וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל דאע"ש הכחיש שרצח את בני הזוג כדורי - אבל ידע לשרטט מפה מדויקת של דירתם

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 15:38

ביהמ"ש מתקרב להכרעת דין נגד וסים אסעיד, הנאשם ברצח יהודה ותמר כדורי, והאזרח הזר איוון טרנובסקי, לפני כשנתיים. עם זאת בפרקליטות מצביעים על גרסה מפורטת ומלאה שמסר לאירועים שסיפר. כמו כן, במכשיר הטלפון שלו נמצאה תמונה של סכין הזהה לזו שנמצאה בזירת הרצח

הנער בנימין אחי מאיר שנרצח בשטחים/TPS

כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום, הליך ההוכחות במשפט רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי והאזרח המולדבי איוון טרנובסקי הסתיים לפני ימים אחדים ושני הצדדים נערכים לסיכומים והכרעת דין. המחבל, וסים אסעיד, ממשיך להכחיש את המיוחס לו וטוען כי החוקרים השתילו בפיו את ההודאה כמו גם הפרטים על זירות הרצח.

אולם, בפרקליטות מחוז ירושלים הגישו לבית משפט את סיכומי התביעה המצביעים על גרסה מפורטת ומלאה, כולל איזכור פרטים מוכמנים שידע לספר בחקירותיו, גם כאלה שלא היו ידועים לחוקרים. כך למשל, שרטט המחבל אסעיד כבר בחקירתו הראשונה מפה של הדירה של בני הזוג כדורי.

בנוסף, בטלפון נייד של אסעיד איתרו החוקרים תמונה של סכין אותה צילם יומיים לאחר ששוחרר ממעצר מנהלי כפעיל דאע"ש, ימים ספורים לפני הרצח של האזרח המולדבי, סכין שתמצא ברשותו לאחר הרצח עם מספר סידורי זהה לזו שאותרה במכשיר הסלולר. הימצאות התמונה מעידה על תכנון מוקדם לרצח.

תמונת סכין שנמצאה במכשיר הטלפון הנייד של המחבל וסים אסעיד המואשם ברציחת תמר ויהודה כדורי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמונת סכין שנמצאה במכשיר הטלפון הנייד של המחבל וסים אסעיד המואשם ברציחת תמר ויהודה כדורי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרטוט הדירה של בני הזוג יהודה ותמר כדורי בידי המחבל וסים אסעיד המואשם ברציחתם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרטוט הדירה של בני הזוג יהודה ותמר כדורי בידי המחבל וסים אסעיד המואשם ברציחתם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדות וסים א-סעיד המואשם ברצח בני הזוג כדורי, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
עדות וסים א-סעיד המואשם ברצח בני הזוג כדורי, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2023/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

"מה חשבת על רצח בני הזוג כדורי? לא חשבתי כלום, כל יומיים יש רצח". כך העיד בחודש שעבר בקור רוח מקפיא אסעיד על הרצח, בדיון שני תוך שבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים. אז, הוא הציג את גרסתו המכחישה מכל וכל את המיוחס לו בכתב האישום. זאת, לאחר שהודה ושחזר תוך אזכור פרטים מוכמנים כשנעצר במרץ 2022 בפני חוקרי שב"כ ומשטרת ירושלים.

המחבל אסעיד, המיוצג על ידי עורכי הדין פארס מוסטפא ומוחמד חלאילה מסר את גרסתו לראשונה בפני הרכב השופטים והתובע עו"ד יובל קדר בפרקליטות מחוז ירושלים, במהלכה הכחיש את מעורבותו ברצח בני הזוג כדורי, רצח האזרח הזר, פציעת שותפו לדירה וכן פציעת נערה בת 15 שהלכה ברחוב בארמון הנציב בעיר.

כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום, הליך ההוכחות במשפט הרצח הסתיים אתמול לאחר שמיעת עדויות רבות, בהם של הקורבנות, חוקרי משטרה ושב"כ שחקרו את המחבל ואף בני משפחתו של אסעיד. בשל פערי ייצוג משפטי הורשה המחבל לחקור חלק מהקורבנות.

פענוח רצח יהודה ותמר כדורי, ירושלים. רוני כנפו, דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
פענוח רצח יהודה ותמר כדורי, ירושלים/עיבוד תמונה, רוני כנפו, דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה

בפתח עדותו טען אסעיד שחוקרי שב"כ הכתיבו לו את ההודאה במיוחס לו ושהוא למד על פרטי הרצח מכתבות בטלוויזיה, אותם ראה מתאו בכלא בעת ששהה כעצור מנהלי כפעיל דעא"ש. "הייתי בדרך לרמאללה מירושלים, חיפשתי עבודה כרצף ולא מצאתי אז חזרתי ונעצרתי על ידי מג"ב", שטח אסעיד את גרסתו ליום בו נעצר לאחר שרצח עובד זר במיטתו בשכונת ארנונה בירושלים, וניסה לשחוט אדם נוסף ששהה באותה דירה.

על החקירה בשב"כ טען אסעיד, כי מנעו ממנו לישון, קיללו אותו ואיימו עליו שאם לא יודה יהרסו את ביתו ויתקפו את משפחתו. עוד טען אסעיד כי אחת מחוקרות שב"כ חשפה את החזה שלה בפניו. "עשיתי שחזור בדיוק לפי מה שאמרו לי, ממש פחדתי לחזור לחקירה עם נור (חוקרת שב"כ. ש.ה), קודם כל אני בן אדם. אף פעם לא הייתי עם אישה, אני בתול. זה היה משפיל מאוד ומפחיד מאוד".

ביחס לפרטים שידע מראש טען אסעיד כי "ראיתי כמה כתבות, בערוץ 12 וב-13. למדתי על זה וזכרתי משם את כל הפרטים. אני לא עשיתי את זה, שחזרתי כי פחדתי על המשפחה שלי. ראיתי את הכתבה עם הנערה שטוענים שדקרתי אותה והיא אומרת שהייתי עם שפם. מעולם לא גידלתי שפם. בגלל הדת אסור לנו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully