וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 17:56

4 חודשים לאחר התקרית הטרגית במהלכה נורו על ידי צה"ל יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריזֻ תוך שניסו לאותת לכוחות הביטחון על זהותם, התקיים טקס הוקרה למשפחותיהם. עידו, אחיו של אלון: "אומרים שהם עשו הכל נכון, אני אומר שהם עשו הרבה מעבר - הם עלו על כל דימיון"

כנס הוקרה לשלושת החטופים שנהרגו בשוגג בנוכחות יצחק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית

ארבעה חודשים לאחר התקרית הטרגית: טקס הוקרה לשלושת החטופים שנורו למוות בשוגג על ידי צה"ל ברצועת עזה, יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריזֻ, התקיים היום (שני) בבית הנשיא יצחק הרצוג בירושלים. זאת, בהשתתפות משפחותיהם, להן הוענקו תעודות הוקרה ועיטור ייחודי בשם המדינה.

"שלושה ישראלים אמיצי לב, שברית גורל נכרתה ביניהם עת נפלו מאש כוחותינו כשניסו להציל את עצמם מידם הרצחנית של שוביהם", נשא דברים הנשאי הרצוג. "בנחישות, בתושייה, ובערבות הדדית יוצאת דופן הם יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי מגיא צלמוות כנגד כל הסיכויים, מסע שנגמר באופן טרגי ואיום כל כך עם מותם בשדה הקרב", המשיך.

הוריו של יותם חיים עם נשיא המדינה -יצחק הרצוג בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית". קובי גדעון, אתר רשמי
הוריו של יותם חיים עם נשיא המדינה -יצחק הרצוג בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית"/אתר רשמי, קובי גדעון
יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הסיפור הבלתי יאמן הזה, וסופו הנורא, פילחו את לב כולנו. הכאב המתסכל, מלא היגון, על מה שהיה עשוי להיות, על התפנית המרה כל כך, צרב את ליבה של אומה שלמה באותו ערב שישי קשה מנשוא. מראה המילה 'הצילו' הכתובה בשאריות אוכל, בשאריות כוח, ומשמע הצעקה 'חטופים' - עדיין מהדהדים בנו. הסיפור של שלושתם הוא בראש ובראשונה סיפור של גבורה עילאית".

עוד פנה למשפחותיהן של השלושה, והקריא את הנכתב בתעודת ההוקרה שהוענקה להן. "מדינת ישראל מביעה בזאת את הוקרתה והערכתה העמוקה לגבורתם של יותם, סאמר ואלון, אשר כל אחד מהם פעל לחלץ מיד זדים את עצמו ואת אחיו לצרה ולשביה, ונפל תוך חירוף נפש בליבו של שדה הקרב. נחקוק על לוח ליבנו לעד את הנחישות ויצר החיוּת המפעם אותם גילו בקו התפר הדק, הכואב והמטלטל בין צרה לרווחה, בין אפלה לאורה".

מיכל הרצוג ואימו של החטוף אלון שימריז  בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית". קובי גדעון, אתר רשמי
מיכל הרצוג ואימו של החטוף אלון שימריז בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית"/אתר רשמי, קובי גדעון
הוריהם של שלושת החטופים שנורו בשוגג עם נשיא המדינה -יצחק הרצוג בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית". קובי גדעון, אתר רשמי
הוריהם של שלושת החטופים שנורו בשוגג עם נשיא המדינה -יצחק הרצוג בטקס הוקרת החטופים שנורו בשוגג: "סיפור של גבורה עילאית"/אתר רשמי, קובי גדעון

כמו כן, נשאו דברים גם קרוביהם של השלושה. "יצאתם לחופשי משוביכם, הסתובבתם כפרטיזנים ביער המסוכן שנקרא סג'עייה, תחת אש בלתי פוסקת כשהנשק שלכם הוא הרעות, החברות, נחישות ואומץ בלתי נדלה", אמרה איריס, אמו של יותם. "לעצמך הוכחת יותם את מה שרצית כל החיים, שאתה גיבור, חזק ומוצלח. סיפור גבורתך, עם חבריך לשבי, פרטיזנים שמתו כאנשים חופשיים, יסופר לדורי דורות. אנחנו גאים בך".

"מתגעגעים אליך עד כדי איבוד היכולת לתפקד", אמר יצחק, דודו של סאמר. "מנסים בכל יום שלא לאבד את השפיות למען המשפחה שכה אהבת וכה אהבה אותך". עידו, אחיו של אלון, הוסיף: "הוא היה מבריק, תמיד חיפש דרך יצירתית, וגם אחרי 70 יום בשבי, בתנאים הכי קשים בידיים של רוצחים מתועבים, הוא פעל בקור רוח, בגבורה ואומץ. אנשים אומרים הם עשו הכל נכון. אני אומר שהם עשו הרבה מעבר להכל, הם עלו כל דימיון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully