וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: נזק מערכת ההגנה האווירית באיספהאן אחרי התקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 8:55

צילומים שהגיעו לידי ערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" מראים את תוצאות הפגיעה בסוללת S-300 המהווה חלק ממערך ההגנה האווירי על מתקן הגרעין באזור. טהראן ממשיכה להמעיט בחומרת התקיפה והצורך שלה להגיב: "לא הוכח קשר לישראל"

בווידאו:פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/ץיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

צילומי לוויין חדשים חושפים את הנזק שנגרם לבסיס אווירי באיספהאן לאחר התקיפה שיוחסה לישראל באיראן בסוף השבוע. הצילומים, שהגיעו לערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל", הראו את האתר לפני התקיפה ואחריה, כשחלק ממערכת ההגנה האווירית S-300 נראה פגוע.

טהראן, מצדה, ממשיכה לנסות ולהמעיט בחומרת האירוע. שר החוץ של איראן, אמיר חוסיין עבדאלליהאן, אף אמר בסוף השבוע כי "לא הוכח קשר לישראל".

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי התקיפה בוצעה על ידי מטוסי קרב, אך באיראן מתעקשים שלא הייתה מתקפה מחוץ לשטח המדינה. גורמים רשמיים טוענים כי מערכות ההגנה האווירית הפילו שלושה רחפנים קטנים באזור איספהאן וכי לא נגרם נזק.

"אלו יותר כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים איתם, לא רחפנים", זלזל שר החוץ של איראן בריאיון שהעניק לרשת NBC האמריקנית. "לא הוכחנו שיש קשר בינם לבין ישראל".

הוא הוסיף כי איראן חוקרת את התקרית, אך לדבריו הדיווחים התקשורתיים בנושא "אינם מדויקים" לפי המידע שיש בידיה.

העובדה שבכירים במשטר התייחסו בביטול לאירוע ואמרו כי מדובר בעבודה של "מסתננים" ולא ייחסו אותו מידית לישראל מסירה את הצורך לתגובה מידית של טהראן. קודם לכן, איראן הבטיחה להגיב "במהירות ובעוצמה" אם ישראל תנקום על מתקפת הטילים והכטב"מים מיום שבת האחרון.

שר החוץ האיראני אמר זאת אף הוא במהלך הריאיון. "אם זו לא תקיפה ישראלית, סיימנו. סגרנו את זה", אמר על סבב המתיחות הנוכחי שעורר חשש מפני מלחמה אזורית.

באופן רשמי, ישראל לא הגיבה על הדיווחים על התקיפה למרות רמזים שפיזרו כמה פוליטיקאים. ארצות הברית הבהירה שלא היה לה חלק באירוע, מבלי להגיב רשמית על התקיפה עצמה. שר החוץ של איטליה אמר בשישי כי וושינגטון עודכנה "ברגע האחרון" על התקיפה אך לא הייתה מעורבת בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully