וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים נגד הרמטכ"ל: מאשר תקנים במטה ומזניח את הפיקודים בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 7:45

הקצינים, בעצמם חברי המטה הכללי, התרעמו על מינוי שורת בעלי תפקידים באגפי הקריה - בהם ראשי מחלקות חדשים באגפי האסטרטגיה ואכ"א. גורם בכיר: "הפיקודים והאוגדות בשחיקה מתמשכת, ובמטכ"ל מוסיפים תקנים ללא בקרה"

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

קצינים במטה הכללי של צה"ל מותחים ביקורת על אלופים והרמטכ"ל הרצי הלוי שאישרו באופן חריג מינוי שורה של בעלי תפקידים ברקע המלחמה. זאת, לדבריהם, במקום לתמוך בפיקודים המרחביים והאוגדות שנמצאים תחת עומס מבצעי.

בין המינויים החדשים שעוררו ביקורת עלה תפקיד ראש מחלקת לגיטימציה באגף אסטרטגיה; ראש מחלקה נוסף באגף כוח האדם שיטפל בנפגעים; ותא"ל במפקדת הפרקליטות הצבאית שיטפל בזירה הבינלאומית חרף העובדה שכבר יש אדם שנושא בתפקיד ראש המחלקה.

קניון עזריאלי ובסיס הקריה, תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
בסיס מטכ"ל בתל אביב/ראובן קסטרו

"המסר הכללי היה שבכל מקום שיש בו מידה של דחיפות וקריטיות, יש לעבות את כוח האדם למשימה", אמר גורם צבאי שבקיא בפרטים. "מדובר במלחמה מורכבת, רב-זירתית, עם תוצאות קשות - אבל יש אלופים במטכ"ל שלקחו את זה כמה צעדים קדימה".

לדברי גורם נוסף, "הפיקודים המרחביים צפון, דרום ומרכז נמצאים בשחיקה מתמשכת, וכך גם האוגדות המרחביות והמתמרנות. במטכ"ל מוסיפים תקנים ללא בקרה אמיתית, במקום לתמוך את השטח".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הרמטכ"ל -*הרצי הלוי עם לוחמי ההגנה האווירית 16 באפריל 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הלוי/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מתמודד עם אתגרים רבים ונדרש למענים ארגוניים בשדה ובמטה מאז פרוץ המלחמה. בחודשים האחרונים נערכו שינויים ארגוניים רבים במטרה לחזק תפקודים קיימים ולגבש מענה לתפקודים חדשים שעלו כצורך מובהק במהלך הלחימה. המדיניות בצה"ל היא לחזק את דרגי השדה וגורמי הביצוע בכלל המערכים. יש לציין שכל מענה ארגוני נבחן בקפידה ומאושר על ידי הפיקוד הבכיר ביותר בצה"ל".

מטעם גורם צבאי רשמי ומוסמך פורטו שינויים ארגוניים בשטח אשר בוצעו במהלך הלחימה, בהם הקמת חטמ"ר סדיר 810, מינוי סגן מפקד אוגדה סדיר ומג"ד תקשוב לאוגדה 146, ארבעה ראשי ענפים לניהול המודיעין, האש והלוגיסטיקה בפיקוד הדרום ושלושה מפקדי הגמ"ר סדירים בשתי אוגדות מרחביות. לצד זאת, בפיקוד המרכז הוחלט על פיצול גדוד 636 באיו"ש לשני גדודים בתוספת מפג"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully