וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בצפון מבקרים את חיל האוויר: "אם לא מקבלים התראות של 1,500 ק"מ - קשה להם להגן"

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 19:06

חיזבאללה וצה"ל העלו הילוך בקרב על השמיים - ומפקדים בגבול הצפוני טוענים כי בצה"ל לא מוצאים את את הפתרון להתמודד עם התגברות הכטב"מים של חיזבאללה. בהתאם לכך, צה"ל החל לתקוף מטרות חיזבאללה בטווח של 100 ק"מ מהגבול

דיווחים בלבנון על תקיפת כלי רכב נוסף, בעיירה א-שאהביה16 באפריל 2024/חוק זכויות יוצרים על פי סעיף 27 א

פעילי חיזבאללה הגבירו בחודש האחרון את השימוש בכלי טיס לא מאוישים נגד מטרות באזור הישראלי. בצה"ל הגבירו את היקף התקיפות ועוצמתן כדי להעביר מסר לחיזבאללה - צה"ל לא ישלים עם השימוש בנשק מדויק. בהמשך לקרבות העזים בצפון, התפתחה ביקורת חריפה על חוסר ההגנה המספקת בגבול הצפוני של חיל האוויר. ""אם חיל האוויר לא מקבל זמן והתראה מספקת על טווח של טילים וכטבמ"ים מ-1,500 ק"מ לוקח להם זמן להגן", אומרים מפקדים בכירים.

המפקדים באזור לבנון מותחים ביקורת על חיל האוויר הישראלי שלא מגנים באופן מספק על הכוחות והאזרחים ודורשים פתרון מסוג אחר לאיום המתגבר כפי שנעשה בלילה שבין מצאי שבת לראשון, כולל תגובות קשות יותר מבעבר.

בהתאם לכך, החל צה"ל לתקוף מטרות של חיזבאללה בטווח של 100 ק"מ מהגבול בדגש על אזור "בעלבכ" משם משוגרים הכטב"מים. גורמי צבא הבהירו יעדי התקיפה היו מסלולי שיגור, מחסנים, ואתרי ייצור של כטב"מים. בחלק מהתקיפות נהרגו פעילי חיזבאללה.

לוחמי-האש מתחנת גליל-גולן פועלים לכיבוי שריפה כתוצאה מנפילת כטב"מ בגליל העליון 
 16 באפריל 2024. דוברות מכבי האש, אתר רשמי
לוחמי-האש פועלים לכיבוי שריפה כתוצאה מנפילת כטב"מ בגליל העליון/אתר רשמי, דוברות מכבי האש

יש לציין, כי התקיפות של צה"ל, גררו אחריהן תגובות חריגות של חיזבאללה שבחלקן שוגרו לעבר ישראל מטחים של עשרות רבות של רקטות וחלקן נפל ברמת הגולן.

ברקע התרחבות השימוש בכטב"מים על ידי חיזבאללה אמרו קצינים בעוצבת הגליל, כי מדובר בכלי נשק מדויק לכל דבר שמסוגל לפגוע באתרים רגישים, בסיסים ובלוחמים. "מה שעושה חיזבאללה הוא הרגיל את צה"ל והאזרחים בשימוש בכטב"מים", אמרו. "זה נשק מאוד מסוכן ומדויק והוא לא דומה לרקטה שמיורטת על ידי כיפת ברזל. כולם כאן מרגישים מאוימים ללא תגובה רצינית של צה"ל. חיזבאללה לא מורתע".

לדברי מפקדים באוגדת מילואים צפונית, על רקע המצב המחמיר של שימוש כלי טיס לא מאוישים החלה להתפתח ביקורת חריפה נגד חיל האוויר שלא מצא את את הפתרון להתמודד עם התגברות הכטב"מים של חיזבאללה שפועלים כמעט בחופשיות במרחב הישראלי ומאיימים על הלוחמים והאזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully