וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ תקוע: קבינט המלחמה צפוי לדון מחר ביוזמה חדשה לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 19:57

לפי בכיר ישראלי, בישיבה מחר צפויים להיות מוצגים בפירוט רב יותר רעיונות חדשים של צוות המו"מ הישראלי לדרכים לצאת מהמבוי הסתום שבו נמצאות שיחות המו"מ. בכיר ישראלי אחר: "אלה דיונים ישראלים פנימיים. זה לא אומר שיש הצעה על השולחן מהחמאס או מהמתווכים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לתופעות האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית/אתר רשמי

קבינט המלחמה צפוי לדון מחר (חמישי) ביוזמה חדשה לקידום עסקה לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, כך אמר לוואלה בכיר ישראלי. בישיבת קבינט המלחמה ביום ראשון החל דיון ראשוני על רעיונות חדשים של צוות המו"מ הישראלי לדרכים לצאת מהמבוי הסתום בו נמצאות השיחות ואלה צפויים להיות מוצגים בפירוט רב יותר בדיון מחר.

בכיר ישראלי אחר אמר כי חברי צוות המו"מ קיבלו משימה מקבינט המלחמה לגבש את המתווה הכי טוב שהם חושבים שהוא אפשרי ולהציג אותו. "אלה דיונים ישראלים פנימיים. זה לא אומר שיש הצעה על השולחן מהחמאס או מהמתווכים", אמר הבכיר הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את קבינט ניהול המלחמה, בקריה בתל אביב. ללא קרדיט, אתר רשמי
קבינט ניהול המלחמה (ארכיון)/אתר רשמי, ללא קרדיט

מוקדם יותר היום טען בכיר בחמאס שהארגון הציע לשחרר 40 חטופים בשלב הראשון של העסקה, ולא 20 כפי שטוענים בישראל. בריאיון שהעניק לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי היוצא לאור בלונדון, הוסיף הבכיר כי מספר החטופים בחיים גדול בהרבה ממה שנטען, אם כי לא ניתן לנקוב במספרם המדויק. הוא הוסיף כי בידי חמאס 30 קציני צה"ל ואנשי שב"כ שנשבו ב-7 באוקטובר, המוחזקים תחת אבטחה גבוהה ושישראל אינה יכולה להגיע אליהם. הוא אף התייחס למצבו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר וטען כי הוא ממשיך לפקד עליו ואף יצא מהמנהרות לשטח וסייר באזורי הקרבות.

אמש, משפחות החטופים ערכו הפגנה מול הקריה לרגל 200 יום שהחטופים מוחזקים בשבי חמאס. במהלך ההפגנה, המשפחות והמוחים חסמו את דרך בגין הסמוכה לסירוגין והשליכו רבעי פיתות מגואלים בדם לתוך שטח הקריה. אחרים מבני משפחות החטופים התאספו בכיכר החטופים וקיימו פאנל שיח עם הקהל. "אני מפחדת שכשאחותי הקטנה תחזור, ורגע לפני שהיא תחבק אותי ותתפרק, היא תשאל אותי איפה היינו?", אמרה ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון שטיינברכר. "אני לא יכולה יותר לשמוע 'ליבי איתך', בואו לחזק אותנו פה בכיכר - כי זה כבר כבד לנו המשפחות לסחוב לבד את המשקל של 133 חטופים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully