וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ישראל תחליט בעצמה האם להגיב למתקפה האיראנית

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 21:29

דובר הבית הלבן אמר שארה"ב לא מעורבת בתהליך קבלת ההחלטות: "ממשלת ישראל תחליט בעצמה האם להגיב וכיצד". לדבריו, מדינות הג'י-7 מקדמות סנקציות נגד תכנית הטילים של טהרן. במקביל, נתניהו שוחח עם בכיר בקונגרס האמריקני: ישראל תעשה את כל הדרוש כדי להגן על עצמה מאיראן

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים/דובר צה"ל

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר הערב שארצות הברית לא מעורבת בתהליך קבלת ההחלטות של ישראל בנוגע לתגובה למתקפה האיראנית - ואף הוסיף כי ישראל תחליט בעצמה איך לפעול. "ממשלת ישראל תחליט בעצמה האם להגיב וכיצד", אמר.

לדבריו, "רוב העולם עומד היום לצד ישראל אחרי ההתקפה האיראנית. יחד עם שאר מדינות הג'י-7 אנחנו נקדם סנקציות נגד תכנית הטילים של איראן ונגד פעולות אחרות שהאיראנים מבצעים. חברות ג'י-7 שעוד לא עשו זאת שוקלות כעת להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. אנו בונים ברית מאוחדת נגד איראן - זה ממש לא מה שאיראן רצתה שיקרה".

קירבי אמר כי הנשיא ביידן הבהיר בפומבי ובשיחות סגורות כי הוא לא רוצה שהמלחמה בעזה תסלים ותהפוך לעימות אזורי. "הוא בהחלט גם לא מחפש מלחמה עם איראן ואני בטוח שראש הממשלה נתניהו מודע לדאגות של הנשיא", אמר קירבי.

ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דובר הבית הלבן ג'ון קירבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, בלשכת ראש הממשלה עדכנו כי מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס האמריקני, סטיב סקאליס, התקשר הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו והביע תמיכה בכל החלטה שתקבל ישראל לאור התקיפה האיראנית. רה"מ נתניהו הודה לסקאליס על תמיכתו החמה, והבהיר שישראל תעשה את כל הדרוש על מנת להגן על עצמה. סקאליס עדכן את נתניהו ביוזמתו לקדם בקונגרס בימים הקרובים שורה של החלטות נגד איראן ובעד ישראל.

מוקדם יותר היום, אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במהלך פגישה עם ראש ממשלת עיראק כי ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל. "ארה"ב מחויבת להשגת הפסקת אש בעזה שכוללת שחרור של החטופים ומחויבת למנוע התפשטות של העימות במזרח התיכון - מעבר למה שכבר קרה", אמר ביידן. "ההתקפה האיראנית הייתה חסרת תקדים - אבל יחד עם השותפים שלנו הצלחנו להביס אותה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם במדיסון, ויסקונסין, 8 באפריל 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

שר החוץ של ארה"ב, טוני בלינקן, התייחס גם כן ואמר כי "ההתקפה האיראנית הייתה חסרת תקדים בהיקפה - הפעם הראשונה שבה איראן תקפה ישירות את ישראל. ארה"ב מחויבת להגן על ישראל. מה שסוף השבוע הראה הוא שישראל לא צריכה להגן על עצמה לבדה כשהיא קורבן למתקפה. ביממה האחרונה, אנחנו מתאמים תגובה דיפלומטית למתקפה האיראנית ומנסים למנוע הסלמה. כוח ותבונה צריכים להיות שני הצדדים של אותו מטבע. אנחנו נמשיך בקשר עם מנהיגים באזור. אנחנו לא רוצים הסלמה אבל נמשיך לתמוך בהגנה על ישראל ולהגן על הכוחות שלנו באזור".

מנגד, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולאהיאן אמר בשיחת טלפון עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון כי איראן לא מעוניינת בהסלמה נוספת באזור אך הדגיש כי "אם ישראל תחפש הרפתקאות, התגובה הבאה שלנו תהיה מידית, חזקה ונרחבת יותר" - כך נמסר בהודעה של משרד החוץ האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully