וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

133 סיבות: הדרג המדיני הגדיר את לבנון כזירת לחימה משנית אל מול עזה

18.4.2024 / 6:00

ההחלטה התקבלה בהמלצת צה"ל, בצל האירוע החריג שאירע היום במסגרתו נפצעו 18 בני אדם מפגיעת כטב"ם בגבול הצפון וריבוי החיסולים בלבנון. לדברי גורם ביטחוני, הסיבה העיקרית להחלטה היא 133 החטופים שמוחזקים בידי חמאס: "צה"ל עושה הכול כדי למקד את תשומת הלב בהשבתם"

צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים לעבר ערב אל-עראמשה;/דובר צה"ל

הדרג המדיני החליט בהמלצת צה"ל להגדיר את רצועת עזה כזירת מלחמה עיקרית - ואת הלחימה בלבנון כזירה משנית. ההחלטה מגיעה על רקע האירוע שאירע אמש (רביעי) בו חיזבאללה פגע עם כטב"ם מתאבד לעבר הכפר הבדואי ערב אל-עראמשה שנמצא בגבול לבנון וגרם לפגיעה ב-18 בני אדם, בהם מילואימניקים ואזרחים.

בשל העובדה שמרבית הכפר פונה, היה קושי להבין את תמונת המצב תחילה, קרי כמה אנשים נפגעו ומה חומרת פציעתם. אולם, מרכז האש של פיקוד הצפון הגיב במהרה והנחה על ירי של עשרות פגזי ארטילריה לעבר יעדי טרור באזור ובנוסף תקף מבנה בכפר עיטא א-שייב בו הסתתרו פעילי חיזבאללה. הערכה היא שהפעילים נהרגו.

למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו 14 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפוני 17 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
18 בני אדם נפצעו. הפגיעה בערב אל-עראמשה/אתר רשמי, סעיף 27 א'

על רקע האירוע הקשה בגבול לבנון עולה השאלה - מדוע צה"ל לא מחריף את המלחמה נגד חיזבאללה, שמסתכמת לעת עתה בתקיפות מהאוויר ומהקרקע. כאמור, הדרג המדיני בהמלצת צה"ל, החליט שרצועת עזה תוגדר כזירת מלחמה עיקרית והמלחמה מול חיזבאללה תוגדר כמשנית. כשגורם ביטחוני נשאל בנושא הוא השיב: "יש 133 סיבות להחלטה הזו. יש 133 חטופים וצה"ל עושה הכול כדי למקד את תשומת הלב בהשבתם בכל דרך".

בפועל, הגורם המדיני לא מגביל את צה"ל אלא שהמדיניות שנקבעה נעשתה במשותף אך יש גם גורמים בתוך המערכת הצבאית שחושבים שנכון להעלות את רף התגובה נגד חיזבאללה, עם יותר סיכולים ממוקדים וקצב אש יותר הרסני לכל שימוש בכטב"ם שעד כה לא הצליחה למצוא דרך יירוט יעילה. גורם ביטחוני השיב לסוגיה זו ואמר: "פיקוד הצפון מבצע בניהוג עדין את המדיניות. לחסל שלושה מפקדים בכירים ביומיים זה חריג וגם אז כל פעולה מבוצעת בשיקול דעת והערכת מצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully