וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הימים הקשים, בקיבוץ חניתה נוטעים עץ זית - לתקווה והתחדשות

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 14:51

העץ הוענק על ידי התנועה הקיבוצית בתקווה לימים בהם יוכלו לשוב התושבים לבתיהם. "העזרה הכי גדולה שיכולים לקבל היום זה מקום שבו רוב הקהילה תוכל לחיות יחד", טען מנהל קהילת הקיבוץ המפונה חניתה

יער חניתה קק"ל/דפי מקל

ימים קשים עוברים על קיבוץ חניתה שעל הגבול עם לבנון. השבוע נפצע קשה חייל כתת הכוננות בקיבוץ מהתפוצצות כטב"מ נפץ. מאז שהחלה המלחמה והקיבוץ פונה מתושביו, עברה הנהלת חניתה לפעול מקבוץ כברי. היום הגיעו לכברי נציגות התנועה הקיבוצית, שיר גורן ויעל אייזנר לבקר את הנהלת קיבוץ חניתה הן נפגשו עם יורם דנה מנהל הקהילה, חבר קיבוץ איילון, מפונה בעצמו ועד ממש לאחרונה במילואים בכיתת הכוננות בקיבוצו.

בביקור הן נתנו ליורם דנה עץ זית שמחולק היום על ידי התנועה הקיבוצית לקהילות הקיבוצים שפונו מבתיהן בדרום ובצפון. בקיבוצים בהן ניתן לעשות זאת ישתלו עצי הזית כמסר של תקווה והתחדשות.
בכל קיבוץ בו יישתל עץ הזית - המסמל שורשיות, חוסן והישרדות, נערך טקס קצר ונישאה תפילה להשבת החטופים, לשלום כל חיילי צה"ל ולהתחדשות הקהילות המפונות הביתה. בתנועה הקיבוצית אמרו כי "עץ הזית - כמו הקהילות הקיבוציות בנגב המערבי ובגליל - הוא סמל לחוסן, עמידות והישרדות והתחדשות גם אחרי סופה עזה. לא בכדי עץ הזית הוא ששרד את המבול הגדול המתואר בפרשת נח, "ותבוא אליו היונה לעת ערב והנה עלה עץ זית טרף בפיה". כך ידע נח כי תם המבול.

יורם דנה בקיבוץ חניתה. 17 באפריל 2024. אלי אשכנזי
יורם דנה בקיבוץ חניתה. 17 באפריל 2024/אלי אשכנזי
נטיעה בקיבוץ חניתה. 17 באפריל 2024. אלי אשכנזי
נטיעה בקיבוץ חניתה. 17 באפריל 2024/אלי אשכנזי

בקיבוצים אליהם אין אישור הגעה יימסר השתיל לאנשי הקיבוץ במקום אליו פונו. ישנם קיבוצים שבחרו להמתין עם השתילה עד החזרה הביתה. ישנם כאלה שישתלו במקום הפינוי שבו הן מתגוררות באופן ארעי.

"העזרה הכי גדולה שיכולים לקבל היום זה מקום שבו רוב הקהילה תוכל לחיות יחד", אמר יורם דנה, מנהל קהילת חניתה לדבריו נעשים מפגשי קהילה בהם החברים מתקבצים ובאים, ויש ביקורים תכופים של חברי הנהלה עם החברים ביישובים הרבים בהם הם פזורים, אולם היכולת לסייע ממש בתחומי רווחה, חינוך, והפרקטיקה של החיים מוגבלת. הוא הודה בשם קהילת חניתה על הקשר הצמוד עם מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, הודה על סיוע שקיבלו מהמרלו"ג התנועתי.

את עץ הזית שקיבלו הבטיח יורם שיטעו בחניתה כשישובו אליו. הוא ציין בהתרגשות את התגייסות הקיבוצים לעזור לקהילת חניתה , את הקיבוצים המארחים, את קיבוץ רמת השופט שארח לשבת קיבוץ בשבת האחרונה, את קיבוץ מעגן מיכאל שהזמין את קהילת חניתה לליל הסדר, ואמר שזו נפלאה לדעת שאנו לא לבד בתקופה הכי מורכבת ומאתגרת שנמצאים בה ושההמשך לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully