וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצי האיראני ילווה ספינות בים האדום, בריטניה: זה ברור שישראל תגיב

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 11:16

בכיר בחיל הים של איראן אמר כי טהראן מוכנה לפרוס את חסותה גם על ספינות של מדינות אחרות העוברות בים האדום, על רקע ההיערכות לתגובה ישראלית. שר החוץ הבריטי קמרון, המבקר בישראל, הביע תקווה שהתגובה תתבצע בדרך שתפחית את הסיכוי להסלמה

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

הצי האיראני החל ללוות ספינות מסחר איראניות בים האדום על רקע המתיחות באזור - כך אמר היום (רביעי) בכיר בחיל הים האיראני, כשבטהראן נערכים לתגובה של ישראל על מתקפת הטילים והכטב"מים ביום שבת בלילה ומזהירים כי יגיבו עליה במהירות ובעוצמה.

אדמירל שהראם איראני, שצוטט על ידי התקשורת הרשמית בעת ציון "יום הצבא" הלאומי,, אמר כי ספינת הקרב "ג'מראן" נמצאת במפרץ עדן כדי להבטיח את שלומן של ספינות מסחר איראניות. לדבריו, טהראן מוכנה לפרוס את חסותה גם על כלי שיט של מדינות אחרות.

הים האדום הפך לזירת עימות מאז שכוחות החות'ים הפרו-איראניים בתימן החליטו לתקוף בשנה שעברה ספינות כאות הזדהות עם הפלסטינים ברצועת עזה. בשבת, שעות לפני המתקפה חסרת התקדים על ישראל, משמרות המהפכה של השתלטו על MSC Aries, ספינת מכולות עם דגל פורטוגלי שלטענת טהראן קשורה לישראל.

ספינת קרב איראנית ביום הצבא, 17 באפריל 2024. תסנים, צילום מסך
ספינת קרב איראנית ביום הצבא, 17 באפריל 2024/צילום מסך, תסנים

בעוד שהקבינט יתכנס היום פעם נוספת כדי לדון בצעדים האפשריים, כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי בוושינגטון סבורים שישראל תתקוף את איראן בחזרה - אך טרם ברור באיזו מתכונת ומתי. לפי רשת CNN, האמריקנים סבורים כי התקיפה תהיה בשטח איראן, אם כי "מוגבלת וצרה".

לדברי שר החוץ של בריטניה, דייוויד קמרון, "זה ברור" שישראל קיבלה החלטה להגיב על המתקפה. במהלך ביקורו בישראל, הוא אמר כי הוא מקווה שהתגובה תתבצע בדרך שתפחית את הסיכוי להסלמה.

קמרון הוסיף כי בריטניה רוצה לראות הטלת סנקציות מתואמת על איראן בעקבות המתקפה. "הם צריכים לקבל מסר ברור וחד-משמעי מה-G7", הוסיף.

איראן הזהירה בימים האחרונים כי היא תגיב בעוצמה רבה אם ישראל אכן תתקוף בשטחה או את האינטרסים שלה. "נגיב לכל מהלך ישראלי בכוח רב", אמר היום הנשיא איברהים ראיסי במהלך מצעד צבאי לרגל יום הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully