וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקריות אנטישמיות בהפגנות נגד ישראל באוניברסיטאות בארה"ב; עשרות נעצרו

שוטרים פיזרו מחאות ב-NYU ובייל, שבמהלכן נשמעו גם קריאות בעד חמאס ונגד יהודים. באוניברסיטת קולומביה, שאסרה כניסה של פרופסור יהודי, ביטלו לימודים פרונטליים. ביידן גינה את האנטישמיות - ואת אלו שלא "מבינים את מצוקת הפלסטינים". טראמפ: "הוא לא חבר של ישראל"

הפגנה פרו-פלסטינית באוניבריסטת קולומביה, ניו יורק, 22 באפריל 2024. רויטרס
שלט שעליו נכתב "יהודים למען פלסטין חופשייה" באוניבריסטת קולומביה/רויטרס

עשרות מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו ביממה החולפת בקמפוסים של אוניברסיטאות עילית בארצות הברית, שבהם דווח על תקריות אנטישמיות רבות כלפי סטודנטים יהודים כחלק מהמחאה נגד המלחמה בעזה.

במהלך הלילה, המשטרה פיזרה מתחם אוהלים באוניברסיטת ניו יורק (NYU) ועצרה כמה מהמפגינים. באוניברסיטת ייל שבקונטיקט נעצרו עשרות סטודנטים, בעוד שבאוניברסיטת קולומביה בוטלו השיעורים הפרונטליים.

מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה ברצועה בעקבותיה, הפכו הקמפוסים בארצות הברית למוקד סוער של הפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-ישראליות ולדיון סביב גבולות חופש הביטוי והמחאה.

אוניברסיטאות העילית מואשמות על ידי חברי קונגרס רפובליקנים וחברי הקהילה היהודית בעצימת עין אל מול האנטישמיות הגואה, אך הן מכחישות זאת.

כנשאל על המחאות בקמפוסים, השיב אתמול נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי הוא מגנה את "המחאות האנטישמיות" - וגם את "אלה שלא מבינים מה קורה עם הפלסטינים".

מנגד, יריבו בבחירות, הנשיא לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, האשים אותו במצב וטען כי הוא "לא חבר של ישראל".

עוד בוואלה!

מרצה יהודי נחסם בכניסה לאוניברסיטה בניו יורק: "השנה היא 1938"

לכתבה המלאה

תנועת המחאה נגד ישראל עלתה לכותרות בשבוע שעבר, לאחר שמשטרת ניו יורק הוזעקה לקמפוס של אוניברסיטת קולומביה ועצרה יותר ממאה מפגינים. מאז התפשטו המחאות למוסדות נוספים, כשמלבד NYU וייל, הוקמו מתחמי אוהלים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), באוניברסיטת מישיגן, באמרסון קולג' ובטאפטס.

המפגינים דורשים מהמוסדות שלהם לחשוף את התרומות שהם מקבלים מחברות נשק ומחברות עם "אינטרסים בכיבוש הישראלי" ולהפסיק לקבל אותן.

הסטודנט אלחנדרו טנון, מ-NYU, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ארצות הברית נמצאת ב"רגע קריטי", תוך שהוא משווה את ההפגנות הנוכחיות להפגנות ההיסטוריות נגד מלחמת וייטנאם והאפרטהייד בדרום אפריקה.

"אנחנו עומדים לצד פלסטין ואנחנו עומדים לצד שחרור כל העמים", אמר אחד המפגינים לרשת CBS.

במקביל, מפגינים פרו-ישראלים וסטודנטים יהודים תיארו את המחאות כמפגני שנאה אנטישמיים. "יש כאן צד אחד וצד אחד של ההיסטוריה. זה הצד הנכון כאן", אמר מפגין שעמד ממול עם דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully