וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדח לא נמצא, השותף נמלט מהארץ: אישום חמור נגד העבריין מטייבה ברצח האישה בחיפה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 19:44

עבד אל ראזק אכרס, בן 26, הואשם ברצח הודיה גבאי, אם לחמישה ילדים. על פי האישום, יחד עם חברו, פתח באש לעבר כניסה למועדון בעיר - ופגע בבת ה-33, שבסך הכל הייתה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון. הרקע: ויכוח בין השניים, ששהו במקום, לבעל המועדון

תיעוד הירי בפתח המועדון שבו נרצחה אודיה גבאי/מערכת וואלה!

עבד אל ראזק אכרס, בן 26 מטייבה במשולש שהתגורר בחיפה ועבד במשלוחים, מואשם ברצח הודיה גבאי, אמא יחידנית לחמישה ילדים בני 14-5, בת 33 מקרית אתא, בעת שירה ללא אבחנה לעבר פתח מועדון בעיר התחתית של חיפה. גבאי שיצאה מבילוי במועדון, הייתה קרבן תמים, שנקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון.

האירוע התרחש לפנות בוקר ה-9 במרץ. בפתח ה"גולדן", "דאנס-בר" ברחוב אלנבי 26 בעיר. בסביבות 04:30 הגיעו למקום עבד אל ראזק אכרס וקרוב משפחתו מוחמד מסארווה ממועדון אחר, בקריות, ומחוץ למועדון "גולדן" התפתחה קטטה בינם לבין בעל המועדון. ב-04:34 הם כבר עזבו את המקום, וככל הנראה כשעבד אל ראזק מרגיש מושפל ומתשאול שנערך אח"כ לחברו לעבודה מאג'ד מואסי מבאקה אל גרביה, שנעצר בפרשה ושלתאו הוכנס מדובב, עלה כי עבד אל ראזק ומוחמד הגיעו לרחוב בן יהודה בהדר הכרמל, בסמוך לדירת חברתו של עבד אל ראזק, הם היו חבולים ועצבניים וכי היה זה מוחמד שצעק לעבד אל ראזק שהוא רוצה לשוב אל האנשים שהרביצו להם "ולזיין את אחותם". מכתב האישום עולה כי עבד אל ראזק הצטייד שם באקדח, קיפל את לוחיות הרישוי של רכב ברלינגו, והשניים חזרו בו לזירה. ב-04:51 הם כבר היו שוב בפתח המועדון. המשטרה אומרת שב-17 הדקות שבין לבין, היו במקום שוטרים שהוזעקו בעקבות הקטטה, ראו שהכול בסדר ועזבו.

עבד אל ראזק אכרס, המואשם ברצח הודיה גבאי בביהמ״ש המחוזי בחיפה, 18 באפריל 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
עבד אל ראזק אכרס, המואשם ברצח הודיה גבאי בביהמ״ש המחוזי בחיפה, 18 באפריל 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט
הודיה גבאי, הנרצחת בחיפה, 9 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הודיה גבאי, הנרצחת בחיפה, 9 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי כתב האישום עבד אל ראזק הוא רעול הפנים שכמה דקות אחר כך תועד במצלמות האבטחה ברחוב אלנבי כשהוא יוצא מהברלינגו חמוש באקדח ופותח בירי של לפחות 15 כדורים לעבר פתח המועדון וסביבתו. מהירי הזה נפגעה הודיה גבאי שעמדה אותה עת עם ידידה בילאל מורג'אן בסמטה צדדית, מספר מטרים מדלת הכניסה למועדון. היא נפצעה באורח אנוש. צוות נט"ן מד"א שחש למקום פינה אותה תוך מאמצי החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה אך מותה נקבע זמן קצר אח"כ. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי אותה שעה הסתלקו אכרס ומסארווה, החליפו רכב, אכרס הגיע לבית משפחתו בשרון, מסארווה בתוך שעות נמלט מהארץ.

מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, הגיע לזירה, הורה על עדיפות ראשונה לפענוחה, והטיל אותה על היחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל. מפקד המרחב, ניצב משנה אלי מגן מינה את רב-פקד נמרוד בן דור לעמוד בראש צוות החקירה המיוחד שפיענח את הרצח. למרות שהחקירה החלה ללא כל כיוון ברור, בתוך שעות כבר היה לצח"מ כיוון מוביל, אכרס נעצר וכן כמה אחרים ששוחררו. למרבה התסכול של החוקרים האקדח לא אותר עד היום ומסארווה התנדף לחו"ל. במשטרה עושים מאמצים לאיתורו אי שם, באשר הוא ומבטיחים להעמידו לדין.

בחקירתו של עבד אל ראזק אכרס הוא הכחש את מעורבותו בירי וברצח ובחר לא לענות על שאלות ספציפיות, טען כי "אינו זוכר" היכן היה בשעות הרלוונטיות ולטענת החוקרים בחר שלא לענות באופן עניני לשאלות ספציפיות. ממסמכי בית המשפט עולה כי בעברו שלוש הרשעות, לרבות בביצוע עבירות בנשק והוטלו עליו שני מאסרים בפועל. הוא מואשם ברצח באדישות, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק, שינוי זהות הנשק ושיבוש מהלכי משפט. במקביל להגשת כתב האישום מבקש התובע אבי אור-זך את הארכת מעצרו של עבד אל ראזק אכרס עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. עו"ד ויסאם לידאוי שיקבל לידיו את תיק החקירה היום, אומר כי "הוא מכחיש את המיוחס לו מכל וכל. הוא לא קשור לא במישרין ולא בעקיפין לאירוע הרצח. הוא לא החזיק בנשק ולא ביצע שום ירי ובחקירה לא הטיחו בו שום ראייה לזה. נהיה יותר חכמים לאחר שנקבל את חומר החקירה ונלמד אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully