וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת חטופים חייבת לעבור דרך חשיפת הצביעות הקטארית

גדי סולומון

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 5:21

על אף שלפי התקשורת הישראלית חוסר ההתקדמות במשא ומתן מגיע מסירובו העיקש של חמאס, נראה שאנו מפספסים שחקן מרכזי בזירה - הלא היא קטאר. מעבר היותה של המתווכת חלק חשוב בקידום העסקה, אל לנו לשכוח את סיועה להתעצמות ארגון הטרור במשך השנים, ולא לתת לה הנחות | דעה

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

אם לשפוט לפי כלי התקשורת הישראלים, המשא ומתן עם חמאס בנושא החטופים עדיין תקוע. ההצעות הישראליות שעוברות מדי שבוע דרך המתווכות, נתקלות בסירוב מצד חמאס, שמעמיד תנאים בלתי אפשריים לישראל מבחינה אסטרטגית. כשהמצב הוא כזה, צריך להשתמש במנוף לחץ נוסף - הפעם מול הקטארים. נכון שהם חלק חשוב במשא ומתן ומשמשים מתווכים מול חמאס, אבל עם המוניטין שלהם, אסור לעשות להם הנחות.

צריך לזכור שקטאר משחקת משחק כפול: מצד אחד היא זו שבמשך שנים מימנה את הטרור של חמאס, שפכה מיליארדים על רצועת עזה, כשהיא עוצמת עין ויודעת שהכסף שלה משמש להתעצמות צבאית ובניית תשתיות של מנהרות טרור על מנת להפעילן כלפי ישראל.

מצד שני, קטאר משחקת משחק של מתווכת "הוגנת", מתווכת שאמורה לקדם עסקה לשחרור החטופים בשיתוף ארה"ב ומצרים. ובכן, הגיע הזמן להסיר את המסכה מעל קטאר ולשים עליה את הזרקור.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
"משחקת משחק כפול - מממנת את חמאס, ומתווכת עסקת חטופים". שר החוץ האמריקני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

לקטאר יש נכסים בכל העולם. בשנים האחרונות באמצעות קבוצות עסקיות שמאחוריהן עומדת המדינה, קטאר ביצעה רכישות באירופה, בארה"ב, ברוסיה ובמזרח הרחוק. מדובר במגוון גדול מאוד של עסקאות החל בקבוצות תקשורת, מותגי ספורט, מותגי רכב, מותגי אופנה, אולפני קולנוע, בנקים בארה"ב ובגרמניה והרבה נדל"ן ואנרגיה בכל רחבי העולם.

לא יכול להיות שקטאר תמשיך להתנהל עסקית כאחת ממדינות העולם החופשי והמודרני שעושה עסקים לגיטימיים בכל רחבי העולם, ומצד שני במשך שנים היא מממנת טרור, ואחראית באופן כמעט ישיר לטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר.

את האחריות הזאת צריך לצעוק, ואת האצבע המאשימה הזאת צריך להפנות לקטאר בכל "שגרירות" עסקית שיש לה בעולם. צריך לשגר מכתב לנשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין ולדרוש ממנו, שקבוצת הכדורגל פריז סן ז'רמן שנמצאת בבעלות קטארית, לא תוכל להשתתף בליגת האלופות. השתתפות של קבוצת כדורגל כזאת בליגת האלופות כמוה כתמיכה באונס נשים, ברצח ושריפת תינוקות ובטבח המוני של אזרחים חפים מפשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עלמואז עלי חוגג עם עבדלעזיז חאתם נבחרת קטאר. GettyImages
"לקטאר יש נכסים בכל העולם - אך אחראית כמעט באופן ישיר ל-7 באוקטובר"./GettyImages
קטאר. ShutterStock
"לא יכול להיות שקטאר תמשיך להתנהל עסקית כאחת ממדינות העולם החופשי". גורדי שחקים בקטאר/ShutterStock

צריך לעמוד מול המשרדים הראשיים של חברת פולקסווגן, מול חנויות ולנטינו האיטלקית, מול הבנק השוויצרי קרדיט סוויס והבנק הגרמני דויטשה בנק - כל עסק וכל בניין שנמצא בבעלות קטארית, חייב לפתוח את היום מול שלטים ותמונות מהשבעה באוקטובר, מול התמונות של נועה ארגמני ומשפחת ביבס ומול כל 133 החטופים שעדיין בעזה.

צריך לשגר מכתבים ממטה משפחות החטופים לכל הקהילות העסקיות המובילות בעולם, ולהזהיר שכל עסקה עם קטאר כמוה עסקה עם חמאס. הצביעות הזאת צריכה להסתיים. חייבים להוקיע בפומבי את "המכבסה" הקטארית, לזעזע את העולם ולשים את הקשר הישיר של קטאר לטרור החמאסי ולטבח, בראש סדר העדיפויות העולמי. כך ניתן יהיה ליצור לחץ עולמי על הקטארים, ללחוץ על חמאס לסגור עסקה.

הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 13 באפריל 2023. אורי סלע
"כל עסק בבעלות קטארית חייב לפתוח את היום עם תמונות של 133 החטופים"./אורי סלע

הקטארים הם בעלי המאה, ובעסקה הזאת הם צריכים להיות גם בעלי הדעה - יש ביכולתם להשפיע על שחרור 133 חטופים שנמצאים בעזה. רק לחץ בינלאומי על הנכסים הקטאריים וחשיפת הדו-פרצופיות הקטארית, יכולים לזרז את תהליך שחרורם של החטופים.


הכותב הוא יועץ אסטרטגי, מומחה בניהול משברים וקמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully