וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל לא צפויה לתקוף באיראן - עד אחרי פסח

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 7:27

אותו בכיר שמסר את המידע לרשת ABC, ביקש לסייג את הדברים ואמר כי הכל עוד יכול להשתנות. עוד סיפר כי במשמרות המהפכה האיראניים עדיין נמצאים במצב כוננות גבוה, כאשר חלק מהמנהיגים נמצאים בבתים בטוחים ובמתקנים תת קרקעיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית

ישראל לא צפויה לתקוף באיראן עד אחרי חג פסח, כך מסר הבוקר (חמישי) בכיר אמריקני לרשת האמריקנית ABC News. הבכיר סייג כי המצב יכול להשתנות בהתאם לאירועים. במשמרות המהפכה האיראניים עדיין נמצאים במצב כוננות גבוה, כאשר חלק מהמנהיגים נמצאים בבתים בטוחים ובמתקנים תת קרקעיים, אמר המקור האמריקני. כזכור, חג פסח נגמר ב-30 באפריל.

מוקדם יותר דווח אקסיוס מפי שלושה מקורות אמריקנים ושני מקורות ישראלים כי ישראל שקלה לבצע תקיפה נגד איראן ביום שני בלילה אולם לבסוף החליטה לדחות את המהלך. לפי שני בכירים ישראלים, קבינט המלחמה שקל ביום שני לתת אור ירוק לצה"ל לבצע תקיפה נגד איראן אולם בסופו של דבר הוחלט לא לעשות זאת "מסיבות מבצעיות".

תרגיל של צבא ארצות הברית וצה"ל שמדמה תקיפה באיראן. 25 בינואר 2023. דובר צה"ל
ישראל שקלה לבצע תקיפה נגד איראן ביום שני בלילה אולם לבסוף החליטה לדחות את המהלך. תרגיל המדמה תקיפה באיראן/דובר צה"ל

בכיר אמריקני אמר כי בכירים ישראלים עדכנו את ממשל ביידן ביום שני לגבי הכינוס המתוכנן של קבינט המלחמה ואמרו כי השרים ידונו בתגובה אפשרית נגד איראן וכי ישראל תעדכן את הממשל האמריקני בהחלטות שיתקבלו במהלך הדיון. לאחר ישיבת קבינט המלחמה בכירים ישראלים עדכנו את מקביליהם בממשל האמריקני כי הוחלט בסופו של דבר להמתין ולא לתקוף ביום שני בלילה.

"אנחנו לא בטוחים מדוע התקבלה ההחלטה הזו ועד כמה הישראלים היו קרובים להחלטה על תקיפה", אמר הבכיר האמריקני. בכיר אמריקני נוסף כי אישר כי ישראל עדכנה את ממשל ביידן ביום שני לאחר ישיבת קבינט המלחמה כי הוחלט להמתין, אולם לא מסרה מה היתה הסיבה להחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully