וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון פשטו על המאחז ממנו יצא בנימין אחימאיר - והחרימו ציוד

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 14:16

הפינוי, שאירע יום לאחר הלווייתו של אחימאיר, רועה הצאן בן ה-14, עורר תרעומת בקרב אנשי הגבעות - שקראו: "שרי הימין שעומדים מנגד יזכרו לדיראון עולם". גם בן גביר הצטרף לביקורת, ותקף אישית את גלנט: "אטימות נוראית, בלבול מוסרי, איוולת בטחונית ופגיעה בכבוד המת"

הנער בנימין אחי מאיר שנרצח בשטחים/TPS

כוחות הביטחון החרימו ציוד וצינורות מים ממאחזים באזור בנימין, בהם חוות גל יוסף ומלאכי השלום, ממנה יצא הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 לרעות צאן לפני שנרצח בשבוע שעבר. זאת, לקראת פינוי המבנים בחוות גל יוסף. הפינוי, שאירע יום לאחר הלווייתו של אחימאיר, עורר תרעומת בקרב אנשי הגבעות - שקראו: "שרי הימין שעומדים מנגד יזכרו לדיראון עולם".

"בזמן שהמרצחים עדיין מסתובבים חופשי, וכעת בתוך השבעה אתם מגיעים להתנכל לגלעד שהותיר בנימין אחרי מותו?", תקפו תושבי האזור שטענו כי שיירת הפינוי עברה לצד הנקודה בה נמצאה גופתו של אחימאיר.

גם השר איתמר בן גביר תקף את ההחלטה - וכיוון את חיצי הביקורת כלפי שר הביטחון יואב גלנט. "ההחלטה לבצע פינוי והרס מבנים בחוות גל יוסף בה נרצח בנימין אחימאיר הי"ד, ועוד בתוך ימי השבעה, היא אטימות נוראית, בלבול מוסרי, איוולת בטחונית ופגיעה בכבוד המת. במקום להקים ולאשר עוד חוות ולהרחיב את ההתיישבות היהודית אנחנו נכנעים לאוייב ובזמן שבעה הורסים ומחריבים את החווה שבו התגורר הנרצח - הגיע הזמן שרה"מ ישקול להחליף את גלנט".

בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין/באדיבות המשפחה

בבית העלמין הר המנוחות בירושלים נערכה אתמול הלווייתו של הנער בן ה-14. מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין, כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה. אמו של בנימין, מרים, ספדה: "אב הרחמן, בחרת את הלב התמים להיות קורבן ציבור בשביל כולנו. עולה תמימה שעולה אליך לכפר על כולנו. כמה לב היית ביני, תמיד חשבת על אחרים. לקחת את כולם בחשבון. נמנעת מלפגוע באחרים וגם לא בצחוק. חיפשת תמיד את הלב".

הנער, רועה צאן, יצא עם צאנו מהחווה מלאכי השלום בחטיבה המרחבית בנימין ביום שישי בשעות הבוקר. כעבור כמה שעות, חזר הצאן אל החווה ללא אחי מאיר, ועלה החשד לגורלו. המידע הועבר לידיעת המשטרה וצה"ל שפתחו בסריקות נרחבות, כשכבר בשעות אחר הצהריים התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן ישראלים הגיעו אל אזור אל מועייר הסמוך לחווה, הציתו כלי רכב, ידו אבנים ונמלטו.

  • עוד באותו נושא:
  • התנחלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully