וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לרגע האמת: צה"ל נערך לתמרון ברפיח ולפירוק גדודי חמאס האחרונים

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 6:19

בפיקוד הדרום מתכננים את השלבים הבאים לקראת הכניסה הקרקעית. על הכוונת: אתרי שיגור, התארגנות של מחבלים ותשתיות תת-קרקע קריטיות. היכן כוחותינו יפעלו, מתי והמספר שמטריד את ראשי הצבא: כך ייראו המהלכים הבאים ברצועה

בווידאו: מצלמות קסדה חילוץ פרננדו ולואיס משבי חמאס על ידי הימ״מ. 15.02.24/דוברות משטרת ישראל

על רקע הקשיים במשא ומתן לשחרור החטופים ואישור המשך תוכניות המלחמה, נערכים בפיקוד הדרום בפיקודו של האלוף ירון פינקלמן לשלבים הבאים בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. היעד: רפיח, בהם איתור אתרי שיגור והתארגנות של חמאס בצפון רצועת עזה, מחנות המרכז ונוסיראת.

פשיטות ותמרון קצר טווח

אוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, ערכה בשבועות האחרונים פשיטות ותמרונים קצרי טווח בכל חלקי עזה בדגש על צפון הרצועה ומחנות המרכז ביניהם מחנה הפליטים נוסיראת. בנוסף, בשבוע האחרון, בפעולות של חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 הצליחו מחבלים.

הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
היעד הבא. רפיח/רויטרס

תקיפות אוויריות ואש ארטילרית

מרכז האש של פיקוד הדרום מרכז מטרות מסוגים שונים, כגון, תשתיות וזמן אמת - אישים וחוליות - ומוציא לפועל תקיפות מהאוויר ומהקרקע מסביב לשעון. עיקר התקיפות האוויריות מפוזרות לאורך כל רצועת עזה כולל את הערים רפיח, חאן יונס, עזה ועיירות נוספות. על פי הערכות, התקיפות מכשירות כוונות עתידיות של צה"ל לתמרן במוקדים שאליהם כוחות היבשה טרם הגיעו או מוקדי טרור שחמאס מנסה לשקם בהם את יכולותיו או במטרה לחשוף יכולות שיגור שהתמרון הקרקעי לא השמיד עד כה.

תת אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162. דובר צה"ל
תת אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162/דובר צה"ל

המסדרון

צה"ל ביתר את הרצועה לשני חלקים במרכז הרצועה ותוך כדי הפעילות ההנדסית שמעבה את האחיזה בשטח בשליטה מוחלטת של הצבא שמאבטח את המרחב המכונה: "מסדרון", דרכו עוברים פלסטינים לאחר בידוק ביטחוני מצפון לעבר המחסות בדרום.

כוחות צה"ל נערכים לכניסה לעזה דרך המסדרון המאובטח, 13 בנובמבר 2023. ללא, TPS
המסדרון ברצועת עזה/TPS, ללא

רפיח

מפקד פיקוד הדרום, האלוף פינקלמן, ומפקד אוגדה 162, תא"ל כהן, מקדמים באמצעות גופי תכנון מבצעיים כולל נציגי מפקד התיאום והקישור של צה"ל בעזה בפיקודו של אל"מ משה טטרו תוכניות תמרון חדשות לעבר חלקים חדשים ברצועה. על פי הערכות בעיקר רפיח. רעיונות עקרוניים אושרו על ידי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט אך נדרשים עוד סדרה של אישורים נוספים ואישור דרג מדיני. גורמי ביטחון מעריכי שברקע הגמגום במו"מ לשחרור החטופים וחרף הלחץ האמריקני, כוחות צה"ל יתמרנו ללב רפיח כדי לפרק את ארבעת הגדודים האחרונים שנותרו בזרוע הצבאית של חמאס ולהשמיד תשתיות תת-קרקע רגישות של הארגון.

סיוע הומניטרי

על רקע הלחץ האמריקני להרחיב את הסיוע ההומניטרי לעזה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ממשיך לקדם את הרחבתו לפלסטינים בעזה על ידי הזרמת מזון, מים, תרופות וציוד רפואי. כמו כן, מאמץ לרתום ארגוני סיוע בינלאומיים נוספים והכנות לקראת פתיחה של רציף ימי בעזה שיקלוט את הסיוע מהים.

בנוסף, בתחילת השבוע הועברו לרצועה לאחר בידוק ביטחוני 357 משאיות דרך מעבר כרם שלום ומעבר ניצנה. בנוסף, הוצנחו 135 חבילות סיוע לאורך עשרות נקודות חלוקה בצפון הרצועה בשילוב 92 משאיות שהועברו למרחב הצפוני. לפחות הערכות בצה"ל יש כיום 200,000 פלסטינים בצפון הרצועה ומגמת הירידה דרומה ממשיכה ולכן מתפ"ש מקדם הקמת מחסות נוספים בדרום הרצועה אליהם מעביר צה"ל מזון ומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully