וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה העברית קוראת לשחרר ממעצר את המרצה

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 14:00

פרופ' נדירה שלהוב - קיבורקיאן נעצרה בחשד להסתה לטרור והטלת ספק במעשי האונס של חמאס. המשטרה תבקש להאריך היום את מעצרה. "האוניבריסיטה מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה. עם זאת, במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה", נכתב בהודעה

"אנחנו מוקיעים אותך": הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מפגינים נגד המרצה שתמכה במחבל/אם תרצו

האוניברסיטה העברית, בה מרצה פרופ' נדירה שלהוב - קיבורקיאן, הוציאה הבוקר (שישי) הודעה המגנה את מעצרה וקראה לשחרורה. "האוניברסיטה העברית מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לפני כחודש, וגם פעלה בתקיפות בנושא זה. עם זאת, אנו מוטרדים מאוד ממעצרה אם אכן המעצר מבוסס על הדברים שאותם אמרה בפומבי". לדברי המוסד האקדמי, "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו. אנו קוראים לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מידי".

פרופ' שלהוב - קיבורקיאן נעצרה אמש בתום חקירה בחשד להסתה לטרור והטלת ספק במעשי האונס של חמאס ב-7 באוקטובר, וכעת מתקיים דיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים, במקביל, עשרות תומכים מפגינים מחוץ לבית המשפט וקוראים לשחרורה.

גורם במשטרה טען: "פרוטוקולים של זקני ציון מחווירים לעומת העלילות של החשודה. היא לא נעצרה משום שהביעה הזדהות עם מצוקת עזה, ואפילו לא משום שכינתה את ישראל כמבצעת רצח עם. היא גם לא נעצרה משום שהביעה כאב על מה שקורה, ולא על הזדהותה עם הפלסטינים ואפילו לא על כך שהסבירה שאירועי ה-7 באוקטובר הם בגלל ישראל, אלא הסיתה והטיפה לפתרון מדיני או להפסקת הכיבוש".

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן בדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, 19 באפריל 2024. שלומי הלר
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן בדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, 19 באפריל 2024/שלומי הלר

לדברי הגורם, "היא לא נעצרה ולא נחקרה בגלל כל אלו. החשודה, לפחות במסגרת פודקאסט אחד שהשתתפה בו כמרואיינת בכירה ומשמעותית, עשתה כל שניתן כדי לייצר עוד ועוד סיבות לטרור במוחם של מוסתים ושטופי מוח", והדגיש, "שעשתה זאת בכוונה, במודעות ברורה, בתחכום, תוך שהיא אומרת עובדות שראתה ושמעה כמומחית וכפרופ' וכמי שממש גרה כאן וראתה או שמעה את הדברים בעצמה".

בנוסף, ציין הגורם כי "משכך, היא ביצעה, כמה עבירות מהחלופות הקיימות בחוק המאבק בטרור. באחד המקרים ניתן אף לומר שהיא קראה קריאה ישירה למעשה טרור, וביתר המשפטים היא הסיתה באופן לא ישיר ובוודאי הביעה תמיכה והזדהות עם אירועי טרור בכלל, זריקות אבנים בפרט, וגם אירועי ה-7 באוקטובר".

על עילת המעצר טוען הגורם במשטרה כי "נדירה מסוכנת מאוד לציבור בתחום ההסתה משום שהיא מכשירה לפגיעה בישראלים, חיילים, חטופים, כולל הנשים וילדים". עד למעצרה, אמרו בבקשה כי "לנדירה היה די זמן והותר להתנצל ולחזור בה מדבריה, ומשלא עשתה זאת, זה בדיוק מה שהתכוונה לומר, ועל כן היא תעשה הכול, כולל יצירת נרטיבים שאפילו חמאס לא בנה לעצמו כדי לסייע לו במלחמה נגד ישראל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן. מתוך אתר האוניברסיטה העברית, אתר רשמי
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן/אתר רשמי, מתוך אתר האוניברסיטה העברית

לדבריהם, "להבדיל אפילו ממסיתים בכירים ומוצהרים שלפחות עושים מעין 'הליכה זהירה' סביב הצדקת אירועי 7 באוקטובר, החשודה לא עושה זאת אפילו לרגע. היא מתנערת רק מדבר אחד - מהאונס ומהפגיעה בתינוקות, ואז טוענת שזה לא היה. האם היא שמחה מאירועי ה-7 באוקטובר? התשובה ברורה מדבריה, היא רואה בהם מהלך טבעי ומתבקש אף אם היה אכזרי מידי, ומייצרת בכוונת מכוון מוטיבציה לפיגועי טרור". עוד טוענים במשטרה כי ינסו לבדוק במקומות נוספים בהם הסיתה והזדהתה עם טרור.

האוניברסיטה העברית. ShutterStock
"האוניברסיטה קוראת לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מידי"/ShutterStock

מעצרה מגיע כחודש לאחר שהאוניברסיטה העברית, בה עובדת המרצה, השעתה אותה באופן חריג מהוראה. שלהוב-קיבורקיאן, מרצה בפקולטה למשפטים, פרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. באוניברסיטה כבר הציעו לה לעשות את תפקידה - אך היא לא עשתה זאת, והמשיכה להתבטא נגד ישראל. "התבטאויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני עד כדי שיסוי והסתה", נכתב בהודעת האוניברסיטה העברית.

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מומחית לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית, פרסמה עצומה ברשת לפיה ישראל מבצעת השמדת עם בעזה, ובהתבטאות נוספת קראה לביטול הציונות והטילה ספק בקיומם של מעשי אונס ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully