וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "לא צריך להיגרר למערכה עם איראן"; על גיוס חרדים: "ניאבק בכל כוחנו"

17.4.2024 / 6:00

בריאיון לביטאון ש"ס "הדרך" שיפורסם לקראת פסח, יו"ר המפלגה התייחס לאפשרות שישראל תתקוף באיראן לאחר המתקפה בסופ"ש האחרון. "צריך להאזין לידידים שלנו", אמר בהתייחס לדיאלוג עם ארה"ב. בנוגע לאי גיוס החרדים האשים את גלנט ואיזנקוט שהם חוסמים כל אפשרות להסכמות

שיגור הטיל האיראני "פאווה 351"/סוכנות הידיעות האיראנית

"יש מערכה שלא סיימנו בעזה, צריך לדעת איך לסיים את האירוע עם חיזבאללה ולכן הדבר הנכון בעת הזו הוא להתמקד בזה ולא לפתוח עוד זירות, לא לחפש להסלים את המצב, האויבים שלנו מחפשים את זה ולא צריכים להיגרר למקום הזה", כך אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי, חבר קבינט המלחמה, בריאיון לביטאון ש"ס "הדרך" שיפורסם לקראת חג הפסח בהתייחס לאפשרות שישראל תתקוף באיראן לאחר המתקפה בסוף השבוע האחרון, ולא שלל לחלוטין אפשרות כזו.

דרעי הגדיר את מבצע היירוטים של ישראל כ"נס של ניצחון גדול מאוד לישראל". לדבריו, "ראינו ניסים שאין כדוגמתם. המרחב היה עם מאות מטוסי קרב של כמה מדינות תוך תיאום יוצא דופן, וזה נס בפני עצמו שלא התרחשה שם תאונה, היה חשש גדול גם מזה. זה ניצחון גדול מאוד, חד משמעית. הוכח לכל העולם שישראל יודעת להגיע לכל מקום עם מודיעין מדויק. כשראיתי שהמתקפה יורטה בהצלחה, אמרתי 'מזמור לתודה', והודתי לבורא עולם על הניסים והחסדים. היו לנו חששות גדולים ממה שחלילה היה עלול לקרות".

חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
"האויבים שלנו מחפשים את זה ואנחנו לא צריכים להיגרר למקום הזה". חגיגות בטהראן לאחר המתקפה על ישראל/רויטרס

דרעי התייחס לאפשרות של קואליציה נגד איראן, ודיבר על הצורך לנהל דיאלוג עם ארצות הברית. "צריך גם להאזין לשותפים שלנו, לידידים שלנו בעולם. אני לא רואה בזה בושה או חולשה. לא מקבל את כל האמירות הללו שאנחנו צריכים להראות שאנחנו עצמאיים ולעשות מה שרוצים". יו"ר ש"ס אמר שהרבנים שעמם התייעץ אמרו לו ש"צריכים לדעת להתאפק, להיות סבלניים, להאזין לשותפים שלנו ולא לעשות דברים רק לשם נקמה וכדי להראות שעשינו".

בראיון התייחס דרעי גם לאי גיוס חרדים שתורתם אומנותם, סוגיה פוליטית נפיצה שתוכרע בקרוב בבג"ץ והבהיר: "לומדי התורה ימשיכו ללמוד בכל מצב ואף אחד לא ייקח לצבא אף לא לומד תורה אחד. אנחנו נאבק על זה בכל כוחנו. אם יורידו את התקציבים, נחסוך מפתנו ונחזיק את לומדי התורה. מה שאותי מטריד ומפחיד הוא חלילה הקטרוג שיכול להיות על מדינת ישראל, שזקוקה לכל כך הרבה סייעתא דשמיא וזכויות כדי לשרוד, ובפרט בימים אלו, וזו הייתה הזכות של המדינה שהייתה לה שותפות מסוימת בהחזקת לומדי התורה, וכעת רוצים לפגוע בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה מול ביתו של אריה דרעי בקריאה לבחירות ושוויון בנטל, 1 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אף אחד לא ייקח לצבא אף לא לומד תורה אחד". הפגנה מול ביתו של אריה דרעי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הוא האשים את השרים בני גנץ ויואב גלנט ואמר שהם "חוסמים כל אפשרות להסכמות". לדבריו, "אני בידידות איתם, אך אלו הם פני הדברים. גנץ הגיש חוק שהמשמעות שלו זה חיסול עולם התורה, והוא יודע שאין שום סיכוי בעולם שהחוק הזה יעבור, שהמטרה שלו היא שלא יגיעו לפתרון ולהסכמות. צר לי מאוד גם ששר הביטחון גלנט קשר את עצמו לגנץ והציב כתנאי לכל הסכמה שגנץ יסכים. חבל שכך הם הדברים בזמן הזה, בעיצומה של מלחמה. אתה שואל אותי אם יש פתרון? נכון לעכשיו אין לנו פתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully