וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס השבעת שופטים ורשמים: "המינוי שלכם - מסמל את חוסנה של החברה הישראלית"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 11:34

נשיא המדינה נשא דברים בהשבעה שבה נבחרו 36 שופטים ורשמים וציין את החשיבות המינוי שלהם לאור המחלוקות בוועדה. "נבחרתם משום שחזרנו ליסודות והגענו להסכמות", אמר. "מערכת המשפט האיתנה והעצמאית היא אחת הרגליים החשובות ביותר של הממלכתיות הישראלית", הוסיף

הרצוג קורא לחזור לשיחות: "ההסכמות אפשריות, עצרו את הקרע"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא הבוקר (חמישי) דברים בטקס השבעת שופטים ורשמים בכירים שהתקיים בבית הנשיא. בטקס, הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 36 שופטים ורשמים בכירים: 11 שופטים לבתי משפט מחוזיים, 15 שופטים לבתי משפט השלום, חמישה שופטים לבתי משפט למשפחה, ארבעה שופטים לבית משפט לתעבורה ורשם בכיר.

"טקס המינוי שלכם - דווקא בעת הזאת: מסמל את חוסנה של החברה הישראלית, את יכולתה להמשיך ולתפקד גם ברגעים מאתגרים, לקיים דין צדק, לשמור על שלטון החוק ולתת סעד לחלש", אמר הנשיא הרצוג. "מערכת המשפט, האיתנה, העצמאית, המקצועית והבלתי-תלויה, היא לא רק אחת הרגליים החשובות ביותר של הממלכתיות הישראלית ושל הדמוקרטיה הישראלית, אלא גם - כפי שראינו היטב לאחרונה - מקנה לנו מקום של כבוד בין מדינות העולם החופשי, ומשמשת חומת מגן בפני ניסיונותיהם של אויבינו להשתמש בדין הבין-לאומי כדי לפגוע בזכותנו להגן על עצמנו", הוסיף.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס השבעת שופטים ורשמים 18 באפריל 2024. דוברות בית המשפט, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס השבעת שופטים ורשמים 18 באפריל 2024/אתר רשמי, דוברות בית המשפט

"אין זה סוד שסביב שולחן הוועדה לבחירת שופטים ישבו ויושבים אנשים ונשים בעלי רקעים, עמדות ותפיסות עולם שונות ביחס לרבים מנושאי הליבה שלנו - כעם וכמדינה", ציין הרצוג. "עם זאת, השופטים והרשמים המושבעים לתפקידם היום, נבחרו מאחר שכשאנחנו חוזרים ליסודות - אנחנו מגלים שאפשר להגיע להסכמות רחבות למרות הפערים וחילוקי הדעות", הוסיף.

"החברה הישראלית ומערכת המשפט זקוקות להסכמות רחבות, אנחנו - כולנו - זקוקים להסכמות רחבות. בעת הזאת כולנו צריכים להתחייב לכך - להתאמץ, לבוא לקראת, אפילו לוותר קצת בשביל למצוא את שביל הזהב. כי בסופו של יום, כל מינוי חדש מחזק את המערכת ונחוץ לאזרחי ישראל כאוויר לנשימה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully