וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: אתר חדשות ישראלי מופעל לכאורה ע"י גורמים זרים - ומשפיע על עשרות אלפי ישראלים

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 12:03

בחודש ינואר 2024 הושק אתר אינטרנטי בשם "דופק טיוי" שעוסק בחדשות בעברית. המיקום של לפחות שניים ממפעיליו אותר בלבנון, לצד פוסטים עם סימני כתב מהשפה ערבית והפרסית. "העובדה שרשתות השפעה זרות מגיעות לעשרות אלפי ישראלים הפכה לבלתי נסבלת", נמסר מפייק ריפורטר

אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ב-17 לינואר 2024 הושק אתר אינטרנטי בשם "דופק טיוי" (Dofek.tv) הנחזה לאתר חדשות ישראלי חדש. באתר אפשר למצוא עדכונים שוטפים על הנעשה בישראל ובעולם, ומתיימר לפי עורכיו "לעסוק בענייני היהודים בארץ ובעולם". כמה ימים לאחר מכן נוספו נכסים דיגיטליים נוספים לאתר כדוגמת עמודי פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב. מרבית הדיווחים שעולים בחשבונות "דופק טיוי" עוסקים במסרים קיצונים ומשסעים בחברה הישראלית, כמו גם תכנים המעוררים דה מורליזציה וייאוש. חלק מהנכסים הדיגיטליים של פלטפורמה זו זוכים לקידום אגרסיבי שקשה לא להיחשף אליהם. תחקיר "פייק ריפורטר" על פעילות דופק טיוי חושף כיצד גורמים זרים לכאורה פועלים מתחת לרדאר, באמצע מלחמה, כחלק מפעילות ההשפעה מצד גורמים עוינים שהחריפו מפרוץ המלחמה בתוך ישראל ונראה כמו עליית מדרגה נוספת.

עד כה, כ-400 פרסומים עלו בנכסים הדיגיטליים של דופק טיוי ולמעלה מ-2,500 עוקבים. הפרסומים בפלטפורמות השונות נכתבים בעברית ובאנגלית במקביל. מתחקיר "פייק ריפורטר" עולה שמפעילי הרשת "רשומים כמי שפועלים מחוץ לישראל". מרבית התכנים אם לא כולם מועתקים מפרסומים שעולים ברשתות ואתרי חדשות ישראלים קיימים. על אף ההשקעה האדירה בגרפיקה ובתכנים, השפה בה משתמשים מפעילי החשבונות הינה עברית משובשת או לא שגרתית. עוד נמצא בטקסטים שפורסמו סימני כתב מהשפה הערבית או פרסית זאת לצד טעויות קשות הנוגעות לפוליטיקה הישראלית. לאחרונה הועלו סרטונים בהם הדובר/ת מתבסס על תוכנת AI.

אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תכנים המעוררים דה מורליזציה וייאוש./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הם מספרים?

בחשבונות השונים של "דופק טיוי" מייחסים לעצמם המפעילים פעילות "ללא כפפות או מסכות". באודותיהם, הם כותבים על עצמן כי הם "משרתים את האמת ומציגים צד אחר של הסיפור, הסיפור של היהודים בישראל ובעולם. כי אנחנו מסרבים לברוח מגטאות צרים למוחות צרים, כי אנחנו דוחים את השימוש בסבל ובכאב שלנו כנשק, כי אנחנו מסרבים לשואה נוספת שמתבצעת בשמנו, כי אנחנו מאמינים בדחייה של אלימות, רצח עם ושחיתות, כי אנחנו דוחים את מעגל שפיכות הדמים שהוטל עלינו במשך עשורים. כי אנחנו שואפים לעתיד שבו כולנו בטוחים ושווים. כי אנחנו מאמינים בביטחון, בשגשוג, במורשת ובתרבות שלנו, וכי אנחנו רוצים שהעולם ישמע אותנו ולא ידחה אותנו. דופק 2024 - הקול של הקהילה היהודית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פוסט המאשים את ישראל בהרג אזרחים פלסטינים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פוסט על המתיחות ביחסים בין ארה"ב לישראל./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"חשפנו למעלה מ-50 מבצעי השפעה זרים. כל המידע מועבר באופן עקבי לגורמים רשמיים כדי שיטפלו במי שמנסים להעמיק השנאה והקיטוב בינינו. אבל כל עוד לא מדינת ישראל לא תדרוש מהרשתות החברתיות לפעול בנושא - האזרחים והביטחון הלאומי של ישראל יהוו מטרה קלה ונוחה לאויבנו"

פעולות הסוואה וטשטוש עקבות לא מוצלחים רשמו מפעילי האתר, תחקירני פייק ריפורטר חשפו כי האתר האינטרנט של דופק טיוי נותר דרך אתר הדומיינים GoDaddy ובפלטפורמה פשוטה של וורדפרס. אחד המשתמשים בדף ה-Users של הוורדפרס נקרא פאדל, שהוא לא שם ישראלי זאת כאשר האתר קשור לאתר זמני והפניות פנימיות, שנועדו לטשטש את עקבות מפעיליו.

חלק מהכתבות באתר הפוסטים האלה לא זמינים, אך שמותיהם מעידים על נקודת מבט אנטי-ישראלית. כך למשל, "כמה זמן יכול הכיבוש לשאת את האבדות האנו" (כך במקור, יתכן וההשלמה היא "האנושיות"), ו"אידאולוגיה ומבול אל אקצא". חלק משמעותי מהפניות לכתבות באתר מופיעים סיפורים גרפים המצדדים בנרטיב פרו פלסטיני.

בדף הפייסבוק של דופק טיוי נראה כי לפחות מיקום שניים ממפעיליו נמצא בלבנון. "אין ודאות כי זהו המקום ממנו הם פועלים" אומרים בפייק ריפרוטר אך מבהירים - "קיימת סבירות נמוכה שמדובר בישראלים שכתבו על עצמם שהם חיים בלבנון".

בין השגיאות ושיבושי לשון בתכני דופק טיוי על שלל זרועותיו מככבים פרסומים הנוגעים לחטופים הישראלים בידי חמאס ומכונים כ"שבויים". בנוסף, כיתוב בגרפיקה עם עברית משובשת ושגיאות: "ישרלים", "חושבים שנתניהו צריך להתפטר בין אם עכשיו".

אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרסום הנוגע לחטופים./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתכנים שהועלו ב"דופק טיוי" הופיעו טעויות בקשר לפוליטיקה הישראלית באופן חריג ומחשיד. כך למשל, בפרסום העוסק בהנחיית ראש הממשלה נתניהו לשר התקשורת קרעי לסגירת משרדי רשת הטלוויזיה אל ג'זירה הקטארית מופיעה תמונתו של שר התקשורת לשעבר - יועז הנדל. בנוסף לכך, נרשם עיסוק מוגבר בתכנים קיצוניים ומשסעים. באחד מהציוצים בעמוד ה-X (טוויטר) תהו המפעילים: "בן גביר יצליח לגייס את הצעירים החרידיים (הטעות במקור) למשטרה ומג"ב?". עוד בדף: "66 אלף חרדים קיבלו פטור גיוס בשנת 2023!", "האם אתה בעד או נגד גיוס צעירים חרידים לצבא". "נתניהו שבר את הברית הבלתי ניתנת לשבירה" זאת לצד קריינות ממוחשבת בסרטון: "איך הפך נתניהו את ישראל מבעלת ברית אסטרטגית של ארה"ב לנטל על וושינגטון?", ו-"ישראל מאבדת את התמיכה העולמית בגלל העקשנות של נתניהו והקיצוניים".

אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גיוס חרדים./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קידום ממומן ואגרסיבי של התכנים המקטבים ברשתות החברתיות בישראל הוביל למעורבות גבוהה של תגובות גולשים ישראלים. כך למשל, פרסום אודות מינוי המיועד למפכ"ל המשטרה אבשלום פלד בצירוף ציטוט "בובה של בן גביר" הוביל לכ-200 תגובות גולשים של בעד ונגד המינוי. פרסומים אחרים העוסקים בגיוס חרדים הובילו לעשרות תגובות גולשים ישראלים.

"העובדה כי רשתות השפעה זרות פועלות פה באין מפריע ומגיעות לעשרות אם לא מאות אלפי ישראלים כבר הפכה לבלתי נסבלת" אומר מנכ"ל פייק ריפורטר, אחיה שץ. לדבריו, "העובדה כי תכנים מקטבים שנכתבים על ידי גורמים עוינים שנמצאים בחו"ל מופיעים לכולנו בטוויטר ובפייסבוק בזכות מודעות ממומנות היא חמורה שבעתיים. המדינה יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר מול התופעה המסוכנת הזאת".

עוד אומר שץ כי "בשלוש השנים האחרונות חשפנו בפייק ריפורטר למעלה מ-50 מבצעי השפעה זרים. כל המידע מועבר באופן עקבי לגורמים רשמיים כדי שיטפלו במי שמנסים לזרוע כאוס ולהעמיק השנאה והקיטוב בינינו. אבל כל עוד מדינת ישראל לא תדרוש מהרשתות החברתיות לפעול בנושא, כולל אסדרת היחסים בין המדינה לרשתות - האזרחים והביטחון הלאומי של ישראל יהוו מטרה קלה ונוחה לאויבנו".

אייטמים בלעדיים באתר וקידום נרטיב פרו פלסטיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אתר המקדם נרטיב פרו-פלסטיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשרד המשפטים נמסר: "מבלי להתייחס לרשת השפעה ספציפית, נאמר כי ככלל האחריות לאיתור, זיהוי וניתוח של רשתות התערבות זרה היא של גורמי הביטחון. ככל שמועבר מידע על רשתות התערבות זרה, מידע זה נבחן באופן מהיר ודחוף ומתבצעת פעולה דחופה מול הפלטפורמות המקוונות. הפעילות שמתבצעת בתחום זה מניבה לרוב תוצאות מוצלחות מאוד. ההחלטה אם לפרסם לציבור את המידע בנושא היא החלטה המסורה לגורמי הביטחון המופקדים על האינטרס הביטחוני, שמחייב לא אחת שמירה של הדברים בסוד".

ממשטרת ישראל ושב"כ טרם נמסרה תגובה, ותשולב בכתבה לכשתמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully