וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "מצפה מהממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו להטיל סנקציות על נצח יהודה"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 23:33

"זו עלולה להיות בכייה לדורות", אמר שר הביטחון בדיונים שקיים בנושא, "פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון - זו לא הדרך לנהוג עם חברים לדרך". גלנט שוחח עם שגריר ארה"ב בישראל ובהמשך הערב צפוי לשוחח גם עם בלינקן

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

שר הביטחון יואב גלנט, שוחח הערב (ראשון) עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, על דרכי הפעולה השונות למניעת ההחלטה המסתמנת בבית הלבן אודות הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" - שנחשפה לראשונה בוואלה. "כל ניסיון להטיל דופי כלפי יחידה שלמה, מטיל צל כבד על עשייתו של צה"ל להגנת אזרחי ישראל וסיכול גורמי הטרור. פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון - זו לא הדרך לנהוג עם שותפים וחברים לדרך", מסר השר.

מוקדם יותר היום, גלנט שוחח עם שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, ובהמשך הערב צפוי לשוחח גם עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. במקביל, הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל הדרגים על מנת להבהיר לממשל האמריקני את חשיבות הגיבוי לפעולות צה"ל, המתבצעות בכפוף לחוק הבינלאומי.

שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב גנרל אריק קורילה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"זו עלולה להיות בכייה לדורות" השר גלנט עם מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בדיונים אמר שר הביטחון גלנט: "מפקדי ולוחמי גדוד נצח יהודה פועלים בחזית הלחימה - מפרוץ המלחמה הם פעלו להרחקת כוחות חיזבאללה בגבול הצפון, לסיכול גורמי הטרור ביהודה ושומרון ובימים אלו פועלים לפירוק חטיבות החמאס ברצועת עזה, תוך סיכון חיים וחתירה למגע נגד האויב. פעילות הגדוד מתבצעת בהתאם לערכי צה"ל ועל פי החוק הבינלאומי, וכל אירוע החורג מהנהלים מטופל בהתאם".

"בימים אלה ידידנו ואויבנו בוחנים את הקשר בין ישראל לארה"ב יותר מתמיד - אני מצפה מהממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, זו עלולה להיות בכייה לדורות ולפתוח פתח מסוכן לפעולות מסוג זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו במפקדת פיקוד מרכז יחד עם הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי, 1 באוגוסט 2023. אריאל חרמוני, דוברות משטרת ישראל
שוחח עם הרמטכ"ל על דרכי הפעולה השונות למניעת ההחלטה/דוברות משטרת ישראל, אריאל חרמוני

מוקדם יותר היום, שוחח גם השר בני גנץ עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן. בשיחה, הודה גנץ לבלינקן על חבילת הסיוע לישראל שאושרה אמש בבית הנבחרים - אולם, התריע מפני ההחלטה המסתמנת.

גנץ התריע בפני בלינקן שההחלטה על הטלת סנקציות היא שגיאה כפולה. לדבריו, ההחלטה "תפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן מלחמה, ואין לה כל הצדקה משום שלישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, וכלל יחידות צה"ל כפופות לפקודות צה"ל, התואמות את החוק הבינלאומי". לכן, גנץ ביקש מבלינקן לבחון מחדש את הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully