וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר ההגנה הרוסי נעצר בחשד לקבלת שוחד "בקנה מידה גדול"

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 16:06

הקרמלין מסר כי פוטין עודכן על מעצרו של סגן השר טימור איבנוב, שכיהן בתפקיד מאז 2016 והוביל מיזמי בנייה בעיר הכבושה מריופול. הוא מוערך כאחד האנשים העשירים ביותר במנגנוני הביטחון הרוסיים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במפגש עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר/יח"צ

סגן שר ההגנה של רוסיה נעצר בחשד לקבלת שוחד - כך מסרה אמש (שלישי) ועדת החקירה של רוסיה, הגוף הבכיר ביותר לניהול חקירות במדינה.

הוועדה פרסמה הצהרה קצרה בחשבון הטלגרם שלה שבה כתבה כי סגן השר, טימור איבנוב, נלקח למעצר ושמתקיימת חקירה בעניינו בחשד לקבלת שוחד "בהיקפים גדולים במיוחד".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שצוטט על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות, אמר כי דוח על מעצרו של איבנוב הוצג בפני הנשיא ולדימיר פוטין. לדבריו, שר ההגנה סרגיי שויגו עודכן מראש על מעצרו.

זאת אחת מפרשות השחיתות המתוקשרות ביותר ברוסיה מתחילת המלחמה באוקראינה ב-2022, והוא האדם הבכיר ביותר העומד לדין על עבירות שוחד מאז. לפני מעצרו הוא עוד השתתף בכינוס עם שרים בהובלת שר ההגנה.

לפי העיתון "איזבסטיה", שציטט מקורות, החוקרים ערכו חיפושים בכמה מנכסיו של איבנוב יום קודם לכן. אם הוא יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עד 15 שנות מאסר.

סגן שר ההגנה של רוסיה טימור איבנוב, 2018. רויטרס
פוטין עודכן על מעצרו. סגן שר ההגנה איבנוב/רויטרס

המגזין "פורבס" דיווח שאיבנוב, מומחה לסייבר ולתעשיית הגרעין, הוא אחד האנשים העשירים ביותר במנגוני הביטחון של רוסיה. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי איבנוב היה אחראי, בין היתר, על מיזמי בנייה גדולים לשיקומה של העיר מריופול שבמזרח אוקראינה, שהופצצה בכבדות ונכבשה על ידי רוסיה בשנה הראשונה למלחמה.

ב-2022, הקרן הרוסית נגד שחיתות, בראשות מנהיג האופוזיציה הרוסי המנוח אלכסיי נבלני טענה כי איבנוב ומשפחתו ניהלו אורח חיים מפואר הכולל בזבוזים על נדל"ן, טיולים יוקרתיים ובגדי מעצבים.

הוא עבד בחברות העוסקות בדלק ואנרגיה ובממשלה האזורית של מוסקבה לפני שהצטרף למשרד ההגנה ב-2010. הוא מונה לסגן שר ההגנה ב-2016.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully