וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים לישון בלילה: 1 מתוך 4 ישראלים הרגיש צורך בסיוע נפשי עקב המלחמה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 11:53

סקר חדש מצביע על תמונת מצב נפשית מדאיגה בקרב הציבור הישראלי מאז 7 באוקטובר. כ-30% מהציבור הישראלי מדווח על שינוי לרעה במצבו הבריאותי. בתוך כך, ישנה גם ירידה של 25% בכמות הישראלים שמעידים כי מצבם הבריאותי טוב

משפחות חטופים במסיבת עיתונאים בת"א/מעריב

1 מתוך 4 ישראלים מעיד כי מרגיש צורך בקבלת סיוע נפשי מאנשי מקצוע על רקע המלחמה - כך חושף היום (רביעי) סקר חדש, שערכה קופת החולים מכבי, מבעד 6 חודשים למלחמה בעזה. כמחצית מהמשיבים לסקר ציינו כי הם ישנים פחות טוב בימים אלו.

כ-30% מהציבור הישראלי מדווח על שינוי לרעה במצבו הבריאותי. כמו כן, כ-35% מבין הישראלים הסובלים ממחלות כרוניות, המהווים כרבע מהאוכלוסייה הכללית, דיווחו כי הם מרגישים שחלה החמרה במחלתם בעקבות המצב המלחמתי. כ-30% מהמעשנים או מהמעשנים לשעבר ציינו כי בעקבות המלחמה חזרו לעשן או שהגבירו את כמות צריכת העישון.

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023. אורי סלע
בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023/אורי סלע

הנתונים המלאים:

  • הסקר מראה כי 43% מהציבור הישראלי ערב חג הפסח מדווח על שינוי לרעה במצבו הנפשי מאז פרוץ המלחמה. 61% מהישראלים דיווחו כי לפני אירועי ה-7 באוקטובר הגדירו את מצבם הנפשי כטוב מאוד/מצוין ורק 37% מהנשאלים ממשיכים להרגיש כך גם כיום.
  • עוד עולה כי שיעור הישראלים שתופסים את מצבם הנפשי כבינוני או גרוע עלה מ-11% ל-28% - עליה של יותר מ-150%.
  • 55% מהנשים מעידות כי יש שינוי לרעה במצבן הנפשי, לעומת 33% מהגברים. ניתן לראות בשינוי לרעה במצב הנפשי. גם בשינוי לרעה באיכות השינה עליו דיווחו 62% מהנשים מול 38% מהגברים.
  • אם מסתכלים לפי מגדר, ניתן לראות כי 41% בלבד מהנשים מעידות על מצב בריאותי מצוין או טוב מאוד לעומת 51% מהגברים. בנוסף, 36% מהנשים מעידות על שינוי לרעה במצבן הבריאותי לעומת 23% מהגברים.
  • בגילאים הצעירים בין 20-49 מדווחים על שינוי לרעה במצבם הבריאותי הכללי של 33% לעומת בגילאי 50 ומעלה. בנוסף, ניתן לראות כי יותר אנשים בעלי הכנסה מתחת לממוצע העידו על החמרה במחלה כרונית (48%) בהשוואה לבעלי הכנסה מעל לממוצע (22%).
  • בתוך כך, ישנה גם ירידה של 25% בכמות הישראלים שמעידים כי מצבם הבריאותי הינו מצוין או טוב מאוד. לפני המלחמה 61% מהציבור הישראלי העידו כי מצבו הבריאות באופן כללי הינו טוב מאוד או מצוין ורק 8% העידו על מצב בריאות בינוני או גרוע.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות ד"ר ערן רוטמן: "שישה חודשים לתוך המלחמה, ותוצאות סקר הבריאות שערכנו בקרב כלל הציבור הישראלי מעידות על תחושות מדאיגות ומטרידות שחשים אזרחי המדינה בכל הקשור למצב בריאותם. דווקא בימים אלו, מכבי כארגון בריאות לאומי קוראת לציבור להמשיך ולשמור על הבריאות, להקפיד על שמירת הרצף הטיפולי-רפואי ולתת תשומת לב עליונה לבריאותנו הנפשית והפיזית. תשומת לב כזאת תעזור להפחית את הסיכון להתפרצות מחלות ותימנע התדרדרות נוספת מיותרת".

הסקר נערך בסוף חודש מרץ 2024 בקרב מדגם מייצג של יותר מ-1,000 ישראלים מכל רחבי הארץ, חברי כלל קופות החולים, בגילאי 20-75.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully