וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי הלוויין מראים: איראן ניסתה להסתיר את נזקי התקיפה של ישראל

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 9:07

צילומים שהגיעו לכלי תקשורת בריטיים חושפים שטהראן החליפה מכ"ם שנפגע בהתקפה שיוחסה לישראל באזור איספהאן בתוך שעות, כדי לתת מצג שווא שלפיו הפגיעה הייתה מינימלית ולכן היא לא צריכה להגיב. בנוסף לכך, היא הזיזה סוללות טילים מחשש לתקיפה שנייה של ישראל

בווידאו:פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/ץיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

איראן ניסתה להסתיר את נזקי התקיפה שיוחסה לישראל באיספהאן, כשהחליפה מכ"ם פגוע של מערכת ההגנה האווירית באזור באחד חדש בתוך שעות - כך עולה מצילומי לוויין חדשים. החלפת המכ"ם במהירות על ידי המשטר בטהראן נועדה להראות שהנזק היה מזערי, במטרה להימנע מהצורך בתגובה נוספת נגד ישראל.

התקיפה בשבוע שעבר, שיוחסה לישראל, הגיעה אחרי מתקפת הטילים והכטב"מים חסרת התקדים ששיגרה איראן לשטחה. לפי ההערכות, התגובה המוגבלת של ישראל - שהייתה נתונה ללחץ בינלאומי להימנע מהסלמה רחבה - תוכננה לשלוח מסר לאיראן שלפיו מערכות ההגנה שלה, מתוצרת רוסיה, חדירות בפניה.

הבסיס האווירי שהותקף באיספהאן הוא חלק ממערכת ההגנה על מתקן העשרת האורניום בנתנז, שסבל בשנים האחרונות משורת פעולות חבלה מסתוריות שיוחסו לישראל.

צילומי הלוויין, שפורסמו ב"אקונומיסט" וב"טלגרף" הבריטיים, הראו כי המכ"ם הפגוע, מדגם Tombstone הרוסי, הוחלף במערכת אחרת. בנוסף לכך, הוצבו במתחם כלי נשק נגד מטוסים הקשורים למכ"ם שלכאורה מוכנים לשימוש, על אף שלמעשה הם ככל הנראה הוצאו מכלל שימוש.

"זה מקרה של הכחשה והונאה כדי להראות שהאתר עוד מבצעי לכאורה", אמר לאקונומיסט כריס ביגרס, קצין מודיעין אמריקני לשעבר. הוא אמר לטלגרף כי איראן גם הזיזה סוללות טילים מהאתר מיד אחרי ההתקפה מתוך חשש לתקיפה שנייה מצד ישראל.

הגרסה הרשמית של איראן להתקפה היא ששלושה רחפנים קטנים הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית באיספהאן, מבלי שהסבו נזק כלשהו. היא אף סירבה לומר רשמית שישראל עומדת מאחורי התקרית, שלטענתה בוצעה מתוך שטח המדינה. זאת בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, שלפיהם מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו כמה טילים לעבר המתחם מחוץ למרחב האווירי של איראן.

עוד בוואלה!

הלוויין חושף: נזק מערכת ההגנה האווירית באיספהאן אחרי התקיפה באיראן

לכתבה המלאה
טיל מהמתקפה האיראנית שנמצא בערד.24 באפריל 2024. רויטרס
אחד משרידי הטילים ששיגרה איראן לישראל שנמצא באזור ערד/רויטרס

במהלך ביקורו השבוע בפקיסטן, הזהיר נשיא איראן איברהים ראיסי כי כל מתקפה ישראלית נוספת עלולה לגרום להרס מוחלט של "המשטר הציוני". בזמן הביקור, פרסמו איראן ופקיסטן הצהרה משותפת הקוראת למועצת הביטחון של האו"ם לגנות את ישראל על התקיפה.

המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל, שסוכלה בסיוע ארצות הברית ומדינות אחרות, הייתה תגובה שלה על חיסול בכירים במשמרות המהפכה בתקיפת הקונסוליה שלה בדמשק בתחילת החודש. בין ההרוגים היה מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זאהדי.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully