וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל ילד יוצא לחג עם כלים מתאימים": ההגדה לילדים על הרצף האוטיסטי

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 12:57

בבית ספר "גבעולים" באלעד של רשת "פרח" הוציאו הגדה לפסח שתקל על ילדים שמתקשים להשתתף בקריאת סיפורי החג. למשל, יופיעו סמלים שיסבירו באופן ברור מה צפוי ממנו ויוכל להביע את עצמו באמצעותם. "כל ילד ירגיש חלק בחיק המשפחתי", אמר מנכ"ל רשת פרח, משה שטיין

עוברים את ליל הסדר בטוב/NOW גל הללי, לירז עוזרי, עדן סניגו, שירה בר עריכה: דנה מרם

חג הפסח יצויין מחר בערב כשנתיישב מסביב לשולחן ונקרא את סיפורי החג על יציאתנו ממצרים. אולם, לעיתים קרובות, יש מי שנתקלים באתגרים מורכבים ואלה בעיקר ילדים על הרצף האוטיסטי, שמתקשים בעת ניסיונם לקרוא את ההגדה ולשיר את שירי החג.

כחלק מהרצון להנגיש לילדים את ליל הסדר בצורה המיטבית ביותר, צוות של רשת "פרח" הפיקו עבור הילדים הגדה לפסח מונגשת וצבעונית שמכילה סמלים והסברים המקלים על ההבנה וההתמצאות של הילדים. לכן, בבית ספר "גבעולים" באלעד של הרשת, ההכנה לליל הסדר מתחילה מבעוד מועד, עם טקסים מוקדמים שנערכים לתלמידים, שמטרתם להדגים ולתרגל את הפעולות, המנהגים, השירים, והמסורות המיוחדת של הלילה הזה. הילדים מכינים יחד את הכלים הנדרשים לסדר ומתרגלים את תפקידם בליל הסדר, כדי שיהיה להם קל יותר בזמן אמת.

הגדה מונגשת לילדים על הרצף האוטיסטי. רשת פרח, אתר רשמי
הגדה מונגשת לילדים על הרצף האוטיסטי/אתר רשמי, רשת פרח

למי שמתקשה לקרוא או להבין, הסמלים משמשים כדי להסביר באופן ברור מה צפוי ממנו, ולמי שאין יכולת לדבר או לשיר, הסמלים מאפשרים להביע את עצמו בדרך אחרת ויצירתית. כך למשל, ילד שאינו יכול לשיר את "מה נשתנה", יוכל לעשות זו בהצבעה על הסמלים המתאימים. בזכות ההכנות המוקדמות וההגדה המותאמת, ילדים על הרצף האוטיסטי יוכלו להרגיש חלק מהסדר, וגם להשתתף בו בצורה שתסב להם תענוג ושמחה, כך שחוויית החג תהיה חוויה משמעותית ועוצמתית עבורם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הגדה מונגשת לילדים על הרצף האוטיסטי. רשת פרח, אתר רשמי
הגדה מונגשת לילדים על הרצף האוטיסטי/אתר רשמי, רשת פרח

רשת פרח פועלת מעל 20 שנה ומפעילה עשרות מסגרות לחינוך מיוחד בפריסה ארצית. אלפי ילדים, בכל הגילים ובמגוון רחב של לקויות וצרכים מיוחדים, מקבלים מעטפת חינוכית-טיפולית מותאמת אישית.

מנכ"ל רשת פרח, משה שטיין, הדגיש את החשיבות של החג המשפחתי: "בזכות הכנה משמעותית והנגשת ההגדה, עליה עמלו בחודש האחרון הצוות המסור של פרח, כל ילד יוצא לחג עם כלים מתאימים בעזרתם ירגיש שווה בחיק משפחתו. אני מברך על החוויה האישית והחינוכית שצפויה בחג הקרוב לכל תלמיד ותלמיד שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully