וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: מתפללים נפגעו מרכב בזמן ביעור חמץ בעיר

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 14:55

במד"א מסרו ששני צעירים כבני 20 נפצעו קל-בינוני ופונו לבית חולים. מהמשטרה נמסר כי שני מחבלים, תושבי חברון בני 17, נמלטו רגלית מהזירה - ונלכדו מאוחר יותר. במסלול הבריחה שלהם אותר נשק מאולתר, עמו ככל הנראה ניסו לירות ללא הצלחה. המפכ"ל הגיע לזירת הפיגוע

פיגוע דריסה בירושלים: שני הולכי רגלי נפגעו מאותו רכב בשתי זירות שונות/סעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים, חדשות המוקד ותיעוד מבצעי מד״א

שלושה מתפללים נפגעו הבוקר (שני) מרכב ברחוב תכלת מרדכי בירושלים. צוות מד"א שהגיע לזירה העניק להם טיפול, ופינה שניים מהם לבית החולים שערי צדק בעיר כשמצבם קל-בינוני. מהמשטרה נמסר כי שני מחבלים נמלטו רגלית מהזירה, וסריקות נפתחו בשטח. שעות ספורות לאחר מכן, אותרו שני המחבלים, תושבי חברון בני 17, בבית עסק סגור בירושלים, ונעצרו.

עם פתיחת המצוד אחרי המחבלים מסרו במשטרה כי במסלול בריחתם אותר נשק מאולתר מסוג "קרלו", באמצעותו ניסו לבצע ירי, שלא צלח. כמו כן אותר רכבם של השניים סמוך לזירה, ובו נמצא גם גרזן. לפי הערכות, השניים הכירו את השכונה בה ביצעו את הפיגוע.

בתיעוד שהופץ לאחר מכן נראה הרכב דורס מספר אזרחים שעומדים בצומת על המדרכה. ומיד לאחר מכן, אחד המחבלים נראה שולף את הנשק ומנסה לירות לעברם - אולם ללא הצלחה. כמו כן, נראה כי גם המחבל השני מנסה לתפעל את נשקו. בהמשך, הם נמלטים מהמקום.

חשד לפיגוע דריסה בירושלים: שני הולכי רגלי נפגעו מאותו רכב בשתי זירות שונות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי הגיעו לזירת הפיגוע - שם קיימו הערכת מצב. ניצב תורג'מן סיפר כי במהלך כל שלבי המצוד אחר המחבלים, האוכלוסייה במקום שיתפה פעולה כולל סיוע עם אמצעי החוזי שלהם ומצלמות, ובנוסף היו מאוד עירניים וכך סייעו לכוחות הביטחון להגיע לחשודים.

"אנחנו במערכים חזקים בגלל ריכוזי הקהל ליד בתי הכנסת, ובעיר העתיקה אל מול כל איומי הפחע. האירוע הסתיים בהצלחה", סיכם ניצב תורג'מן. המפכ"ל שבתאי הוסיף: "מזל שהאירוע הזה הסתיים כפי שהסתיים - נוכח הכוונות לפיגוע ולטבח שהם הגיעו איתם. קורא לציבור לשמור על שגרת החג אבל לשמור על עירנות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיגוע דריסה בירושלים: שני הולכי רגלי נפגעו מאותו רכב בשתי זירות שונות 22 בארפיל 2024. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
הנשק שאותר במסלול הבריחה של המחבלים, הבוקר/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

עדי ראייה סיפרו כי הולכי הרגל עסקו בביעור חמץ ברחוב תכלת מרדכי, כשלפתע הגיע הרכב ופגע בהם. אחד מהם נמלט לאחר מכן לרחוב ירמיהו הסמוך. מדובר בלב שכונת רוממה החרדית בירושלים, שהומה אדם במהלך ימות השנה ובערב חג בפרט.

במהלך סריקות נרחבות שערכו כוחות משטרה ולוחמי מג"ב רבים ממחוז ירושלים ובסיוע אמצעים ומסוק, אותרו ונעצרו שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה. בפעילות חקירתית שערכה המשטרה הוכוונו כוחות ימ"ר ירושלים וכוחות מיוחדים נוספים אל בית עסק סגור, שם אותרו שני המחבלים כשהם מסתתרים.

תושב המקום סיפר שאשתו ראתה את המחבלים רצים מבעד לחלון ביתם. היא תיארה את מנוסתם: הם רצו בעוד הם שמים את ידיהם על הראש, אחד לבוש עם חולצה לבנה, והסתכלו אחורה. לאחר מכן נכנסו לתוך הבניין. האישה ירדה מיד למטה ודיווחה לשוטרים בשטח שראתה אותם נכנסים למקום. "חברתי לכוחות, עשינו סיור, הראיתי להם את כל הכניסות לבניין - ופה הסתיים הסיפור", סיפר התושב.

דורסים מתפללים ופורקים חמושים: תיעוד הפיגוע בירושלים/מצלמות אבטחה

לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה אותה הטיל מפקד מחוז ירושלים על היחידה המרכזית של המחוז, חקירה שהחלה ומתנהלת בשיתוף שירות הבטחון הכללי. בשעה זו, מתקיימת בזירה הערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע.

בעת הסריקות אחר המחבלים דיווחו פלסטינים כי מעבר קלנדיה נסגר לשני הכיוונים מחשש שהמחבלים יימלטו. גם מחסום המנהרות לכיוון גוש עציון והכניסה למחנה הפליטים שועפט נחסמו בשל כך.

פיגוע דריסה בירושלים: שני הולכי רגלי נפגעו מאותו רכב בשתי זירות שונות 22 בארפיל 2024. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת פיגוע הדריסה בירושלים, הבוקר/אתר רשמי, דוברות המשטרה
פיגוע דריסה בירושלים: שני הולכי רגלי נפגעו מאותו רכב בשתי זירות שונות 22 בארפיל 2024. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת פיגוע הדריסה בירושלים, הבוקר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לאחר הדיווח על הפיגוע, במד"א הוזעקו לשני הרחובות במקביל, תכלת מרדכי וירמיהו. "היינו סמוך למקום ובתוך דקה הגענו למקום, ראינו צעיר כבן 18 מתהלך בזירה כשהוא עם חבלה בראשו", סיפר החובש יצחק הר כסף דניאל לוי. "הצעיר היה מאוד נסער, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קל-בינוני".

"הזעיקו אותנו לרחוב ירמיהו, הסמוך למקום בו פגע הרכב בהולכי הרגל, וראינו צעיר כבן 22 בהכרה מלאה, שהתהלך במקום", סיפר גם פראמדיק נדב ארזי. "הוא סיפר לנו שבזמן שעסקו בביעור חמץ בכניסה לחניון בין בניינים ברחוב תכלת מרדכי, רכב הגיח במהירות לעבר קבוצת אנשים ופגע בו ובעוד פצוע נוסף, הוא מיד ברח לרחוב ירמיהו הסמוך. הוא סבל מחבלה בראש ובפנים, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully