וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אחמד טיבי הגיש בג"ץ נגד בן גביר: מונע ממני להיפגש עם האסיר ברגותי

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 14:32

בעתירה, דורש טיבי להיפגש באופן מיידי עם ברגותי - וכן לאסור על בן גביר התערבות בסוגיה, שמתבצעת לדבריו באופן "מפלה". בשנה שעברה, איים טיבי בעתירה לבג"ץ לאחר שבן גביר סירב לאפשר לו לבקר את המחבל וליד דקה - בטענה לאפליה מול ביקורי ח"כים אצל אסירים יהודים

ח"כ אחמד טיבי הגיש היום (ראשון) בג"ץ נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זאת בטענה שזה מונע ממנו להיפגש עם האסיר הביטחוני מרואן ברגותי בבית הכלא.

בעתירה שהוגשה, דורש טיבי להיפגש באופן מיידי עם ברגותי, וכן לאסור על השר בן גביר את התערבותו בסוגיית אישור המפגשים, שמתבצעת לדבריו "ללא סמכות ובצורה מפלה".

אחמד טיבי
איתמר בן גביר. ראובן קסטרו, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
ח"כ טיבי נגד השר: מונע ממני להיפגש עם האסיר ברגותי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל- פלאש 90

בשנה שעברה, איים ח"כ טיבי לעתור לבג"ץ לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב לאפשר לו לבקר את וליד דקה, המחבל שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם. זאת, בטענה לאפליה מול ביקורי חברי כנסת מהקואליציה אצל אסירים יהודים שאישר בן גביר.

מעצר המחבל מרוואן ברגותי, מבצע חומת מגן. דובר צה"ל
מעצר המחבל מרוואן ברגותי, מבצע חומת מגן/דובר צה"ל

במכתב ששיגר לבן גביר בזמנו, תקף את השר על היחס הלא הוגן, כלשונו, ועל כך שלא מאפשר לו להיפגש עם העצורים מאירועי בוקרה וכן עם המחבל וליד דקה. זאת, בעוד אצל עצורים ואסירים יהודים כן מאפשר השר בן גביר ביקורים של חברי כנסת. "לא יעלה על הדעת שעל אף הנוהל שגובש בין הכנסת והמשרד לביטחון לאומי ושב"ס אינך ולא מאפשר ביקור בתור נציג סיעת חד"ש-תע"ל, תוך פגיעה בזכויותיו כחבר כנסת ומפלה בחוסר סבירות קיצונית", טען טיבי במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully