וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון והרמטכ"ל כבר אישרו: בצה"ל מתכוננים לקראת כניסה משמעותית לרפיח

16.4.2024 / 20:55

צה"ל העלה ב-12 השעות האחרונות את רמת המוכנות לקראת פעילות קרקעית נרחבת בעיר. מאחורי הקלעים מתנהל מירוץ בין מפקדי אוגדות החוד של צה"ל על ההובלה בתמרון: "למרות הביקורת על נסיגת הכוחות מחלקים ברצועה, נוצרו לצה"ל הזדמנויות מבצעיות"

בווידאו: צהל חיסל את מפקד גזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה/דוצ

ב-12 השעות האחרונות צה"ל החל להעלות את רמת המוכנות לקראת הפעילות הקרקעית הנרחבת בעיר רפיח שבדרום עזה ובמחנות במרכז. הרעיון המבצעי העיקרי אושר על ידי המטה הכללי של צה"ל ושר הביטחון, והוצג לקבינט הביטחוני.

לפי הנחיית אגף המבצעים של המטכ"ל, בשלב הראשון, כוחות לוחמים, שהחלו לתגבר את מרחב אוגדת עזה, ויפעלו נגד תאי טרור פעילים בצפון ומרכז רצועת עזה.

בהתאם, הצבא החל לתגבר בשעות האחרונות כוחות ארטילריה, נגמ"שים, חדרי מלחמה ניידים, מפקדות וכלי רכב ממוגנים באזור אוגדת עזה. לדברי גורמי ביטחון, מאחורי הקלעים מתנהל מירוץ בין מפקדי אוגדות החוד של צה"ל על ההובלה בתמרון.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

עוד אמרו גורמי ביטחון, כי התקבלה החלטה שיבוצעו מספר מהלכים מרכזיים להכשרת השטח. בהם, הרחבת הסיוע ההומניטרי שכבר כעת מקבל שבחים על פעילותו הרפואית ובתחום המזון ברחבי רצועת עזה, הלגיטימציה הבינלאומית בדגש על ארה"ב ומדינות באירופה, על מנת לתמוך את התמרון הקרקעי לרפיח.

"צה"ל מעולם לא ויתר לרגע על אופציית הסיכול הממוקד ברצועת עזה כנגד בכירי חמאס כולל במהלך המשא ומתן ובטח לא על התמרון לעבר מחנות המרכז ורפיח. כבר בשלב הזה יש הישגים לאוגדה 162 וההישגים יתגברו בימים הקרובים באזור מרכז הרצועה", מסר אחד הגורמים הביטחוניים.

עוד אמר אחד הגורמים הביטחוניים, "למרות הביקורת על נסיגת הכוחות מחלקים ברצועת עזה, נוצרו לצה"ל הזדמנויות מבצעיות. בהתאם לתכנון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully