וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עלייה של ארבעה חודשים: מפלס הכינרת נותר על כנו ורחוק 0.56 מהקו האדום העליון

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 19:49

בחודש דצמבר החל המפלס לעלות ועמד על 211.56- ומאז עלתה הכינרת ב-2.2 מטרים עד שהבוקר התייצב המפלס והיום לפני שנה היה המפלס נמוך ב-59 סנטימטרים. בעקבות העלייה, באיגוד ערים כינרת מדגישים שיש להיכנס אל המים רק במקומות המותרים המוכרזים

הכינרת, 21.2.24/צילום: חגי פלג, כפר הנופש עין גב

לאחר ארבעה חודשים של עלייה קבועה במפלס הכינרת, הבוקר (רביעי) נרשמה התייצבות בגובה המפלס. במדידה שעשתה רשות המים עלה שמפלס הכינרת עומד על רום של 209.36-, כלומר, ללא שינוי מאתמול ובכך המפלס רחוק ב-0.56 מ' מהקו האדום העליון.

ב-19 בדצמבר החל המפלס לעלות ועמד על 211.56-. מאז עלתה הכינרת ב-2.2 מטרים עד שהבוקר התייצב המפלס והיום לפני שנה היה המפלס נמוך ב-59 סנטימטרים. באיגוד ערים כינרת מזהירים שהקיץ, עקב עליית מפלס הכינרת - קיימת סכנה בטיפוס על מעקות והחלקה במעברים שהוצפו ושהגישה אליהם נחסמה. הם פנו לציבור בבקשה לשים לב לשילוט ולהיכנס אל המים רק במקומות המותרים המוכרזים.

מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024. תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת, אתר רשמי
מזג אויר גשום, כנרת, 10 באפריל 2024/אתר רשמי, תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

בנוסף, באיגוד ערים כינרת החלו היום בפיילוט שנקרא "הכינרת שלי - ללא חד פעמי". הפיילוט יהיה בחוף סוסיתא שבמזרח האגם ובו יאסר שימוש בכלים חד פעמיים במטרה לבחון את התנהלות הציבור בשמירה על ניקיון הסביבה, המים והחופים. באיגוד אמרו כי "הכלים החד-פעמיים גורמים לזיהום ונזק עצום לסביבה וכן לדגים וחיות המים". בחוף הוצבו עמדות נוספות לרחיצת כלים רב-פעמיים ובאיגוד מקווים שהציבור ישתף פעולה למען קיימות ולמען העתיד. בנוסף במזנון החוף יהיה ניתן לרכוש כלים רב-פעמיים מפלסטיק קשיח.

  • עוד באותו נושא:
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully