וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ו-17 מנהיגי מדינות נוספים לחמאס: קבל את עסקת החטופים שעל השולחן

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 16:21

מדובר בהודעה המשמעותית ביותר שהקהילה הבינלאומית פרסמה מאז 7 באוקטובר לגבי שחרור החטופים בנסיון ללחוץ על חמאס. בכיר אמריקני אמר כי הלחימה בעזה נמשכת בגלל שסינוואר מסרב לשחרר את החטופים: "היתה התקדמות עם מנהיגי חמאס בחו"ל, אבל הוא דחה את העסקה"

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ו-17 מנהיגי מדינות נוספות שאזרחיהן מוחזקים בידי חמאס בעזה פרסמו היום (חמישי) הודעה בה קראו לחמאס לקבל את עסקת החטופים שנמצאת על השולחן ושתביא להפסקת אש בעזה.

למה זה חשוב

  • מדובר בהודעה המשמעותית ביותר שהקהילה הבינלאומית פרסמה מאז 7 באוקטובר לגבי שחרור החטופים בנסיון ללחוץ על חמאס.
  • בכיר אמריקני אמר כי הרעיון לפרסום ההודעה עלה במהלך פגישה בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן לבני משפחות של חטופים אמריקנים לפני כשבועיים.
  • על ההודעה חתומים הנשיא ביידן ומנהיגי ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה.

במוקד החדשות

  • מנהיגי 18 המדינות הדגישו בהודעתם כי הם קוראים לחמאס לשחרר את החטופים כדרך לסיים את המשבר בעזה.
  • הם הדגישו כי גורל החטופים והאוכלוסיה האזרחית בעזה הינם דאגה בינלאומית והבהירו כי העסקה שעל השולחן לשחרור החטופים, תביא להפסקת אש בעזה, להגדלת הסיוע ההומניטרי ותאפשר לתושבי עזה לחזור לבתיהם ולאדמתם.
  • "אנו תומכים בתיווך כדי להחזיר את החטופים וקוראים לחמאס לשחרר את החטופים ולאפשר לסיים את המשבר ולהתמקד בהשבת שלום ויציבות לאזור", נאמר בהודעה.
sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

מה הם אומרים

  • בכיר בממשל האמריקני אמר כי הלחימה בעזה נמשכת כי מנהיגי חמאס בעזה יחיא סינוואר מסרב לשחרר את החטופים שבידיו - הנשים, הגברים המבוגרים והגברים החולים.
  • "הצדק ייעשה עם סינוואר. היו כמה פעמים שהיתה התקדמות עם מנהיגי חמאס בחו"ל אבל סינוואר הוא מקבל ההחלטות המרכזי והתשובה שמגיעה ממנו היא לא. הוא דחה את העסקה ומתעקש להחזיק בחטופים מאשר להשיג הפסקת אש. זו האמת לגבי מה שקורה", אמר הבכיר האמריקני.
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
תוקע את העסקה. סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock
  • הבכיר האמריקני ציין כי העסקה שעל השולחן מאפשרת חזרה ללא הפרעה של פלסטינים לצפון רצועת עזה כאשר התנאים יאפשרו זאת.
  • "העסקה בנויה ככה שכדי שאנשים יוכלו להגיע לצפון צריך הפסקת אש. במהלך השבועות הראשונים של הפסקת האש המטרה היא לוודא שיש תנאים לאוכלוסיה לחזור לצפון עזה - מחסות, בדיקה של האו"ם, סיוע. כשהתנאים מוכנים אנשים יחזרו", אמר הבכיר האמריקני.

מה הלאה

  • הבכיר האמריקני אמר כי הם קיבלו איתותים מחמאס בימים האחרונים על כך שהם לא התכוונו לדחות את העסקה והם מוכנים לשבת לשולחן המו"מ.
  • "נראה בימים הקרובים אם הם רציניים. יש לנו כמה אינדיקציות שאולי אפשר להתקדם אבל אנחנו לא בטוחים כי אנחנו שומעים דברים ממנהיגי חמאס בחו"ל שלא תמיד מייצגים את העמדה של מנהיגי חמאס בתוך עזה", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully