וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לחרדים: מפלס הכנרת צפוי לעלות בחג - והסיבה מפתיעה

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 16:30

לאורך היממה האחרונה, מפלס הכנרת עלה ב-0.5 ס"מ נוספים. הוא גבוה ב-4.65 מטרים מהקו האדום התחתון. במהלך פסח קו המים צפוי לעלות עוד יותר, מפני שיפסיקו לשאוב מים מהימה. מדוע זה קורה ואיך זה קשור לאיסור אכילת חמץ?

מפלס הכינרת שב לעלות/איגוד ערים כינרת

לאורך היממה האחרונה, מפלס הכנרת עלה ב-0.5 סנטימטרים נוספים - כך מעדכנים היום (רביעי) ברשות המים. בכך, הוא גבוה ב-4.65 מטרים מהקו האדום התחתון ובמרחק 55 סנטימטרים מהקו העליון.

לצד כניסת מים לכנרת, עליית המפלס בחול המועד פסח מושגת גם תודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במטרה לשמור על כשרות לפסח של המים במערכת הארצית. מדובר בנוהל שמזה כ-15 שנים הפך להרגל. הפסקת השאיבה נעשית בשל טענות לחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ.

במהלך חופש פסח צפויה "שירת הברבור" של עלית מפלס הכנרת. לצד כניסת מים לכנרת, עליית המפלס בחול המועד פסח מושגת גם תודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במטרה לשמור על כשרות לפסח של המים במערכת הארצית. מדובר בנוהל שמזה כ-15 שנים הפך להרגל. הפסקת השאיבה נעשית בשל טענות לחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ. עד 1995 סוגיית המצאות חמץ במערכת המים הארצית נחשבה שולית ורק חוגים קיצוניים בציבור החרדי טענו לחשש חמץ במים. בשנת 1995 נותקה ירושלים מאספקת מי הכינרת בפסח, זאת בעקבות התחייבות שהשיג מאיר פרוש, אז סגן ראש עיריית ירושלים.

פרוש הסביר אז כי קיבל "פנייה מכמה אברכים, מחוגי החזון איש, שכל שנה אוגרים לעצמם מים". הוא טען שיש חשש ש"אם נופל פירור לכינרת אז מי שמשתמש במי האגם בעצם כשל בחמץ בפסח".
עוד לפני ירושלים היתה זאת בני ברק שאליה לא סופקו מים מהכנרת בימי הפסח, מחשש להמצאות חמץ. עם זאת במשך שנים לא עלה חשש דומה בקרב קהילות דתיות ברחבי הארץ. בקרב הציבור שומר המצוות לא כולם מסכימים עם האיסור של שתיית מי הכנרת בפסח. הדוגמה הקרובה ביותר לאגם היא טבריה שבה חיה קהילה חרדית גדולה. תושבי העיר שותים וצורכים מים שנשאבים מהכנרת, במשך כל השנה וגם בחול המועד פסח. לדברי שאול דוד, מנכל תאגיד המים "מי רקת", המספק מים לטבריה וישובי הסביבה, "אין סיכוי שמשהו יעבור את מערכות הסינון ואין כל חשש לחמץ. זה עבר את כל הבדיקות והאישורים".

נופשים מבלים במים בחוף דוגית שבכנרת. אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת, אתר רשמי
נופשים מבלים במים בחוף דוגית שבכנרת/אתר רשמי, אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת

בתוך כך, באיגוד הערים המקיפות את הכינרת מזהירים את קהל המטיילים והרוחצים מסכנות השרב הכבד שישרור באזור בימים הקרובים. "היום ומחר רביעי וחמישי 24-25 באפריל, צפוי שרב, עם טמפ' גבוהות, שיגיעו עד 40° מעלות צלזיוס. על הנופשים לשמור על בטיחותם ובריאותם, ומתבקשים לשהות באזורים מוצלים ולהרבות בשתייה" אומר טל ומוסיף "על נופשים המשתמשים במיכל גז לבישול, להגן עליו מקרינת שמש ישירה, העלולה לגרום לפיצוץ מסוכן", מציין אריק טל, מנהל יחידת הפיקוח באיגוד.

"יש לרחוץ אך ורק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה. בנוסף, השנה מפלס המים גבוה- ולכן אין לקפוץ ממעקות או מדרגות. החשוב מכל - על ההורים מוטלת אחריות להשגחה פעילה ולא פאסיבית, כאשר הילד במים ובחוף, ותמיד להישמע להוראות והנחיות צוות החוף והמצילים".

  • עוד באותו נושא:
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully