וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תקיפת סילמן: שלושה חודשים לאחר האישום - ביהמ"ש בדיון ראשון

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 9:44

ירדן מן, בת 52 מרחובות, שהואשמה בתקיפת השרה עידית סילמן בעיר לפני כשלושה חודשים תגיב להאשמות נגדה בבית המשפט בעיר - כשבחוץ כבר החלה להתגודד קבוצת תומכים שמפגינה למענה. "אין צילומים מהמקום, חסר פה הדבר הקטן הזה שנקרא ראיות"

מפגינים למען הנאשמת בתקיפת השרה סילמן/ארז הראל

בית משפט השלום ברחובות ידון הבוקר (שני) לראשונה בעניינה של ירדן מן, בת 52 תושבת העיר, שהואשמה בתקיפת השרה עידית סילמן בעיר לפני כשלושה חודשים. במהלך הדיון נציגי יחידת התביעות של המשטרה יקריאו את כתב האישום שהוגש נגד מן, והיא תגיב לסעיפי האישום במענה רשמי.

כתב האישום שהוגש נגד מן תוך פרק זמן חריג של כ-48 שעות מאז אירוע התקיפה לכאורה, עורר ביקורת רבה בעקבות כך שמן טענה כי מדובר בתקיפה הדדית במהלך האירוע בין השרה סילמן למן, אך רק האחרונה נחקרה באזהרה והואשמה.

עו"ד גבי לסקי שמייצגת את מן מטעם מערך העצורים ביקשה לציין עוד טרם הליך ההוכחות כי מדובר באירוע של אכיפה בררנית מצד המשטרה. "היא מסרה בחקירה ששרה בישראל הצמידה לה טלפון לפנים בצורה מאיימת דבר אשר ממלא סעיף עבירת תקיפה", נימקה זאת עו"ד לסקי. "זו אכיפה בררנית של הדין כאשר אחד מהצדדים לא נחקר לגבי אירוע קונקרטי והשני כן נחקר ומואשם".

בנוסף היא ציינה כי מאחר והשרה סילמן הלכה כאדם פרטי לקנות בגדים וקפה בעת האירוע במרכז המסחרי בעיר, אי אפשר לייחס לנאשמת סעיף של תקיפת עובד ציבור.

השופטת קרן וקסלר הגיבה והבהירה כי יש לפתוח בהליך הוכחות סטנדרטי על מנת לבחון לגופן של עניין את אותן טענות. "אני לא אומרת שהטענות טובות או לא טובות, הן פשוט לא מתאימות לדיון מקדמי. עו"ד לסקי השיבה על כך "איך נוכל להוכיח את זה שהצד השני לא נחקר?"

כעשרים איש הגיעו לתמוך במן מחוץ לכותלי בית המשפט וביניהם פעילי מחאת החזית הוורודה עמם היא מזוהה. גם יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן הגיע לתמוך בבת עירו.

תושבת העיר רחובות נעצרה בחשד לתקיפת השרה עידית סילמן. דוברות המשטרה, עיבוד תמונה
תושבת העיר רחובות נעצרה בחשד לתקיפת השרה עידית סילמן/עיבוד תמונה, דוברות המשטרה
עידית סילמן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
עידית סילמן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

גם לאחר שלושה חודשים, מן עדיין דבקה בגירסתה לפיה היא לא סטרה לשרה כפי שנכתב בכתב האישום. "התחושה פה היא מאוד לא נעימה", סיפרה מן לפני הדיון. "במקום להתעסק במה שחשוב עכשיו, המדינה מתעסקת בדברים לא קשורים. המקרה הזה שלא היה צריך לקרות התרחש יומיים אחרי ש-20 חיילים נהרגו בעזה"

"פשוט חסר פה הדבר הקטן הזה שנקרא ראיות", טען ליאור, בעלה של ירדן. "שום דבר לא נמצא במצלמות במרכז המסחרי היכן שזה קרה והמקום מרושת בהן. כתב האישום הזה הוא פשוט שקר מתחילתו ועד סופו. אין שום ראיות בתיק והדבר היחיד שהוא נתמך על ידו זה עדות שקר".

כתב האישום הוגש כבר בינואר. יחידת התביעות של המשטרה ייחסה לה סעיפים של תקיפת עובד ציבור, היזק לרכוש במזיד ואיומים. לטענת המשטרה אין בידיהם סרטון תיעוד של התקיפה עצמה, ובין חומרי החקירה יש 3 עדי ראיה. במהלך קריאת כתב האישום, הנאשמת התעלפה, האולם פונה והוזעק רופא כדי להעניק לה טיפול. היא פונתה באמבולנס לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully