וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ישראל לא מגיבה? הרצון ליצור קואליציה עולמית נגד איראן קורץ יותר

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 10:19

הישג חשוב שהביאה בלימת המתקפה האיראנית היא ההבנה בקרב מדינות רבות, שמשטר האייתולות מהווה איום לא רק לישראל. עכשיו כשיצאה איראן מהצללים, הן מבינות שעליהן להתאחד נגדה ונגד שלוחותיה בעולם, המערערות על יציבותן הביטחונית והכלכלית. על ישראל למנף זאת

שיגור הטיל האיראני "פאווה 351"/סוכנות הידיעות האיראנית

ישראל לא ממהרת לתקוף את איראן, ולא רק בשל החשש להרחבת העימות עמה. העיכוב הזה מתבסס על ההתעניינות הרחבה של מדינות בעולם, כולל מדינות הסכמי אברהם, בהצלחה שנחל המבצע להגנת העורף בלילה שבין מוצ"ש לראשון.

גנרלים בצבאות זרים התקשרו למקבילים שלהם במטה הכללי של צה"ל, והביעו הזדהות לפני מתקפת הטילים הרחבה של איראן. היו כאלה שאמרו שיתפללו לשלומם. אך למחרת הדאגה, בהתאם להישג הטכנולוגי-צבאי, התחלפה החרדה בחיוכים, "אותם היה ניתן לראות מבעד לשפופרת הטלפון".

מיד לאחר מכן החלו שיחות והתעניינות איך צה"ל עשה את זה, מאחר שחלק מהם ראו על גבי המכ"מים את היקף השיגורים מאיראן.

רצף שיחות משמעותי שבוצע כבר ביום ראשון, העלה את התובנה המובהקת, שההישג הישראלי בסיוע ארה"ב, שבולמת תגובה ישראלית רחבה, הולידו קואליציה "על הנייר" שרואה באיראן איום מוחשי לכלכלתם וליציבותם האזורית.

איראן היא לא עוד איום על ישראל, אלא על כל מדינה שמושפעת מחסימת צירי סחר ימיים, בבאב אל מנדב, מפעולות הח'ותים בים אדום, ויתרה מזאת, מאיום מתקרב של טילים ורקטות על העורף.

טיל בליסטי איראני עימאד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא רק איום על ישראל. טיל בליסטי איראני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי גורמי ביטחון, מדינות שמתמודדות בשגרה עם ארגוני טרור בגבולותיה, החלו לאחרונה להדק קשרים עם כוח קודס האיראני שמציע, כמו לח'ותים, העברת אמל"ח, הדרכה, ואימונים. בין האזורים נכללים ארגוני טרור במרחב הסהרה שמתנגד לשלטון המלוכני במרוקו. אך גם מדינות באירופה שחילות הים שלהם והאוויר פועלים ברחבי אירופה במסגרת נאט"ו, ובפועל מבינים שאיראן מאיימת גם עליהם, והם נותרו חשופים ללא מענה נגד טילים בליסטים, טילי שיוט, וכלי טיס לא מאוישים.

בעוד מדינות המערב מביטות על הפגיעה בצירי הסחר הימי בים ה אדום, יש כבר מי שמתבונן על מיצרי גיברלטר שיכולים להיחסם באמצעות שיגורי רקטות מהמרחב המרוקאי. איומים אלו מצטרפים לדאגות מגוונות באזור ובעולם מפגיעה בשרשרת האספקה העולמית. "פתאום כולם מבינים שאם ספינת המכולות שלך קשורה לסינים אז היא לא בהכרח תפגע על ידי הח'ותים. יש לנושא הזה השלכות רבות. המצרים חווים ירידה של 40% בהיקף הספינות שעוברות דרך תעלת סואץ. זו מכה כלכלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איש דת איראני עומד בסמוך למל"ט במהלך תרגיל צבאי במיקום לא ידוע באיראן, 24 באוגוסט 2022. רויטרס
איש דת איראני עומד בסמוך למל"ט/רויטרס

החיבור בין איראן, רוסיה, צפון קוריאה וסין מעורר דאגה. המקרה בוחן הרוסי-איראני הוא דוגמה אחת, והוא כולל יכולות ייצור איראניות גבוהות של כלי טיס לא מאוישים או טילים, העברתם לרוסיה, והרחבה של פס הייצור בשילוב היקף בלתי מוגבל של חומרי הגלם מרוסיה וסין. ככל שחולף הזמן, מעריכים במערב כי הרוסים ייצרו כוח אש ואמצעי לחימה שיגברו על היכולות שהמערב מעביר לאוקראינה במסגרת המלחמה, ותהליך מסוג זה מעביר "תחושות פחד" בקרב מדינות באירופה, כמו פולין, שהן הבאות בתור מבחינת רוסיה, אחרי אוקראינה.

לכן, לפי תמונת המצב שהוצגה לשר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו, יש לנצל את ההישג הישראלי נגד האיראנים, לבנות קואליציה בינ"ל בהובלה של ארה"ב, שתטיל סנקציות עם שיניים על איראן, שמצבה הכלכלי על סף תהום. רק לאחר מכן יהיה ניתן לשרטט את דרכי הפעולה הצבאיים נגד משטר האייתולות, שיצא מהחושך אל האור בכל מה שקשור לתקיפות ישירות נגד ישראל וככל הנראה יעשה זאת נגד מדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully