וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-200: משפחות החטופים מפגינות סמוך לקריה

עודכן לאחרונה: 23.4.2024 / 23:24

המפגינים חסמו לסירוגין את דרך בגין הסמוכה וגם זרקו רבעי פיתות מגואלים בדם לתוך שטח הקריה. אחרים מבני משפחות החטופים קיימו שיח פתוח עם הקהל. "200 ימים שאת אצל הנבלות האלה ולא עושים שום דבר כדי להחזיר אותך. פשוט לא עושים כלום"

משפחות חטופים זורקות רבעי פיתה צבועים בדם סמוך לקריה/מטה החטופים

חלק ממשפחות החטופים ומאות תומכים התאספו הערב (שלישי) מול שער בגין של הקריה כדי למחות על 200 יום בהם החטופים מוחזקים בשבי חמאס. המפגינים חוסמים את דרך בגין לסירוגין וכן זורקים רבעי פיתות מגואלים בדם לעבר הקריה. רבעי הפיתות מציגים את כמות המזון הזעומה שמחבלי חמאס מספקים לחטופים שבשבי, כך על פי עדויות חטופים ששוחררו משבי חמאס.

בהמשך, משפחות החטופים המשיכו בצעדה לעבר שער שאול של הקריה, שם פתחו בקריאות: "דם החטופים על הידיים של ממשלת הדמים". עוד המשפחות והפעילים חסמו את רחוב המלך ג'ורג' פינת דיזינגוף והדליקו אבוקות בקריאות: "נתניהו הפקיר, נתניהו לא מחזיר".

אחרים מבני משפחות החטופים ערכו שיח פתוח עם קהל בכיכר החטופים. ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון שטיינברכר, סיפרה על הכאב שנמשך כבר 200 יום. "אני מפחדת שכשאחותי הקטנה תחזור, ורגע לפני שהיא תחבק אותי ותתפרק, היא תשאל אותי איפה היינו?", אמרה בכאב. "אני לא יכולה יותר לשמוע 'ליבי איתך', בואו לחזק אותנו פה בכיכר - כי זה כבר כבד לנו המשפחות לסחוב לבד את המשקל של 133 חטופים. אני לא יכולה לשמוע יותר אנשים שאומרים לי 'אם זו הייתה אחותי הייתי שורף את המדינה', קומו - תעשו עכשיו!".

אורלי גלבוע, אמא של התצפיתנית דניאלה גלבוע שיתפה גם היא בכאב ובכעס שלה. "200 ימים, מי האמין שנציין את המספר הזה? 200 ימים שאת אצל הנבלות האלה ולא עושים שום דבר כדי להחזיר אותך. יפה שלי מה הם עושים לך שם? ואנחנו לא עושים כלום. כלום! בבקשה, הקבינט, ביבי, כולם, בבקשה תחזירו לי אותה, תחזירו לי אותה, כמה עוד אפשר לסבול? אנחנו כבר לא יכולים, אז מה הם? מה הם כשהם קבורים שם מתחת לאדמה כל כך הרבה ימים? זה חג החירות. איזה חירות? תחזירו את השמחה לעם הזה, את החיוך שאבד לנו. צריך לקבל את ההחלטה ולעשות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully