וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר את חבילת הסיוע לישראל, הנשיא ביידן: "אחתום על החוק היום"

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 6:36

ברוב דו-מפלגתי אישרו בפעם השנייה את חבילת הסיוע בסך 95 מיליארד דולר גם לאוקראינה וטייוואן. נשיא ארצות הברית אמר בהצהרה: "הצורך דחוף. החקיקה הקריטית הזו תהפוך את האומה והעולם שלנו לבטוחים יותר כשאנו תומכים בחברים שלנו שמגנים על עצמם"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הלילה (רביעי) שהוא יחתום על הצעת חוק חבילת הסיוע בסך של 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה, וטייוואן שהונחה בפניו לאחר שהסנאט אישר אותו בתמיכתם של הדמוקרטים והרפובליקנים ברוב של 75 מול 17 מתנגדים. "הצורך דחוף", הוסיף ביידן, "לאוקראינה, מול הפצצה הבלתי פוסקת מרוסיה, עבור ישראל, שעמדה זה עתה בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן, לפליטים ולמי שנפגעו מסכסוכים ואסונות טבע ברחבי העולם, כולל בעזה, סודן והאיטי".

ביידן הוסיף בהצהרתו כי "החקיקה הקריטית הזו תהפוך את האומה והעולם שלנו לבטוחים יותר כשאנו תומכים בחברים שלנו שמגנים על עצמם מפני טרוריסטים כמו חמאס ורודנים כמו פוטין".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מבקר בעיירת גבול בטקסס, 29 בפברואר 2024. רויטרס
"אחתום על החוק היום". הנשיא ביידן/רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ מברך על אישור חבילת הסיוע לישראל בסנאט של ארה"ב: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ. בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו. חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו. תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה".

בית הנבחרים האמריקני אישר את חבילת הסיוע בפעם הראשונה כבר לפני ארבעה ימים. מתוך החבילה, כ-61 מיליארד מיועדים לאוקראינה, שמונה מיליארד לטייוואן ומדינות האוקיאנוס השקט ו-9.5 מיליארד לסיוע הומניטרי לעזה ולפליטים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully