וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 8:14

ארגון הטרור מנהל שיחות עם שתי מדינות אחרות אליהן הוא שוקל לעבור, ביניהן עומאן. עזיבת הנהגת חמאס את קטאר, שבה היא חיה מאז 2012, צפויה להקשות על המשך המשא ומתן לשחרור החטופים מעזה. "האפשרות שהשיחות יקרסו לחלוטין היא ממשית"

תיעוד מחטיפתה של נועה ארגמני/daily mail

הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר והיא מנהלת שיחות עם שתי מדינות אחרות על מעברה לשם - כך דווח היום (שבת) בוול סטריט ג'ורנל. אחת המדינות שהוזכרו בדיווח היא עומאן. עזיבת הנהגת חמאס את קטאר, שבה היא חיה מאז 2012, צפויה להקשות על המשך המשא ומתן לשחרור החטופים מעזה לאור ההשפעה הרבה של קטאר עליה.

קטאר נתונה ללחץ גובר מצד ארצות הברית בעקבות המבוי הסתום בשיחות על הפסקת אש ועסקת חטופים, לאחר שחמאס דחה את ההצעה האחרונה. לפי הדיווח, מנהיגי חמאס הוזהרו שהם יגורשו מהנסיכות אם הם לא יסכימו לעסקה.

"השיחות תקועות שוב ואין ממש סימנים או סיכויים לכך שהן יתחדשו בזמן הקרוב, וחוסר האמון בין חמאס למתווכות גובר", אמר גורם מתווך ממדינות ערב לוול סטריט ג'ורנל. מתווך ערבי אחר הזהיר כי "האפשרות שהשיחות יקרסו לחלוטין היא ממשית".

אמיר קטאר ואסמעיל הנייה. רויטרס
יפרדו? אמיר קטאר אאל ת'אני ומנהיג חמאס אסמעיל הנייה/רויטרס

הדיווח הרשמי האחרון שהתקבל מראשי ארגון הטרור היה בנושא הדיונים לעסקת החטופים, כשבתגובתם מסרו כי הארגון "ידון בהצעה בצורה אחראית וכשיסיים יעדכן את המתווכים בתשובתה". זאת, ברקע הצעתו האחרונה של ראש ה-CIA, ביל ברנס, שביקשה מחמאס לספק רשימה של 40 חטופים חיים שבידיו.

בתגובתו הרשמית, ארגון הטרור הודיע כי "במהלך סבב המו"מ האחרון בקהיר קיבלנו מהמתווכים המצרים והקטארים את העמדה הישראלית. למרות שאנחנו רוצים להגיע להסכם שיסיים את התוקפנות, העמדה הישראלית נותרה סרבנית ואינה נותנת מענה לדרישותינו. למרות זאת, הנהגת חמאס תדון בהצעה בצורה אחראית וכשתסיים תעדכן את המתווכים בתשובתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully