וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים עבודת קודש": אירוע הוקרה לאחים ואחיות בבית הנשיא

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 7:52

יצחק הרצוג ציין עם מנהל האחיות במשרד הבריאות והסתדרות האחים והאחיות בישראל הוקרה על פועלם מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. "עוסקים שעה-שעה להצלת חיים", אמר. "מערכת הבריאות שלנו היא מהטובות בעולם", המשיך שר הבריאות בוסו. "סמל של מסירות", הדגיש בר סימן טוב

בווידאו: הרופא שטיפל בחטופים: "הם לא קיבלו כמויות מספקות של אוכל ומים"/מערכת וואלה!

מנהל האחיות במשרד הבריאות והסתדרות האחים והאחיות בישראל ציינו אירוע הוקרה בבית הנשיא, לאחיות והאחים שהפגינו אומץ וגבורה באירועי התופת ב-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

עם פרוץ המלחמה, האחים והאחיות הפכו לגיבורים של ממש בכך שנלחמו על חייהם של פצועים בזירות קשות ובתנאים מאתגרים ביותר תוך סיכון חייהם. הם טיפלו באומץ ובגבורה באזרחים ובחיילים בצמתים שונים במסע הטיפולי. גבורה זו הפכה לסמל של מסירות, מקצועיות ואנושיות.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך את האחיות והאחים ואמר: "זה כבוד עצום עבורנו לראות מערכת כל כך מרשימה עם עובדות ועובדים שעושים עבודת קודש יום-יום, שעה-שעה להצלת חיים, בהגשת עזרה וטיפול רפואי, בתחום בריאות הנפש ובכל המכלולים. באמת ובתמים אתם מקור לגאווה, בארץ ובעולם כולו. אני רוצה גם להביע הוקרה מיוחדת, וחיבוק, לאחיות ולאחים מהעוטף, מהצפון, ממשפחות המפונים, ובמיוחד מהמשפחות השכולות, ומשפחות החטופים. כולנו מודים לכם מעומק הלב, ומאחלים לכם רק בשורות טובות".

אירוע הוקרה למנהל האחיות במשרד הבריאות והסתדרות האחים והאחיות בבית הנשיא. סיון שחור, לשכת העיתונות הממשלתית
אירוע הוקרה למנהל האחיות במשרד הבריאות והסתדרות האחים והאחיות בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, סיון שחור

שר הבריאות, אוריאל בוסו, סיפר שיום האחות הבינלאומי מתקיים בצל אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל'. "אלו ימים מורכבים לישראל שבהם הוכח שוב שמערכת הבריאות שלנו היא מהטובות ביותר בעולם. כל זאת, בזכות ההון האנושי האדיר שמרכיב אותה ובפרט - האחיות והאחים -שהתגייסו ונרתמו לטפל בפצועים הרבים ובאזרחים שפונו מביתם בגבורה ובעוז". לדבריו, "הם הוכיחו כמה תפקידם משמעותי לעמידה באתגרים שהציבה המלחמה למערכת הבריאות, וכמה פועלם ותרומתם הם הכוח שמניע את המערכת כולה בעת שגרה וביתר שאת בשעת חירום".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בירך גם כן והודה: "חוסנה של מדינת ישראל נישען על מערכת הבריאות ועל מקצועיותם של האחיות והאחים בשגרה ובחרום. בחודשים האחרונים נחשפנו לאירועי גבורה אזרחית של אחיות ואחים שלחמו על חייהם של הפצועים בזירות קרב קשות, גם לא במסגרת תפקידם, תוך סיכון חייהם. גבורה זו היא סמל של מסירות, מקצועיות, אהבת האדם ואנושיות ואת כל אלו אנו מבקשים להוקיר. יום האחות הבינלאומי השנה, שם זרקור על עשייה זו של אומץ וגבורה בכל מה שהתרחש בשבעה באוקטובר, ובכל מקום וזמן מאותו היום, מהקרבות ועד חדרי הטראומה, בבריאות הנפש ובשיקום, בבתי החולים ובקהילה, במרפאות ובצבא ובהתמודדות עם הצלת חיים ועם שכול".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בירכה אותם ואמרה: "בזכותכם יותר ויותר לבבות שרדו את התופת ובעזרתכם יותר ויותר פצועים יוכלו לחייך אל העתיד".

ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית ארצית וראשת מנהל האחיוּת: "אני גאה מאוד בהתפתחותו של מקצוע האחיוּת שמהווה שילוב מנצח של מצוינות ושיפור מתמיד לצד התפתחות עקבית בהיבטים רבים כגון ליבת העיסוק המקצועית העצמאית, המומחיות הקלינית והכשירות הגבוהה מנהיגות, והגמישות הניהולית המחקר והחדשנות. כולנו יחד נמשיך להצעיד את המקצוע קדימה, למחוזות עשיה חדשים ולאתגרים מקצועיים פורצי גבולות".

שר הבריאות אוריאל בוסו מעניק אות הוקרה לאחות נילי מרגלית ששוחררה משבי חמאס, 16 באפריל 2024. באדיבות המצולמים
שר הבריאות אוריאל בוסו מעניק אות הוקרה לאחות נילי מרגלית ששוחררה משבי חמאס, 16 באפריל 2024/באדיבות המצולמים

דברים שלא ידעתם על האחים והאחיות

  • במדינת ישראל ישנם 84,000 אחים ואחיות (עד גיל 67).
  • שיעור האחיות 6.83 ל-1,000 נפש. מדובר בעלייה לעומת השנים האחרונות.
  • מתוך כלל האחים והאחיות, 17.3% הם גברים.
  • השנה לומדים כ-13 אלף סטודנטים לסיעוד בכלל המסלולים בכל הארץ. בארבע השנים האחרונות, חלה עלייה בכמות הלומדים במסלולי הסבת אקדמאיים לאחיוּת.
  • לאחרונה צוינה שנת העשור לאחיות ולאחים המומחים בישראל וכ-700 אחים ואחיות מומחים מחוללים שינוי במענה הטיפולי באשפוז ובקהילה. יש כיום 18 תחומי מומחיות בסיעוד שמוכרים בישראל ומקנים סמכויות נרחבות. ביניהם, טיפול תומך, קהילה, פגים, סוכרת, פצע וסטומה ואי שליטה, גריאטריה, מדיניות ומנהל, כירורגיה, שיקום, פסיכיאטריה, טיפול נמרץ ילדים וארבעה תחומי מומחיות נוספים בתהליכי פיתוח: נוירולוגיה, אונקולוגיה, גסטרואנטרולוגיה ורפואה דחופה.
  • ישנם 26 תחומי הכשרה על בסיסית כמו טיפול נמרץ, רפואה דחופה, חדר ניתוח ומיילדות.

בשל חשיבותם, תרומתם והשפעתם ברצף החיים של כל תושבי מדינת ישראל, מנהל האחיות הגדיר תוכנית חומש "6, 60, 7", שכוללת: הגדלת שיעור האחים והאחיות בישראל לשבע אחיות ל-1,000 נפש, העלאת שיעור האחיות בוגרות הקורסים העל בסיסיים ל-60% ופיתוח מומחיות קלינית והעלאת שיעור הבוגרים ל-6% מכלל האחיות.

בנוסף, פועל משרד הבריאות להרחיב את עצמאותם של האחים והאחיות במתארי טיפול מגוונים, צעד שיוביל לקידום איכות הטיפול וזמינות השירות, השגת תוצאות טיפול טובים יותר, פיתוח דרכי התערבות טיפולית מבוססי מחקר ושימוש מושכל במשאבים. כמו כן, כחלק מפיתוח וחיזוק המנהיגות באחיוּת, יפתח השנה מחזור ב' של תוכנית נטע - מנהיגות מצמיחה שינוי בבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully