וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צירי תנועה: לא הספיקה להגיע לביה"ח וילדה ברכב - פעמיים תוך 5 שנים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 12:01

חמש שנים אחרי שילדה את בנה טוהר בכביש 461, אילה שהייתה בחודש תשיעי החלה להרגיש צירים ולנוסע עם בעלה לבית החולים. גם הפעם, התינוק לא רצה לחכות להגעה ליעד ואילה ילדה ברכב באותו מקום בדיוק. "החובשת הסבירה לנו מה לעשות באותם רגעים, אני רוצה להגיד תודה"

ד"ר ענת רבינוביץ לביא, מנהלת חדרי הלידה בבית החולים ליס ליולדות ונשים, על כל מה שנשים צריכות לדעת לפני לידה/מערכת וואלה

לפני כחמש שנים, אילה בת ה-30 ממושב ברקת חשה בצירי לידה והחלה בנסיעה יחד אם בעלה נועם לבית החולים, אך לבנה של אילה לא התחשק לחכות עד ההגעה ליעד. במהלך הנסיעה בכביש 461 סמוך לצומת יהוד, אילה חשה שהצירים מתגברים וילדה את בנה טוהר בסיוע ובהדרכה טלפונית ממוקד 101 של מד"א.

לפני כחודש, אילה, שהייתה אז בחודש תשיעי להריונה, חשה שוב בצירי לידה והחלה לנסוע לבית החולים מביתה שבמושב ברקת. באורח פלא, גם הפעם אילה הרגישה את הצירים מתגברים בכביש 461 מערבית לצומת יהוד. זמן קצר לאחר מכן, היא גם חוותה ירידת מים והתחילה בלידה פעילה. בעלה נועם, שכבר היה מתורגל, התקשר למוקד מד"א, אז מאי, חובשת רפואת חירום הורתה להם לעצור בצד הדרך ונתנה להם הנחיות לילוד. כוננית מגן דוד אדום שהגיעה למקום יילדה את התינוק בתוך הרכב, והפראמדיקים ליז גורל ואלעד סלמה המשיכו בטיפול הרפואי וחתכו את חבל התבור של התינוק בניידת טיפול נמרץ שהוזעקה גם למקום. צוות טיפול הנמרץ של מד"א פינה את אילה והתינוק לבית החולים כשהם בריאים ושלמים.

לידת בנו של אילה. נועם מעטוף, מד"א
לידת בנו של אילה/מד"א, נועם מעטוף

"כשהיינו בכביש 461 הרגשתי צירים חזקים והבנתי שגם הפעם אלד ברכב בדרכי לבית החולים", סיפרה אילה מעטוף. "התקשרנו למוקד מד"א ומאי החובשת במוקד הסבירה לנו לעצור בצד הדרך, כיצד לבדוק האם הלידה התחילה ומה לעשות ברגעים הראשונים. בסיוע כוננית מד"א ילדתי ברכב. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לי, למאי במוקד, לכוננית מד"א ולצוות הטיפול נמרץ. תודה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully