וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בהודעה מיוחדת לקראת החג: השנה פסח קשה במיוחד למשפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 1:59

נשיא ארצות הברית שלח ברכה לישראל ולעם היהודי לקראת פסח, שבה אמר: "השנה למילים 'קמו עליהם לכלותם' יש משמעות עמוקה יותר, לאור הרשע של חמאס ב-7 באוקטובר". הוא חזר על הצהרתו בדבר מחויבותו האיתנה לביטחון ישראל והבטיח: לא ננוח עד שנשיב את החטופים הביתה

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הלילה (שני) מסר לקראת חג הפסח שבו אמר: "פסח הזה הוא קשה במיוחד למשפחות החטופים, שינסו לכבד את רוח החג, סיפור המתמקד בחירות, בעת שבני משפחותיהם נותרו בשבי. עוד אמר ביידן: "בעת שהיהודים מציינים את הפסח בסיפורים, שירים וטקסים, הם יקראו בהגדה איך בכל דור ודור קמו עליהם לכלותם. השנה למילים האלה יש משמעות עמוקה ומהדהדת יותר לאור הרשע הבלתי נתפס של החמאס ב-7 באוקטובר, היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה". הוא הוסיף עוד: "ליבנו עם כל הקורבנות, הניצולים, המשפחות והחברים שיקיריהם נהרגו, נחטפו, נפצעו, נעקרו או הושמו בסכנה".

עוד אמר ביידן: "המחוייבות שלי לביטחון העם היהודי, ביטחונה של ישראל וזכותה להתקיים כמדינה יהודית עצמאית יצוקים בברזל. אנחנו פועלים מסביב לשעון להחזיר את החטופים ולא ננוח עד שנשיב אותם הביתה. אנחנו פועלים גם להשגת הפסקת אש מיידית וממושכת בעזה כחלק מעסקה לשחרור החטופים ולהעברת סיוע הומניטרי נחוץ לאזרחים הפלסטינים. נמשיך לעבוד לקראת פתרון של שתי מדינות שיקנה ביטחון, שגשוג ושלום יציב לישראלים ולפלסטינים.

הנשיא ג'ו ביידן יוצא מהבית הלבן, 5 באפריל 2024. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן יוצא מהבית הלבן, 5 באפריל 2024/רויטרס

בנוסף אמר ביידן: "אנחנו מובילים את המאמצים הבינלאומיים להבטיח שישראל יכולה להגן על עצמה מפני איראן, כולל באמצעות ההנחיה של לצבא ארה"ב לסייע לישראל להגן על עצמה מפני המתקפה חסרת התקדים מאיראן בסוף השבוע שעבר".

ביידן התייחס גם ל"גל המדאיג של האנטישמיות הגואה - בבתי הספר, בקהילות שלנו וברשת. לשתוק על כך משמע לשתף עם זה פעולה. אפילו בימים אלה ראינו הטרדות וקריאה לאלימות נגד יהודים. אנטישמיות זו היא מגונה ומסוכנת, ואין לה מקום בקמפוסים של מכללות, או בשום מקום במדינה שלנו".

את ההודעה הוא מסכם: "השנה, הבה נזכור את הנושא המרכזי של פסח, שאפילו בתקופה הקודרת ביותר, ההבטחה של הגנת האל נותנת לנו כוח למצוא תקווה, חוסן וישועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully