וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הח"כ: ביקש לבקר פושעי מין בכלא, סורב - ומנע העברת מאות אלפים לשב"ס

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 14:53

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ביקש לבקר עברייני מין שהורשעו בעבירות חמורות, שניים מהם באונס בבנותיהם. בגלל עיכוב באישור בקשתו, איים על נציג שב"ס, ופעל לדחות בוועדת הכספים העברת תקציב של יותר ממיליון שקלים לארגון. אזולאי: "חובתנו כנבחרי ציבור לעשות הכול כדי לשקמם"

טלי גוטליב/מעריב

ח"כ ינון אזולאי מש"ס, יו"ר ועדת האתיקה בכנסת, פנה לאחרונה למשרד לביטחון לאומי בבקשה לאשר לו ביקור של 7 אסירים בבתי הכלא, מתוכם 5 הורשעו, הואשמו או נעצרו בגין עבירות מין חמורות. בקשתו טרם נענתה, ובעקבות כך, בוועדת הכספים היה שותף למהלך למנוע העברת כספים של מיליוני שקלים למשרד לביטחון לאומי וכן לשירות בתי הסוהר.

לפני מספר שבועות אזולאי ביקש לבקר למשל בדרן חרדי, שהורשע בשתי עבירות אונס ומעשים מגונים שביצע בבתו כשהייתה בת 13. האב ניצל את היעדרותה של אשתו, ולאחר שפגע בבתו ביקש שהדבר יישאר ביניהם. הוא מרצה את עונשו בכלא מעשיהו. בנוסף, ביקש לבקר אסיר בכלא רימונים, מוהל שביצע עבירות מין חמורות באחת מבנותיו ונשפט ל-19 שנות מאסר ואת מרדכי כהן, צעיר מירושלים שהואשם בעבירות מין בקטינים. נוסף אליהם, ביקש גם לבקר גם עוד אסירים נוספים, חלקם מרצים עונש מאסר על עבירות כמו אלימות והלבנת הון, למשל סגן ראש עיריית אשדוד לשעבר עמרם כנפו.

ינון אזולאי. חזקי ברוך, אתר רשמי
ביקש לבקר עברייני מין, בהם שניים שאנסו את בנותיהם. ח"כ אזולאי/אתר רשמי, חזקי ברוך

הבקשה של אזולאי הגיעה למשרד לביטחון לאומי בראשו עומד השר איתמר בן גביר, אך זו לא אושרה. לאחרונה, המשרד ושב"ס נמנע מכך בשל הניסיון להימנע מלאשר ביקורים דומים של חברי-כנסת ערבים אצל אסירים ביטחוניים.

אתמול, כך לפי גורמים בכנסת ובמשרד לביטחון לאומי, הגיעה "הנקמה". במהלך דיון בוועדת הכספים היו אמורים לעבור עודפי תקציב בסך 1,312,000 שקלים משנת 2023 לטובת השנה הנוכחית לטובת שירות בתי הסוהר. בכניסה לדיון ניגש ח"כ אזולאי לנציג שב"ס וביקש ממנו לברר מדוע לא אושרו ביקוריו אצל האסירים בבתי הכלא, והבהיר כי יהיה לכך משמעות בנוגע לסעיף התקציב המדובר.

כשאחד מהנוכחים בדיון שאל בשיאו "מה עם התקציב לשב"ס?", יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, התעלם לגמרי, וסרב לעלות זאת להצבעה. משתתפים בדיון טענו בשיחה לוואלה כי ח"כ אזולאי היה מעורב בהורדת הסעיף מסדר היום, "בדיוק כפי שאיים על נציג שב"ס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אסירים בכלא מעשיהו. ניב אהרונסון
לשכת הח"כ: "עלינו לעשות הכל כדי לשקמם". אסירים בכלא מעשיהו/ניב אהרונסון

חבר כנסת רשאי במסגרת תפקידו לבקר אסירים ועצורים. את הבקשה עליו להעביר למשרד לביטחון-לאומי, וזה מאשר את הבקשה לאחר אישור שירות בתי הסוהר והסכמת האסיר. ביקור של חבר כנסת נעשה שלא בימי הביקורים הקבועים ואינו נכלל במכסה של האסיר. הפגישה של הח"כ עם האסיר נערכת במשרדי הכלא, תוך שמירה על פרטיותו. חברי הכנסת מנועים מלפגוש את האסירים באגפי הכליאה כדי לא לשבש את שגרת הכלא ולא לפגוע בפרטיותם של האסירים האחרים.

מלשכתו של ח"כ ינון אזולאי נמסר בתגובה: "ח"כ ינון אזולאי מבקר אסירים במהלך כל השנים, בעקבות בקשות של אסירים או בני משפחותיהם. ח"כ אזולאי ממשיך בדרכו של מור אביו, השר לשעבר דוד אזולאי ז"ל, שפעל במשך עשרות שנים בטיפול באסירים ובניסיונות להחזירם למוטב לאחר ששילמו את חובם לחברה.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
נמנעה העברה של מאות אלפי שקלים לשב"ס/יותם רונן

"חשוב להדגיש: עבריינים שפשעו בעבירות והורשעו בבתי משפט, חייבים לשלם את חובם לחברה", הדגישו בלשכת הח"כ. "אולם לאחר מכן חובתנו כחברה ובעיקר כנבחרי ציבור לעשות הכל כדי לשקמם ולנסות להחזירם לחברה. ח"כ אזולאי מבקר אסירים שעברו עבירות שונות ולא פעם נאמר לו על ידי גורמי המקצוע שהביקור סייע לשיקום האסיר".

בנושא העברה התקציבית נמסר כי "ח"כ אזולאי לא עיכב אלא ביקש בשיחה ביניהם שיערוך בדיקה מדוע טרם קיבל תאריך לביקור אסירים. עובדתית היו עוד מספר העברות שלא הספיקו לדון עליהם בועדת הכספים. ולתהייה: אם העברה זו הייתה כל כך חשובה לשר איתמר בן גביר, מדוע נציגו לא נכח בועדה בכל מהלך הדיון מלבד העברות בודדות (2-3) שעל אחת מהן הצביע נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully