וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר תועד מושך בפאותיו וזקנו של מפגין - אך במח"ש הוחלט לסגור את התיק נגדו

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 22:50

בערר שהוגש להחלטה נטען שגרסתו של השוטר סתרה את התיעוד, וכן שהופרכה טענתו לפיה המפגין תקף אותו. בנוסף נטען ששוטרת שתיעדה את האירוע חדלה מכך כדי שאלימות השוטר לא תתועד. מח"ש: "אין די ראיות באופן המתחייב במשפט הפלילי. אך המלצנו להעמיד את השוטר לדין משמעתי"

תקיפת אזרח על ידי שוטרים בצומת יצהר בשומרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוטר תועד מושך בפאותיו וזקנו של מפגין, אך במח"ש החליטו לסגור את התיק בעילה של "היעדר ראיות מספיקות להעמדה לדין". על החלטתה זו הודיעה מח"ש לעורך דין אלעדי ויזל מארגון חוננו, המייצג את המפגין, ומסרה כי הטיפול בתלונה יועבר לטיפול פנימי במשטרה.

מדובר בהפגנת מתיישבים שנערכה בחודש מרץ 2022 בצומת יצהר בשומרון במחאה על הידרדרות במצב הביטחוני. בשלב מסוים החלו כוחות מג"ב שהוקפצו למקום בפינוי המוחים מהכביש. בשלב מסוים, אחד המפגינים שבא בדין ודברים עם השוטרים במקום, נהדף על ידם ונתפס על ידי אחד מהשוטרים כשהוא אוחז בזקנו וגורר אותו תוך שימוש בכוח. כשנתיים אחרי, הודיעו במח"ש כי התיק נסגר, "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין" נכתב בהודעת הסגירה. כעת, יועבר התיק למחלקת המשמעת של משטרת ישראל לבחינת התנהלותו של אותו שוטר.

"מיותר לציין את הכאב והסבל הרב שנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי שמבזים אותו במשיכת שערות זקנו ופאותיו אשר הינם בעלי ערך דתי עבורו", ציין עו"ד אלעדי ויזל, המייצג את המתלונן בערר שהגיש נגד סגירת התיק. "מדובר על שימוש בכוח שלא כדין שתכליתו היחידה הייתה פריקת זעם והשפלה ולא כל תכלית חוקית. הסרטון שצורף לתלונה מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאליות תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב, השפלה וביזוי פומבי למתלונן".

תקיפת אזרח על ידי שוטרים בצומת יצהר בשומרון. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
על אף התיעוד, במח"ש סגרו את התיק. מתוך תיעוד מההפגנה לפני שנתיים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

עוד טוען עו"ד ויזל בערר כי גרסתו של השוטר שטען בחקירתו כי לא משך בזקנו ופאותיו של המתיישב, וכי המתיישב לא זעק בכאב בשל כך נסתרו ע"י חוקרי מח"ש שצפו בתיעוד האירוע ואף תיעדו זאת בכתב. בנוסף מציין עו"ד ויזל כי טענתו של השוטר לפיה פעל בדרך זו כיוון שהמתיישב תקף שוטר, הופרכה. בנוסף טען כי בשל האלימות שהפעיל השוטר, הפסיקה השוטרת שתיעדה את הפעילות לתעד, וזאת כדי שלא תיקלט במצלמה. לאור הראיות והסתירות עליהן הצביע, דורש עו"ד ויזל לפתוח את תיק החקירה ולהעמיד את השוטר לדין.

"שוב, באופן לא מפתיע, בוחרת מח"ש לגונן על שוטרים אלימים וסוגרת תלונה על אלימות חמורה תוך טיוח תיק החקירה", המשיך עו"ד וזיל. "התנהלות קבועה זו מקוממת שבעתיים בתלונה דנן נוכח העובדה כי התלונה מגובה בסרטון עם תיעוד ברור של התקיפה המזעזעת וחסרת ההצדקה. יתרה מזו, מעיון בחומרי החקירה עולה שחוקרי מח"ש הבחינו שהשוטר הנילון מוסר גרסאות סותרות ואף נתפס במספר שקרים - אך חרף השקרים שהתגלו וחרף התיעוד של התקיפה - בחרו במח"ש, גם כאן, לא למצות את הדין עם התוקף. אנו מקווים כי מחלקת עררים לא תתעלם מהטיוח הזועק, תקבל את הערר שהגשנו ותפעל להעמיד את השוטר האלים לדין".

תגובת מח"ש: "המקרה המתואר נחקר על ידי מח"ש באופן מקיף ויסודי. לאחר בחינת מכלול חומר החקירה שנאסף, עלה כי אין די ראיות באופן המתחייב במשפט הפלילי. עם זאת, מהראיות עלה כי נפלו פגמים בהתנהלותו של השוטר החשוד, ולכן הועברה המלצה למחלקת המשמעת במשטרת ישראל על העמדתו של החשוד לדין משמעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully