וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מבינה: בפעם הבאה, מתקני הגרעין יהיו על הכוונת

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 17:07

הצד התוקף באיראן הלילה הצליח להשיג נזק גבוה יותר מזה שנגרם בתקיפה האיראנית, בעשירית החימושים. כעת איראן מבינה שאם אכן ישראל ביצעה את התקיפה, היא יכולה לתקוף בפעם הבאה מתקני גרעין בקלות יחסית. בנוסף, המהלך סולל את הדרך לפעולה הצבאית ברפיח

בווידאו:פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/ץיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לפחות לפי הפרסומים הזרים שמייחסים לישראל תקיפה הלילה במספר יעדים במזרח התיכון, בדגש על איראן, מערכת הביטחונית הישראלית הציגה יכולות גבוהות, בלעדיות ומתוחכמות בהגנה ובהתקפה. ניתן ללמוד מהלילה מספר תובנות שישמשו את ישראל ואת בנות בריתה ככל שהציר האיראני-רוסי-סיני-צפון-קוריאני יתהדק.

פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוצים בשמי אספאן, איראן, 19 באפריל 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יצירתיות וחכמה

במה באה לידי ביטוי היצירתיות והחוכמה של הצד התוקף הלילה?

איראן תקפה את העורף הישראלי עם למעלה מ-500 פריטים ביניהם טילים בליסטים, טילי שיוט, וכלי טיס לא מאוישים כש-99% מהם יורטו והבודדים שנחתו בשטח הישראלי לא נגרם נזק ממשי.

הצד התוקף השיג הלילה אפקט ונזק גבוה יותר עם עשירית החימושים מהם השתמשו האיראנים והציג את משמרות המהפכה חסרי אונים בהגנה ללא מענה. ניתן לטעון שגם הרוסים צריכים לשאול את עצמם כיצד מערכת ה- s-300 בהפעלה איראנית לא הצליחה ליירט את האיומים. לפי הבנתי, הצד התוקף הלילה השמיד מכ"ם של מערכת s-300.

האיראנים מבינים כעת היטב שאם אכן ישראל אחראית לגל התקיפות הלילה במזרח התיכון היא יכולה בפעם הבאה לתקוף גם מתקני גרעין שממוקמים לא הרחק מיעדי התקיפות לפחות לפי הפרסומים באיראן. שוב בעשירית החימושים והכוח שהפעילו האיראנים. וכל זאת חרף לחצים שהפעילו ארה"ב ומדינות באירופה להרגיע ולא להסלים את המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נזק שנגרם למבנה במתקן הגרעיני נתנז שבעיר איספהאן שבאיראן בעקבות שריפה במקום, 2 ביולי 2020. רויטרס
נזק שנגרם למבנה במתקן הגרעיני נתנז שבעיר איספהאן שבאיראן בעקבות שריפה במקום, 2 ביולי 2020/רויטרס

כמו כן, בליל התקיפה האיראנית על העורף הישראלי, חיזבאללה אכזב את פטרונו. הוא אמנם הצטרף בתחילה בשיגור עשרות רבות של רקטות, אך בחר לעצור מהר מאוד. תקיפה יצירתית וחכמה נגד אינטרסים איראנים במזרח התיכון העמידה את משטר האייתולות בדילמה משמעותית, ובשלב הזה הם בחרו שלא להגיב מאיראן, מדרום לבנון, מסוריה או מתימן.

כל פעולה אגרסיבית ופחות יצירתית נגד איראן היתה גוררת אחריה תגובה על תגובה, שהיתה גוררת אחריה הסלמה רחבה שמסכנת גם את בעלות בריתה של ישראל, ופוגעת במטרות המלחמה נגד חמאס שאחת מהן היא שחרור החטופים.

שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024. שחר יורמן, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024/אתר רשמי, שחר יורמן

יכולות ההגנה האוויריות הישראליות, מוכיחות, אם כן, עד כמה מדינות במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל חשופות לאיומים מגוונים מאיראן, וכמה הפיתוחים וההשקעה תוצרת כחול לבן קריטיים בהגנה. גם גרמניה שרכשה את החץ, רכשה שכבת הגנה אחת ויעברו כמה שנים עד שתעמוד לרשותם מערכת מבצעית שתאפשר הגנה על מדינה.

לעתים כדי להעביר מסר, להשפיע ולהרתיע, נדרשת פעולה יצירתית וחכמה נגד האויבים ולא בהכרח אגרסיבית מהבטן. גם צה"ל ספג ביקורת ציבורית ופוליטית על דשדוש בלחימה ברצועת עזה ובזמן הזה, בנה מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן את אחד המהלכים המבריקים במלחמה כשכיתר בהפתעה גמורה את ביה"ח שיפא והוביל למעצר של למעלה מ-900 מחבלים ביניהם מפקדים בכירים.

כעת, משהרטוריקה האיראנית והאמריקאית הובילה להכלה של המתקפה הלילה, באופן שאינו מתלהם, אפשר להבין שנסללה הדרך לצה"ל לתמרן קרקעית לרפיח ומה שנשאר הוא לסגור את הפרטים האחרונים בכל מה שקשור להנעת אוכלוסיה וסיוע הומניטארי ולבחור את התאריך לתנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully