וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות מול איראן: ארה"ב וישראל קיימו מפגש וירטואלי לגבי פעולה ברפיח

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 23:33

המפגש התקיים בדרג בכיר, בהשתתפות היועץ לביטחון לאומי סאליבן, השר דרמר וראש המל"ל הנגבי. מהבית הלבן נמסר כי הצדדים הסכימו על המטרה של הבסת חמאס ברפיח. הצד האמריקני הביע דאגה מכמה כיווני פעולה אפשריים של ישראל והצד הישראלי הדגיש כי יקח בחשבון את הדאגות

ארה"ב וישראל קיימו היום (חמישי) מפגש וירטואלי בנושא פעולה אפשרית של צה"ל ברפיח. מהבית הלבן נמסר כי שני הצדדים הסכימו על המטרה המשותפת של הבסת חמאס ברפיח. הצד האמריקני הביע דאגה מכמה כיווני פעולה אפשריים של ישראל ברפיח והצד הישראלי הדגיש כי ייקח בחשבון את הדאגות האמריקניות. הצדדים סיכמו לקיים דיוני המשך בנושא.

לפני המפגש הוירטואלי בין ישראל לארה"ב בנושא רפיח התקיימה שיחה מצומצמת יותר בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן לשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וליועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי בנושא המתקפה האיראנית - כך נמסר מהבית הלבן.

הצדדים דנו במאמצים לחזק את יכולות ההגנה של ישראל באמצעים מתקדמים וכן בשיתוף פעולה עם קואליציה רחבה של צבאות מהעולם ומהאזור. סאליבן עדכן את הנגבי ודרמר על הסנקציות האמריקניות נגד איראן.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שיפור משמעותי במצב ההומניטארי בעזה מאז השיחה הקשה. נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן עדיין מודאג מכך שפלישה ישראלית לרפיח תביא לפגיעה מאסיבית באזרחים פלסטינים, כך אמרו הבכירים האמריקנים.
  • הבכירים האמריקנים הדגישו כי ארה"ב לא נתנה לישראל אור ירוק לפעולה ברפיח אם לא תגיב לתקיפה האיראנית.

במוקד החדשות

  • זו תהיה הפגישה הווירטואלית השניה בין הצדדים בנושא רפיח. פגישה פנים אל פנים שהיתה אמורה להתקיים השבוע בוושינגטון התבטלה על רקע התקיפה האיראנית.
  • בראש הצד האמריקני לשיחות יעמוד היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן. בראש הצד הישראלי יעמדו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מאחורי הקלעים

  • בשבועות האחרונים, מאז הפגישה הוירטואלית הקודמת, התקיימו כמה דיונים בין הצדדים בקבוצות עבודה בדרג נמוך יותר, במהלכם הציגה ישראל את התכנית המבצעית של צה"ל לפעולה ברפיח וכן את התכניות ההומניטאריות שיבוצעו במקרה של מבצע קרקעי בעיר.
  • בכיר אמריקני ציין כי התכניות שצה"ל הציג למשרד ההגנה האמריקני כללו פעולה איטית והדרגתית ברפיח - שכונה אחרי שכונה - ולא פלישה כוללת לכל העיר.
  • הבכיר האמריקני אמר כי לפי התכנית הישראלית שהוצגה לאמריקנים לא יהיה צורך בפינוי של כל האזרחים מהעיר מיד, אלא שכל שכונה תפונה בנפרד.

תמונת המצב

  • לדברי הבכיר האמריקני, חל שיפור משמעותי במצב ההומניטארי בעזה מאז השיחה הקשה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו לפני שבועיים.
  • "הישראלים עדיין לא הגיעו לכל היעדים שהנשיא הציב בנושא ההומניטארי אבל יש שיפור גדול שאנחנו מקווים שימשיך", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully