וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורתה מטווח אפס: כוכבת טיקטוק עיראקית נרצחה בבגדאד

27.4.2024 / 17:52

מתנקש רכוב על אופנוע, שככל הנראה התחזה לשליח אוכל, התקרב למכוניתה של אום פהד מחוץ לביתה בבירה העיראקית וירה בה למוות. הרקע להתנקשות בחייה אינו ברור. בשנה שעברה היא נידונה לחצי שנת מאסר אחרי שבית המשפט קבע שסרטוניה פגעו ב"צניעות והמוסר הציבורי"

כוכבת הרשת העיראקית אום פהד. רשתות חברתיות, צילום מסך
הרקע לרצח שלה לא ברור. אום פהד/צילום מסך, רשתות חברתיות

משפיענית רשת עיראקית נורתה למוות הלילה מחוץ לביתה בבירה בגדאד - כך מסרו היום (שבת) הרשויות במדינה. הרצח של אום פהד, כפי שכונתה רפארן סוואדי, תועד במצלמות אבטחה שבהן נראה רעול פנים יורד מאופנוע וניגש למכונית, ויורה במי שישב במושב הנהג.

משרד הפנים של עיראק מסר בהצהרה כי "אישה המוכרת באתרי רשתות חברתיות" נהרגה על ידי "תוקפים אלמונים" וכי הוקם "צוות עבודה מיוחד" לחקור את נסיבות מותה. מקור ביטחוני עיראקי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נראה שהמתנקש העמיד פנים שהוא שליח מזון. סוכנות הידיעות אל-חורה, שאותה מממנת ארצות הברית, דיווחה כי אישה נוספת נפצעה בתקיפה.

פאהד התפרסמה בטיקטוק בזכות שיתוף סרטונים שלה רוקדת לצלילי מוזיקת פופ בבגדים צמודים - לא דבר שגרתי במדינה המוסלמית השמרנית - והיא נהנתה מעשרות אלפי עוקבים. אך היא נידונה לשישה חודשי מאסר בשנה שעברה על שיתוף סרטונים שלפי בית המשפט פגעו ב"צניעות והמוסר הציבורי".

לפסיקה קדמה הקמה של ועדה ממשלתית למעקב אחר אתרי מדיה חברתית לאיתור תכנים "פוגעניים" והעמדתם לדין של האחראים.

הארגון מרכז זכויות האדם של אזור אירופה והים התיכון אמר אז כי "המעצר וההרשעה של כמה יוצרי תוכן ברשתות החברתיות על ידי הרשויות העיקריות על בסיס האשמות מעורפלות שלא מצדיקות את הגבלתן של זכויות טבעיות הם מדאיגים ביותר".

לאחרונה, החריף העימות בין פהד לבין משפיענית רשת אחרת, דליה נעים. נעים - המכונה "ברבי העיראקית" על ניתוחי הפלסטיק הרבים שעברה - איימה לחשוף את הקשרים שלכאורה ניהלה פהד עם בכירים עיראקים, כך לפי דיווחים מקומיים.

פהד היא לא משפעינית הרשת הראשונה שנופלת קורבן לרצח בנסיבות מסתוריות. בספטמבר, נור א-ספר, דמות פופולרית בטיקטוק שאחריה עקבו מאות אלפי משתמשים והייתה מזוהה עם קהילת הלהט"ב, נורתה למוות בבגדאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully