וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות ענק ברוסיה ובקזחסטן, יותר מ-125 אלף איש פונו מבתיהם

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 20:18

ההצפות חסרות התקדים קרו בעקבות המסה מהירה של כמויות שלג גדולות על ידי גשמים עזים. אלו הציפו שטחים שהיו ספוגי מים עוד לפני החורף, וניפחו את מערכת הנהרות השביעית באורכה בעולם. נשיא קזחסטן: "אנחנו עוברים זמנים קשים. זה אסון בקנה מידה לאומי"

הצפות באוזר אורסק, רוסיה, 13 באפריל 2024. רויטרס
הצפות באוזר אורסק, רוסיה, 13 באפריל 2024/רויטרס

יותר מ-125 אלף איש פונו בימים האחרונים מבתיהם בצפון קזחסטן ובדרום רוסיה בעקבות שיטפונות בקנדה מידה היסטורי.

גורמים רשמיים בשתי המדינות אמרו כי מפלס המים בנהרות בחלקים מהרי אוראל ודרום-מערב סיביר ברוסיה, כמו גם באזורים סמוכים של קזחסטן, עדיין עלו במהירות. נכון להיום, יותר מ-2,000 בתים הוצפו במחוז הצפוני ביותר של קזחסטן, כשגם המחוזות קורגן וטיומן ברוסיה פינו אלפי תושבים נוספים.

נשיא קזחסטן, קאסם-ג'ומארט טוקאייב, הגיע היום לפטרופבלובסק, שם נפגש עם המושל שעכדן אותו כי כי 10,345 מתושבי האזור פונו מבתיהם מכיוון שחלקים מהעיר נותרו מתחת למים.

"אנחנו עוברים זמנים קשים. זה אסון בקנה מידה לאומי", אמר טוקיייב בפגישה עם תושבים. "אני חושב שעשרת הימים הבאים יהיו קריטיים, אבל אנחנו כבר נוקטים צעדים כדי לשקם את המדינה ולהתמודד עם ההשלכות של האסון הזה".

הצפות באורנבורג, רוסיה, 12 באפריל 2024. רויטרס
הצפות באורנבורג, רוסיה, 12 באפריל 2024/רויטרס
הצפות באורנבורג, רוסיה, 13 באפריל 2024. רויטרס
הצפות באורנבורג, רוסיה, 13 באפריל 2024/רויטרס

ברוסיה, המשרד למצבי חירום אמר היום כי יותר מ-300 בתים וכמעט 700 חלקות מגורים הוצפו באזור קורגן, המשתרע לאורך נהר טובול סמוך לגבול עם קזחסטן. "מפלס המים בנהר טובול עולה במהירות", הודיע המשרד.

בעיר קורגן, המרכז האדמיניסטרטיבי של האזור, נותק החשמל וכ-1,500 תושבים הושפעו מכך.
ואדים שומקוב, מושל המחוז, אמר כי הוא מצפה למצב "קשה מאוד", עם עליית מפלס נהר הטובול לעד 11 מטרים - כמעט כפול מהמפלס של מוקדי התפרצות במקומות מסוימים.

תושבי אישים, עיירה המונה 65 אלף תושבים באזור טיומן שבדרום-מערב סיביר, הגובל בקזחסטן, התבקשו בשעות הבוקר להתפנות בדחיפות מבתיהם בגלל עלייה קריטית במפלס המים בנהר הזורם בעיירה.

גם מושל האזור אלכסנדר מור הפציר בתושבי מחוזות קזנקי ואישים להתפנות.

"יש סיכוי גובר לקריסת סכרים או לכך שמים יישפכו מעליהם. לכן אנחנו מתחילים בפינוי דחוף של האוכלוסייה", הודיע בסרטון שפרסם ברשת. "כולכם יודעים על הסכנה. אספו את חפצי הערך שלכם. סעו מיד למקומות בטוחים, לקרובי משפחה או לנקודות פינוי, שם נספק לכם את כל הדברים החיוניים".

הצפות בצפון קזחסטן, 13 באפריל 2024. רויטרס
הצפות בצפון קזחסטן, 13 באפריל 2024/רויטרס

ההצפות חסרות התקדים קרו בעקבות בהמסה מהירה של כמויות שלג גדולות על ידי גשמים עזים. אלו הציפו שטחים שהיו ספוגי מים עוד לפני החורף, וניפחו את מערכת הנהרות השביעית באורכה בעולם.

במחוז מערב קזחסטן, שנחצה על ידי נהר אוראל, הרשויות אמרו שהן מצפות לפגיעת השיטפונות ביום שבת ולכן הן פינו מראש כמה ישובים שלאורך הנהר.

הנהר נשפך מהמחוז לאזור אטיראו, מרכז תעשיית הנפט של קזחסטן, עד לים הכספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully