וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: "על נתניהו רובצת קללה. היום מתייחסים אליו כאל אבי האטום האיראני"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 9:35

בראיון לרדיו 103FM, ראש הממשלה לשעבר הטיח ביקורת קשה בנתניהו ולניהולו את מו"מ מול חמאס, "בוחר בשלמות הקואליציה על פני השבת החטופים". אך לא חוסך ביקורת גם מגנץ ואייזנקוט "הפכו מנושאי האלונקה לנושאי האפריון, בקרוב יהפכו לשעיר לעזאזל"

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בת"א: "זה לא הזמן לפגרות"/צילום: שלומי גבאי

"ישראל צריכה להגיב, אבל הפקודה צריכה להינתן בשכל ובקור רוח", אמר היום ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "צריך לבחון את התגובה בהסתכלות רחבה, בזמן ובדרך שישראל תבחר. נדרשת סבלנות אסטרטגית ולא תגובה פבלובית. אנחנו נמצאים בליבה של טבעת אש בין עזה, הצפון, יהודה ושומרון, עלינו למנוע את הרחבת המעגל גם לחיזבאללה ולאיראן. הצתת הזירה היא החלום הרטוב של כל האויבים שלנו - אין שום סיבה שישראל תצעד לשם".

ברק המשיך והתייחס למתח שביו מו"מ להשבת החטופים להמשך הפעולה הצבאית בעזה, בין השאר ברפיח. "אנחנו אמורים לפעול לפי סדר העדיפויות שלנו, הוא מתחיל מהחטופים", קבע. "מפזרים סיסמאות חלולות, שאנחנו "פסע מניצחון מוחלט, אנחנו לא פסע משום ניצחון. פינוי האזרחים יקח שבועות, על פי הקצב שבו השתלטנו על חאן יונס, ההשתלטות על רפיח תיקח חודשים".

הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
"עסקת חטופים זו לא בחירה בין גלידה לשוקולד, זו בחירה בין אפשרויות רעות וקשות". אהוד ברק/אתר רשמי, גיא נמש

"אם נחזור לעניין החטופים עוד חצי שנה, הם יחזרו בארונות", המשיך. "לדעתי, כבר היום חצי מהם לא בין החיים. 133 אנשים שהופקרו באוקטובר, עלולים להיות מוקרבים שוב במאי על השמדת הגדוד ה-22 או 23 של חמאס, זה בלתי נתפס. אין ברירה אלא לשים את החטופים בראש".

"אנשים שעוסקים בעסקה רומזים לנו בצורה מפורשת שהיו כבר כמה הזדמנויות להשגת עסקה. עסקת חטופים זו לא בחירה בין גלידה לשוקולד, זו בחירה בין אפשרויות רעות וקשות. התוצאות של 7 באוקטובר מכתיבות שיהיה מחיר גבוה לחטופים. יש קשר הדוק מאוד בין חופש הפעולה שניתן לשליחים לתוצאות. נתניהו מתקשר ישירות לדדי ברנע ומורה לו 'את זה ואת זה אל תעיז לעלות, רק תקשיבו'", סיפר. "כשאתה שולח אותם רק להקשיב, הם לא יכולים להביא כלום".

"את מו"מ החטופים אנחנו עושים בתנאים שהולכים ומחריפים, בגלל השיתוק האסטרטגי של הממשלה", פסק. "בזמן שהשליחים לא מקבלים מנדט, אנחנו שומטים מידינו את הישגי המלחמה שהיו צריכים להיות קלפים במו"מ. אני בטוח שנתניהו רוצה לראות את החטופים בבית, אני לא חושד בו שלא, רק שזה מגיע להתנגשות בין צורכי המו"מ, לבין יציבות הקואליציה, הוא יבחר ביציבות הקואליציה - בחירה שתישאר חרוטה לדורות כאות קלון על כל מי שהיה מעורב בזה ומי שלא עמד בזמן וזעק לשנות סדרי עדיפויות".

אהוד ברק בעצרת בירושלים. סטביו, אתר רשמי
בזמן שהשליחים לא מקבלים מנדט, אנחנו שומטים מידינו את הישגי המלחמה שהיו צריכים להיות קלפים במו"מ". אהוד ברק/אתר רשמי, סטביו

גם מהשותפים לקבינט, גנץ ואייזנקוט, ברק לא חוסך ביקורת. "אני מודה שגם אני שותף לאכזבה מנוכחותם בממשלה, הם נכנסו בתחושת חירום כדי למנוע התנהגות מופקרת, לא אחראית או בלתי שקולה. אבל הם הופכים בהדרגה לנושאי האפריון ולא האלונקה, ובהמשך יהפכו לקישוט על הקיר ובסוף ימצאו את עצמם שעיר לעזאזל, נתניהו לא יירתע מלהאשים אותם".

"סדר העדיפויות מתחיל מהחזרת החטופים", חזר ואמר. "מה שקורה בעזה זה כבר לא מלחמה, אנחנו צריכים להבין את זה, להחזיר את החטופים ולהתחיל לקרר את המצב. צריך גם להרגיע את העימות עם חיזבאללה כדי להחזיר את כל העקורים לביתם. פתיחת חזית עם איראן תצית גם את כל הזירות האחרות ותמנע מאיתנו לסיים - זה החלום הרטוב של אויבינו. שום מדינה עם הנהגה שלא סובלת משיתוק אסטרטגי לא נכנסת בראש צלול לחלום הרטוב של אויביה".

ברק התייחס ל-20 שנה של מורשת איראנית של נתניהו ואמר, "יש כאן מקרה של חטא היוהרה. זה מה שהוביל אותנו כבר פעמיים לשגיאות, פעם אחת ב-7 באוקטובר ופעם שנייה בראשון באפריל. על נתניהו רובצת קללה, הוא חזר לשלטון כשהוא מבטיח לנו שהוא האדם היחידי שמסוגל למוטט את חמאס - קיבלנו את 7 באוקטובר, המחדל הכי חמור בתולדות המדינה. הוא מבטיח לנו מזה 20 שנה שהוא יבלום את הגרעין האיראני, זה שליחות חייו - התוצאה, פרשנים שעוסקים בנושא בעולם קוראים לנתניהו אבי פצצת האטום האיראנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully