וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נתניהו וגנץ מתחזקים, סמוטריץ' ניצל ומי ומתרסק?

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 7:08

לפי סקר מעריב, אם הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי והליכוד היו המפלגות הגדולות עם 31 ו-21 מנדטים בהתאמה. יש עתיד של יאיר לפיד מאבדת גובה עם 13 מנדטים, בעוד שגדעון סער לא מצליח לעבור את אחוז החסימה

בני גנץ קורא לקיים בחירות בספטמבר/מערכת וואלה!

מסקר מעריב המתפרסם היום (שישי) עולה כי מפלגת הליכוד מתחזקת ועולה בשני מנדטים מהסקר הקודם ומגיעה ל-21, נתון שיא של המפלגה מאז ה-6 באוקטובר. גם מפלגת הציונות הדתית מתחזקת ומצליחה הפעם לעבור את אחוז החסימה והיא עומדת על 4 מנדטים. בכך, הקואליציה הנוכחית ממשיכה עם מגמת השיפור שלה וכבר עומדת בסקר זה על 50 מנדטים, זאת לעומת האופוזיציה הנוכחית שעומדת על 65, בעוד שחד"ש תע"ל עומדת על 5 מנדטים.

מפלגה נוספת שמתחזקת במנדט אחד היא המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, שעומדת לפי הסקר הנוכחי על 31 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד מאבדת שני מנדטים ועומדת על 13, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר יורדת ל-9 מנדטים בעוד שגדעון סער והימין הממלכתי הרחק מאחור ולא עוברים את אחוז החסימה עם 2.0% בלבד מהקולות.

שאר המפלגות ללא שינוי בתמונת המנדטים מהסקר הקודם: מפלגת ישראל ביתנו עם 12 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 7, חד"ש תע"ל עם 5, מפלגת רע"מ עם 5 ומרצ עם 4 מנדטים.

בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
הליכוד והמחנה הממלכתי מתחזקות. נתניהו וגנץ/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

מפת המנדטים

  • המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ - 31
  • הליכוד בראשות בנימין נתניהו - 21
  • יש עתיד בראשות יאיר לפיד - 13
  • ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 12
  • ש"ס בראשות אריה דרעי - 9
  • עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר - 9
  • יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף ומשה גפני - 7
  • חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 5
  • רע"מ בראשות מנסור עבאס - 5
  • מרצ - 4
  • הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' - 4

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

נתניהו מצמצם את הפער מגנץ

בני גנץ מקבל השבוע 42% תמיכה בהתאמה לראשות ממשלה (ירידה של חמישה אחוזים לעומת סקר קודם) ואילו בנימין נתניהו עולה ב-2% ל-37% תמיכה בהתאמה לתפקיד.

כמו כן, הדעה הרווחת יותר בקרב הישראלים היא להגיב על המתקפה האיראנית בפעולה צבאית גלויה (35%), במיוחד מצדדים בכך מי שמתכוונים להצביע לליכוד בבחירות הבאות (63%). עוד 28% אומרים שנכון לא להגיב ולמנף את הברית שסייעה להגנה מפני המתקפה כדי להחליש את איראן (בולטים בכיוון הזה מצביעי יש עתיד - 48% וגם מצביעי המחנה הממלכתי - 39%), 21% סבורים שנכון להגיב בפעולה חשאית לא צבאית ו-16% לא יודעים.

הסקר נערך עבור עיתון מעריב על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il,. הסקר נערך ב-18-17 באפריל 2024 וענו עליו 500 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully