וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען החטופים"; 50 אלף שקלים מובטחים למי שיצליח להקריב קורבן בהר הבית

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 17:29

תנועת חוזרים להר מציעה גם סכום של 250 שקלים למי שיעצר בדרכו להר, וסכום גדול אף יותר למי שיעצר עם השה להקרבה. המשטרה, שנוהגת לבצע מעצרי מנע של פעילי הר הבית לקראת פסח, לא ביצעה עוד כאלה השנה אך זימנה פעיל לחקירה בסיומה שוחרר

כמידי שנה, המשטרה לא תאפשר הקרבת קורבן פסח בהר הבית. לפי שעה, לא בוצעו הרחקות ומעצרי מנע כלפי פעילי הר הבית. אחד מפעילי הר הבית זומן לחקירה בימ"ר ירושלים ביממה האחרונה בסיומה שוחרר ללא מגבלות בינתיים, בתנועת 'חוזרים להר' פרסמו הודעה על מענק כספי למי שעושה פעולות להקרבת קורבן בהר הבית, שיעשו "למען החטופים" להגדרתם. מי שנעצר בדרכו להר הבית יזכה ב-250 שקלים, ומי שנתפס כשהוא נושא שה, יזכה בסכום גדול אף יותר. אך אדם בר מזל שיצליח להקריב קורבן בהר הבית, יזכה ב-50 אלף שקלים. "הצלחה פירושה הקרבה כהלכה", נכתב במודעה של ארגון חוזרים הר.

המשטרה כן מאפשרת קיום אירוע ברכת כהנים ברחבת הכותל שיתקיים ב-25 באפריל בשעות הבוקר, וכן תתגבר את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.

יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023. חוזרים להר, אתר רשמי
יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023/אתר רשמי, חוזרים להר

בתחילת החודש, תנועת 'חוזרים להר הבית' ביקשה מהשר לביטחון לאומי, בן גביר, ליווי רשמי לפגישה שתיערך בינם לבין המשטרה בנושא קורבן פסח להר הבית. "כדי שמשטרת ישראל תוכל לקיים את האירוע וההצעה לא תידחה על הסף, יש צורך בהתערבות מדינית של השר", כתבו חברי התנועה במכתבם. "על כן אנו מבקשים מהשר לשלוח נציג מטעמו לפגישה שתתקיים בין נציגי תנועת חוזרים להר לבין משטרת ישראל".

מידי שנה, המשטרה דוחה את בקשתם של הפעילים להקריב קורבן בהר הבית בשל הפגיעה בסטטוס קוו הנהוג בהר. המששטרה אף מבצעת לעיתים מעצרי מנע של פעילים מתנועות אלו. בתנועת 'חוזרים להר הבית' בחרו לפנות דווקא לשר בן גביר, מפני ידעו שיזדהה עם המאמץ: "השר וסביבתו לא רק בעד חידוש קורבן חג הפסח", נכתב במכתבם, "היה שותף פעיל בעצמו שנים רבות במאבק לחידוש קורבן חג הפסח".

השר בן גביר, כבר נשאל על הנושא בעבר והשיב כי הוא תומך בעלייה להר הבית, אך מסתייג מהקרבת קורבן פסח בהר. הוא לא שעה לבקשתם של פעילי תנועת חוזרים להר, והמשטרה לא מאפשרת את טקס קורבן פסח גם השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully