וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים אישר חבילת סיוע לישראל; ביידן לסנאט: "ישראל זקוקה לכך בדחיפות"

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 22:37

ביידן הדגיש את הצורך של ישראל בסיוע לנוכח "ההתקפה חסרת התקדים של איראן". הסכום המיועד לישראל עומד על 14 מיליארד דולר. חבילת הסיוע כוללת גם את אוקראינה וטייוואן, וכן סיוע הומניטרי לעזה ולפליטים ברחבי העולם. בשבוע הבא צפוי הסנאט להצביע על ההחלטה

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

בית הנבחרים האמריקני אישר היום את חבילת הסיוע לישראל. במקביל אושרה גם חבילת הסיוע לאוקראינה. החבילה אושרה ברוב גדול, בתמיכה דו מפלגתית. בסך הכל אושר סיוע בגובה של 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטייוואן, וכן סיוע הומניטרי לעזה. מתוך החבילה, כ-61 מיליארד מיועדים לאוקראינה, שמונה מיליארד לטייוואן ומדינות האוקיאנוס השקט ו-9.5 מיליארד לסיוע הומניטרי לעזה ולפליטים ברחבי העולם. כעת תעבור חבילת הסיוע לאישור הסנאט, שבו יש רוב דמוקרטי. הסנאט צפוי להצביע בעד החבילה בשבוע הבא, ולהעביר אותה לחתימתו של הנשיא ביידן.

הנשיא ביידן פרסם הצהרה לאחר ההצבעה שבה נאמר: "חברים בשתי מפלגות הבית הצביעו למען קידום האינטרס של הביטחון הלאומי שלנו, ושלחו מסר ברור לגבי כוחה של ההנהגה האמריקנית על הבמה העולמית".

ביידן אמר שחברי בית הנבחרים נענו ל"קריאת ההיסטוריה" בשלב קריטי, כדי להעביר את החקיקה הנחוצה. "החבילה תעביר תמיכה קריטית לישראל ואוקראינה, תספק צרכים הדרושים נואשות לעזה, סודן, האיטי ומקומות אחרים שנפגעו בגלל סכסוכים ואסונות טבע ותתגבר את הביטחון והיציבות באזור האינדו-פסיפי. היא מגיעה ברגע של דחיפות חמורה, שבה ישראל עומד נוכך התקפות חסרות תקדים מאיראן". הוא קרא לסנאט להעלות את ההצעה על סדר יומו בדחיפות: "ישראל זקוקה לכך".

ההצבעה בבית הנבחרים על הסיוע לישראל. רויטרס
ההצבעה בבית הנבחרים על הסיוע לישראל/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעקבות האישור הודעה שבה נאמר: "הקונגרס העביר ברוב מוחץ חוק סיוע שאנו מעריכים מאוד, ושמציג תמיכה דו מפלגתית איתנה בישראל, ומגן על התרבות המערבית. תודה לכם חברים, תודה אמריקה".

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע בבית הנבחרים של ארה"ב. הוא כתב: "תודה לך יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון על מנהיגותך שהובילה את המאמצים להעביר את חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים היום, ותודה למנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס שתמך בו. ההצבעה על חבילת הסיוע לישראל עם תמיכה דו-מפלגתית גורפת מוכיחה את הקשרים החזקים והשותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ומשדרת מסר חזק לאויבינו. אני מקווה שההצעה תעבור את הסנאט בקרוב עם תמיכה דו-מפלגתית חזקה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גדי איזנקוט, בני גנץ. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
מודה לאמריקנים. בני גנץ/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ כתב: "אני מבקש להביע את הערכתי העמוקה לשותפינו האמריקאים על תמיכתם האיתנה בישראל מאז 7 באוקטובר. חבילת הסיוע שעברה היום בקונגרס מדגישה פעם נוספת לעולם כולו - את המחויבות האמריקאית הדו-מפלגתית הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. בזמנים קריטיים אלה המנהיגות האמריקאית חשובה כל כך, באזור ובעולם כולו. מנהיגות שמאפשרת לישראל להגן על הערכים והאינטרסים המשותפים שלנו. מדינת ישראל נחושה להמשיך במאבק להשבת החטופים בהקדם האפשרי, להשלים את משימת פירוק ארגון הטרור חמאס , ויחד עם שותפינו - לסלול את הדרך לעתיד בטוח ויציב יותר באזור."

גם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בירך על האישור: "ההצבעה היום בקונגרס שולחת מסר חזק וברור לאויבנו: הברית בין ישראל לארה"ב חזקה מאי-פעם. אני משבח את מנהיגותו של יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון. ההיסטוריה תזכור שעשית את הדבר הנכון באחת התקופות המכריעות ביותר. אני מודה למנהיג המיעוט האקים ג'פריס ולרוב המוחץ בבית הנבחרים האמריקאי שהראו במעשיהם כי העולם החופשי עומד יחד", כתב אוחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully