וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לחטופים אין זמן - על המדינאים לתת דוגמה ולא לפגוע בביטחון ובאינטרסים של ישראל

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 17:07

חבר קבינט המלחמה הבהיר בהצהרה לתקשורת כי יעדי המלחמה לא יושגו עד החזרת החטופים לישראל והמפונים לבתיהם. לדבריו, "למהלך הצבאי בעזה, חייב להצטרף מהלך מדיני". באשר ללחימה מול חיזבאללה אמר: "אנו מתקרבים להכרעה, זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הדחוף ביותר"

גנץ: לחטופים אין זמן - על המדינאים לתת דוגמה ולא לפגוע בביטחון ובאינטרסים של ישראל/מערכת וואלה!

לקראת חג הפסח ובצל המשך המערכה בעזה ובגזרה הצפונית, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מסר היום (ראשון) הצהרה לתקשורת. "אנחנו מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס. זו משימה קריטית שמשרתת את שתי מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים, וגריעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס", אמר.

בפתח דבריו, הסביר גנץ: "לקראת חג הפסח שנמצא בשערינו, ביקשתי להתייצב כאן בשעות המאתגרות האלו ולפנות למשפחות החטופים שכל החברה הישראלית מחבקת. לתושבי הצפון והדרום שעדיין לא שבו לבתיהם - ואנחנו מחויבים להם. למשפחות הנופלים - ששילמו את המחיר היקר מכל, ואנו מבקשים לחזק אותן. לפצועים שכולנו מייחלים להחלמתם. ולכל הלוחמים ואנשי זרועות הביטחון, ארגוני ההצלה והארגונים האזרחיים, שנמצאים בחזית העשייה".

"מאז שמחת תורה, מדינת ישראל כאובה ועצובה, וגם נחושה וחזקה. בהגדת הפסח, נקרא 'שלא אחד בלבד, עמד עלינו לכלותינו'. גם בימים האלו, כמו בכל דור ודור, אנו נאבקים במגוון חזיתות, ובעזרת העוצמות שלנו כעם וכחברה - גם הפעם נוכל לאויבינו".
 

בני גנץ קורא לקיים בחירות בספטמבר. ללא, מערכת וואלה
"אנחנו מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס - זו משימה קריטית"/מערכת וואלה, ללא

השר גנץ אמר על המערכה בעזה: "יש לנו הישגים בשדה הקרב. השבנו חלק מבנותינו ובנינו לגבולם, חיסלנו רבים מבכירי חמאס, פגענו ביכולותיו הצבאיות, וגבינו מחיר משמעותי מחיזבאללה. הוכחנו גם שלישראל עליונות טכנולוגית וביטחונית, ובעזרת ידידותנו בלמנו את איראן".

אולם הדגיש: "ולצד זאת, צריך לומר לציבור הישראלי באופן ישר וכן, שעוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם. עוד לא הצלחנו - אבל ממש לא ויתרנו. ולעולם לא נוותר. זו האחריות שלנו כהנהגה".
 
"פגשתי בשבועות האחרונים חטופות וחטופים ששבו. אי אפשר לדמיין את מה שעברו", שיתף השר, "כל מנהיג צריך להקשיב להם, ולהבין איזו חובה מוסרית דחופה ועליונה עומדת בפנינו. בשבועות האחרונים, המערכת כולה, ואני באופן אישי, ממשיכים בחיפוש דרכים שיאפשרו להחזיר את חטופינו. שוחחתי על כך באופן אישי עם מנהיגים בעולם ובאזור. אנו בונים מנופי לחץ נוספים - מדיניים, צבאיים וכלכליים. מחבלי חמאס, רוצחים אכזריים, צריכים לדעת שהם לא חסינים בשום מקום - לא במנהרות, ולא במלונות פאר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"בזירת הצפונית, אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה"/אתר רשמי, מערכת וואלה!

על היום שאחרי הלחימה בעזה, אמר גנץ: "אנחנו מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס. זו משימה קריטית שמשרתת את שתי מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים, וגריעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס. בהקשר הזה - הקואליציה האזורית בהובלת ארצות הברית שהוכיחה את עצמה נגד איראן, חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו להיפוך אסטרטגי במזרח התיכון, וחלק מהיום שאחרי ברצועת עזה. למהלך הצבאי, חייב להצטרף מהלך מדיני".

על המשך המערכה בצפון, אמר: "בזירת הצפונית, אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה באשר לאופן הפעולה בהמשך הדרך הצבאית. זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר, וכך עלינו להתייחס אליה".

לתושבי הצפון אמר: "אני פונה מכאן למפונים, שיעשו גם את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח - אנחנו רואים אתכם, מכירים בקושי העצום ובאומץ הגדול שלכם. אנחנו נפעל כדי להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב. 14 באפריל 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים, גם בשבתות וחגים"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"פסח הוא החג שבו חלום החירות שלנו כעם החל להתגשם. צעדנו 40 שנה במדבר. יכולנו לאתגרים והקשיים בדרך, בזכות האמונה, ובזכות מנהיגות שידעה להוביל את העם ברגעי משבר. גם כעת, אנו נלחמים על זכותנו לחירות, ועל זכותנו להתקיים כעם וכחברה. ומצופה מהמנהיגות שתתעלה לגודל השעה. שרים שפוגעים בביטחון המדינה - לא צריכים לשבת בקבינט".

לדבריו, "דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים, גם בשבתות וחגים. לחטופים אין זמן, החיילים לא עוצרים בשדה הקרב, כך גם צריכים לנהוג המדינאים. עלינו לתת דוגמה אישית, ובוודאי שלא לעסוק בפילוג או בניסיונות להעביר חוקים והחלטות שפוגעים בביטחון ובאינטרסים המדיניים שלנו. עלינו להתמקד בלחימה ובשותפות של כולם, אסור לנו להעדיף מגזר או קבוצה. האחריות שלנו כמנהיגים היא עצומה - עלינו להיות ראויים לה".

בסיום דבריו, פנה גנץ לציבור: "אזרחי ישראל, את החירות שהשגנו ביציאת מצרים כעם, הפסדנו רק בתקופות של פילוג ביננו. הגיוון בחברה הישראלי, הוא מקור עוצמה. האחדות אינה מותרות - היא הכרח קיומי. דווקא בימים הקשים האלו - עלינו לפעול בערבות הדדית. לראות את האחר, לקחת אותו תמיד בשיקולים שלנו, להתגייס למאמץ הלאומי - כולם".

ופנה לחטופים: "אני מבקש לפנות לחטופים עצמם, אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה, יתמלאו כמה שיותר מהר. לא נשכח אתכם לרגע, ולא ננוח, עד שנראה אתכם איתנו. נייחל לפסח טוב, תודה".

איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"מצר על כך ששרים מתבטאים בצורה לא אחראית"/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר מכן, התפנה השר גנץ לענות לשאלות הכתבים. כשנשאל על הפוסט של חבר מפלגתו, מתן כהנא, שקרא לבחון את המשך ישיבת המחנה הממלכתי בממשלה, השיב: "דעתם של כלל חברי הסיעה חשובה ושל מתן לא פחות. שמח שיש להם דעה עצמאית והם מקיימים שיח. אנחנו שוקלים את צעדנו כל יום כל היום - כשיגיע הרגע נחליט".

גנץ הדגיש: "לעניין הישארותנו בממשלה שיהיה ברור אני לא באתי כשותפות פוליטית באתי לצרכים של מדינת ישראל וכל עוד שאני אחשוב שאני משרת את הצרכים של מדינת ישראל אני אעשה זאת וביום שאגיע למסקנה שזה לא רלוונטי אקח החלטות מחדש כשהכוונת והמטרה שלנו היא רק מה מדינת ישראל צריכה". לדבריו, "לא קל להימצא במסגרת פוליטית שאתה בא אליה בגלל החירום שלה אבל צריך לדעת מה תפל ומה עיקר בשעה בנתונה".

השר נשאל גם על הציוץ של בן גביר שכינה את התקיפה הישראלית באיראן "דרדל'ה", וענה: "מצר על כך ששרים מתבטאים בצורה לא אחראית ולא מתכוון להיכנס לזה". על פרסום וואלה, בנוגע לסנקציות שצפויה להטיל ארה"ב על יחידת "נצח יהודה" בצה"ל, אמר: "אני מאוד מעריך את תמיכת ארה"ב בישראל. ואין ספק שעמידתם איתנו חשובה ונכונה לנו ולהם. אני מודה על העמדות התקציביות גם האחרונה. הגם שכך מדינת ישראל דמוקרטית יש לה ממשלה צבא. יש היררכיה ונראה לי שסנקציות נגד יחידה קונקרטית ביו אם זה מוצדק או לא אינה נכונה".

גנץ התייחס גם למשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים: "אני לא רוצה להיכנס לדיונים בתוך החדר בין הדרג המדיני לשליחים במו"מ. אין ספק שהמפתח הוא סינוואר עצמו אנחנו צריכים לייצר לחץ עליו ולממש אותו ברגע שרק אפשר. ממשלת ישראל עושה מאמצים להשבת החטופים, צוות המו"מ עושה מאמצים להשבת החטופים. אנחנו לא משחקים בג'ולות. אנחנו דורשים דיונים ומקבלים את הדיונים וביום שהדבר הזה יקרה לא נהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully